UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/191/166/95

Społeczne oceny kampanii wyborczej ‘95

Autorzy: Milena Morawiec, Michał Strzeszewski, Piotr Starzyński
|
1995-10-31

OGÓLNIKOWA I PEŁNA OBIETNIC

Czy obecna kampania wyborcza jest:

- konkretna, rzeczowa

- ogólnikowa, pełna pustych haseł

- spokojna, nieagresywna

- napastliwa, agresywna

- żywa, interesująca

- nudna, nieciekawa /tabele wg badań 6-10 X, 12-17 X, 19-23 X‘95/

Czy w obecnej kampanii wyborczej:

- pada wiele obietnic bez pokrycia

- pada mało obietnic bez pokrycia

- łatwo wybrać pomiędzy kandydatami

- trudno wybrać pomiędzy kandydatami /tabele wg badań 6-10 X, 12-17 X, 19-23 X‘95/

BRUTALNA WALKA O WŁADZĘ

Które z poniższych określeń najlepiej charakteryzuje, Pana(i) zdaniem dotychczasową kampanię wyborczą? Obecna kampania wyborcza to:

- spokojna, poważna dyskusja nad sprawami kraju

- brutalna walka o władzę

- urozmaicenie życia politycznego

- w ogóle mnie to nie interesuje

- trudno powiedzieć /tabela wg badań 6-10 X, 12-17 X, 19-23 X‘95/

Elektoraty kandydatów:

- Hanna Gronkiewicz-Waltz

- Jacek Kuroń

- Aleksander Kwaśniewski

- Jan Olszewski

- Waldemar Pawlak

- Lech Wałęsa

- Tadeusz Zieliński /tabele wg oceny kampanii wyborczej wg badań 6-10 X, 12-17 X‘95/

KAMPANIA WYBORCZA W TELEWIZJI I W RADIU

Telewizja / radio nadaje audycje wyborcze prezentujące kandydatów na urząd prezydenta. Czy ogląda Pan(i) te programy:

- tak, większość

- tak, niektóre

- nie, nie oglądam (nie słucham) /tabela wg badań 12-17 X, 19-23 X‘95/ oraz /tabele aneksowe/

Deklaracja udziału w wyborach a oglądalność programów wyborczych - tabela wg badań 12-17 X, 19-23 X‘95/

Jaki jest najważniejszy powód, dla którego ogląda (słucha) Pan(i) te (tych) programy(ów)? Czy ogląda (słucha) je (ich) Pan(i) dlatego, że:

- chce Pan(i) dowiedzieć się czegoś więcej o poglądach wybranego kandydata

- chce Pan(i) porównać programy wyborcze różnych kandydatów

- jest to okazja do posłuchania ciekawych dyskusji politycznych

- jest włączony telewizor (radio) - oglądam (słucham) mimochodem

- chce Pan(i) zdecydować się na kogo głosować

- dla odprężenia, rozrywki /tabela wg badań 12-17 X, 19-23 X‘95/

Jak Pan(i) sądzi, czy telewizyjne programy wyborcze wpłyną na to, jak Pan(i) postąpi w dniu wyborów?

- zdecydowanie będą miały wpływ

- raczej będą miały wpływ

- raczej nie będą miały wpływu

- zdecydowanie nie będą miały wpływu

- trudno powiedzieć /tabela wg badań 12-17 X, 19-23 X‘95/ oraz /tabela aneksowa/

Zamiar głosowania na poszczególnych kandydatów a wpływ programów wyborczych na decyzję - /tabela/

Którzy kandydaci mają, Pana(i) zdaniem najciekawsze, najlepsze audycje wyborcze? /tabela wg badań 12-17 X, 19-23 X‘95/

Czy dowiedział się Pan(i) z tych audycji wyborczych czegoś nowego i ważnego o kandydatach i ich poglądach czy też nie?

- Tak

- Nie

- Trudno powiedzieć /tabela wg badań 12-17 X, 19-23 X‘95/ oraz /tabela aneksowa/

Czy Pana zdaniem, ogólnie rzecz biorąc - nadawane w telewizji audycje wyborcze:

- pozwalają ludziom lepiej zrozumieć problemy kraju

- wprowadzają tylko zamęt

- trudno powiedzieć /tabela wg badań 12-17 X, 19-23 X‘95/ oraz /tabela aneksowa/

Czy uważa Pan, że telewizja

- popiera niektórych kandydatów

- nie popiera żadnego z kandydatów

- trudno powiedzieć /tabela/ oraz /tabela aneksowa/

Jak Pan ocenia, czy dziennikarze prowadzący w telewizji rozmowy z kandydatami na prezydenta:

- są bezstronni

- są stronniczy, ujawniają swoją sympatię bądź niechęć w stosunku do kandydatów

- trudno powiedzieć /tabela wg badań 12-17 X, 19-23 X‘95/ oraz /tabela aneksowa/

Dziennikarze prowadzący w telewizji rozmowy z kandydatami na prezydenta są:

- bezstronni

- stronniczy

- Trudno powiedzieć /tabela wg elektoratów kandydatów/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
23
Badania:
9536 Aktualne problemy i wydarzenia (65)
9539 Omnibus II - październik 95
Kategorie tematyczne:
Wybory prezydenckie
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, telewizja, wybory prezydenckie
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry