UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/144/144/98

Polityka informacyjna rządu

Autor: Michał Wenzel
|
1998-10-21

ŹRÓDŁA INFORMACJI O PRACY RZĄDU

Skąd czerpie Pan(i) informacje o tym, co robi rząd? Czy dowiaduje się Pan(i) o tym z:

- programów Telewizji Polskiej SA

- programów Polskiego Radia SA

- prasy regionalnej, lokalnej

- prasy ogólnopolskiej

- od rodziny, znajomych

- programów telewizji komercyjnej

- programów radia komercyjnego

- innych źródeł

/tabela/

Co przede wszystkim jest Pana(i) głównym źródłem informacji o działalności rządu, skąd dowiaduje się Pan(i) najwięcej?  

-  Z programów Telewizji Polskiej SA

-  Z programów Polskiego Radia SA

-  Z prasy ogólnopolskiej

-  Z prasy regionalnej, lokalnej

-  Z programów telewizji komercyjnej

-  Z programów radia komercyjnego

-  Od rodziny, znajomych

-  Z innych źródeł

-  W ogóle mnie to nie interesuje

-  Trudno powiedzieć

/tabela/

ZAUFANIE DO RZĄDOWYCH INFORMACJI

Jeśli przedstawiciele rządu informują o sytuacji gospodarczej lub politycznej kraju, to czy traktuje Pan(i) zazwyczaj te informacje:

- z zaufaniem

- z nieufnością

- trudno powiedzieć

/wykres z badań IV‘93, III‘94, IX‘96, IX‘98/

Czy, Pana(i) zdaniem, informacje o pracy rządu przekazywane przez różnych ministrów są zwykle:

- zgodne ze sobą

- sprzeczne ze sobą

- trudno powiedzieć

/wykres/

Czy, Pana(i) zdaniem, rząd informuje o swojej pracy:

- za dużo - i tak mnie to nie interesuje

- za mało, chciałbym wiedzieć więcej na ten temat

- w sam raz tyle, ile potrzeba

- trudno powiedzieć

/wykres z badań III‘94, IX‘97/

REFORMY RZĄDU JERZEGO BUZKA

Rząd podjął się realizacji wielu reform. Jak by Pan(i) określił(a) stopień swojego poinformowania na temat każdej z czterech najważniejszych reform przygotowanych przez rząd. Czy na temat ... czuje się Pan(i): dobrze poinformowany(a), średnio poinformowany(a), słabo poinformowany(a), w ogóle o niej nie słyszałe(a)m, trudno powiedzieć:

- reformy administracyjnej

- reformy służby zdrowia

- reformy szkolnictwa

- reformy ubezpieczeń społecznych

/tabela/

O której z reform przede wszystkim chciał(a)by Pan(i) uzyskać więcej informacji?

- o reformie ubezpieczeń społecznych

- o reformie służby zdrowia

- o reformie szkolnictwa

- o reformie administracyjnej - nowym podziale administracyjnym kraju

- o wszystkich

- o żadnej z nich

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

POINFORMOWANIE SPOŁECZEŃSTWA O PLANOWANEJ INTEGRACJI POLSKI Z UNIĄ EUROPEJSKĄ

Czy czuje się Pan(i) dobrze poinformowany(a) na temat planowanej integracji Polski z Unią Europejską czy też nie?

- Czuję się dobrze poinformowany(a)

- Czuję się średnio poinformowany(a)

- Czuję się słabo poinformowany(a)

- Trudno powiedzieć

/tabela wg terminów badań II ‘97 IX ‘98 / oraz /tabela aneksowa/

W ostatnim okresie wiele się mówi o przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. czy, Pana(i) zdaniem, więcej się mówi o korzyściach czy też zagrożeniach związanych z integracją?

- o korzyściach

- o zagrożeniach

- w równym stopniu o korzyściach, jak i o zagrożeniach

- trudno powiedzieć

/wykres/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
15
Badanie:
9836 Aktualne problemy i wydarzenia (100)
Kategorie tematyczne:
Rząd; Rada Ministrów
Słowa kluczowe:
polityka informacyjna, telewizja, radio, prasa, reforma administracyjna, reforma służby zdrowia, reforma szkolnictwa, reforma ubezpieczeń społecznych, UE - Unia Europejska, rząd, Jerzy Buzek, reforma systemu edukacji, integracja europejska, źródła informacji
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry