UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/215/190/95

Debaty prezydenckie jako reklama polityczna

Autor: Marcin Głowacki
|
1995-12-14

Co się Panu/i/ najbardziej podobało w wystąpieniu A. Kwaśniewskiego?

Treść wypowiedzi

- Ogólna aprobata treści wypowiedzi, programu

- Pojednanie, likwidacja historycznych podziałów, budowanie przyszłości

- Akcenty socjalne: poprawa warunków życia, bezrobocie, mieszkania etc.

Forma wypowiedzi

- Mówił dobrze, poprawnie, zrozumiale

- Mówił mądrze, w sposób kompetentny

- Mówił konkretnie, rzeczowo

Sposób bycia

- Był spokojny, opanowany, zrównoważony

- Zachowywał się kulturalnie, taktownie

Co się Panu/i/ najbardziej podobało w wystąpieniu L. Wałęsy?

Treść wypowiedzi

- Mówił o walce z komunizmem, o demokracji i wolności, o swoich dokonaniach w tej dziedzinie

Forma wypowiedzi

- Mówił konkretnie

- Mówił dobrze, mądrze, spontanicznie, szczerze, zrozumiale, kompetentnie

Sposób bycia

- Nic mi się podobało

Co się Panu/i/ najbardziej nie podobało w wystąpieniu A. Kwaśniewskiego?

Zarzuty dotyczące treści wypowiedzi

- Składanie obietnic bez pokrycia, brak programu

Forma wypowiedzi

- Niekonkretność, nieszczerość, unikanie odpowiedzi, brak istotnych treści w wypowiedziach

Sposób bycia, zachowanie się

- Brak kultury i obycia, nadmierna agresywność, brak panowania nad sobą, zarozumialstwo

Co się Panu/i/ najbardziej nie podobało w wystąpieniu L. Wałęsy?

Zarzuty dotyczące treści wypowiedzi

- Składanie obietnic bez pokrycia, brak programu

Forma wypowiedzi

- Niekonkretność, nieszczerość, unikanie odpowiedzi, brak istotnych treści w wypowiedziach

Sposób bycia, zachowanie się

- Brak kultury i obycia, nadmierna agresywność, brak panowania nad sobą, zarozumialstwo

1. Opinie osób, które uznały zwycięstwo w debatach jednego z dwóch kandydatów /tabela/

2. Opinie osób, które wyraziły chęć głosowania w II turze na A. Kwaśniewskiego lub L. Wałęsę /tabela/

3. Opinie osób, które pod wpływem debat postanowiły wziąć udział w II turze wyborów, oraz tych, którzy nie zmienili swojej decyzji pod wpływem debat /tabela/

4. Opinie osób, które pod wpływem debat podjęli lub zmienili decyzję, na kogo głosować, pod wpływem debat umocnili się w dotychczasowej decyzji lub nie brali pod uwagę debat w swoich decyzjach, kogo poprzeć /tabela/

Liczba stron:
13
Badanie:
9544 Druga tura wyborów prezydenckich
Kategorie tematyczne:
Wybory prezydenckie
Słowa kluczowe:
debata telewizyjna, reklama, kampania wyborcza, wybory prezydenckie, Aleksander Kwaśniewski, Lech Wałęsa
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry