CELE ŻYCIOWE
Cele życiowe:
- Szczęście rodzinne
- Niezależność, samodzielność
- Ciekawa praca
- Zamożność, duże pieniądze
- Wygodne życie
- Uznanie otoczenia
- Działanie dla innych, bycie użytecznym
- Własny rozwój, samodoskonalenie
- Poznawanie świata, podróże
- Wykształcenie
- Udział we władzy
- inna odpowiedź /tabela/ oraz /tabela aneksowa/
UWARUNKOWANIA SUKCESU
Co i w jakim stopniu ma wpływ na sukces i powodzenie w życiu?
- Wysokie umiejętności i wiedza
- Zdolności
- Solidna, rzetelna praca
- Inicjatywa i przedsiębiorczość
- Wykształcenie
- Zawód, rodzaj pracy
- Znajomości, protekcja
- Zamożność rodziców
- Miejsce zamieszkania
- Pochodzenie społeczne
- Przypadek
- Przynależność do partii politycznych /tabela wpływ: duży, średni, mały/
MOTYWY WYKSZTAŁCENIA
Motywy kształcenia:
- Wysokie zarobki
- Interesujący zawód
- Niezależność, samodzielność
- Łatwiejsze życie
- Rozwój intelektualny, samodoskonalenie
- Uznanie, szacunek ze strony innych ludzi
- Możliwość pracy na swoim
- Uniknięcie bezrobocia
- Lekka praca
- Możliwość pracy za granicą
- Udział we władzy /tabela/
Dlaczego przede wszystkim ludzie dążą do zdobycia wykształcenia? /tabela wg wykształcenia/ oraz /tabela aneksowa/
POZIOM WYKSZTAŁCENIA A WYSOKOŚĆ ZAROBKÓW
Czy wysokość zarobków powinna być uzależniona od wysokości wykształcenia czy też nie?
- zdecydowanie tak
- raczej tak
- raczej nie
- zdecydowanie nie
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Ile co najmniej powinni zarabiać ludzie z wykształceniem:
- podstawowym
- wyższym /tabela/ oraz /tabele aneksowe/
Czy ludziom wykształconym w porównaniu z ludźmi niewykształconymi jest łatwiej czy trudniej...
- zrobić karierę
- uniknąć biedy
- uniknąć bezrobocia
- mieć przyjaciół i uznanie wśród ludzi
- osiągnąć szczęście rodzinne /wykres/
Tabele aneksowe