UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/19/99

Rodzice i rówieśnicy w opiniach młodego pokolenia Polaków

Autor: Macieja Falkowska
|
1999-02-15

STOSUNKI Z RODZICAMI

Jak układają się Twoje stosunki z matką?

- Bardzo dobrze

- Dość dobrze

- Różnie bywa

- Raczej nie najlepiej

- Nie mam matki /tabela według terminów badań IV ‘92 IV ‘94 IV ‘96 XII ‘98/ oraz /tabela aneksowa/

Jak układają się Twoje stosunki z ojcem?

- Bardzo dobrze

- Dość dobrze

- Różnie bywa

- Raczej nie najlepiej

- Nie mam ojca /tabela według terminów badań IV ‘92 IV ‘94 IV ‘96 XII ‘98/ oraz /tabela aneksowa/

Jak układają się Twoje stosunki z rodzeństwem?

- Bardzo dobrze

- Dość dobrze

- Różnie bywa

- Raczej nie najlepiej

- Nie mam rodzeństwa /tabela według terminów badań IV ‘94 IV ‘96 XII ‘98/

WPŁYW RODZICÓW NA RÓŻNE SFERY AKTYWNOŚCI MŁODZIEŻY

Oto kilka stwierdzeń. O każdym z nich powiedz, czy trafnie opisuje ono działania Twoich rodziców wobec Ciebie.

- Rodzicom zależy, abym po ukończeniu szkoły uczył(a) się dalej

- Rodzice opłacali lub opłacają korepetycje, dodatkowe zajęcia, takie jak np. nauka języków obcych

- Rodzice interesują się moimi problemami

- Rodzice wymagają ode mnie pomocy w prowadzeniu domu, w gospodarstwie

- Rodzice starają się rozwijać moje zainteresowania kulturalne - chcą, żebym chodził(a) do teatru, do kina, czytał(a) dobre książki, zwiedzał(a)

- Rodzice wymagają ode mnie, bym chodził(a) do kościoła

- Rodzice zachęcają mnie do podejmowania dorywczej pracy zarobkowej /tabela według terminów badań IV ‘96 XII ‘98/

Czy rodzicom zależy, abym po ukończeniu nauki uczył(a) się dalej? /tabela wg kategorii uczniów:Typ szkoły, Miejsca zamieszkania, Ocena warunków materialnych, .../

Czy rodzice opłacali lub opłacają korepetycje, dodatkowe zajęcia, takie jak np. nauka języków obcych? /tabela wg kategorii uczniów:Typ szkoły, Miejsca zamieszkania, Ocena warunków materialnych, .../

RODZICE - STATYŚCI CZY PARTNERZY W ROZMOWACH?

Jak często rozmawiasz z ojcem/z matką: (często, czasami, rzadko, nigdy, często, czasami, rzadko, nigdy)

- o swoich problemach osobistych

- o szkole, nauce

- o planach na przyszłość

- o polityce

- o seksie /tabela/

STOSUNKI Z NAUCZYCIELAMI I KOLEGAMI

Jak układają się Twoje stosunki z nauczycielami?

- Bardzo dobrze

- Dość dobrze

- Różnie bywa

- Raczej nie najlepiej /tabela według terminów badań IV ‘94 IV ‘96 XII ‘98/

Jak układają się Twoje stosunki z kolegami?

- Bardzo dobrze

- Dość dobrze

- Różnie bywa

- Raczej nie najlepiej /tabela według terminów badań IV‘92, IV ‘94 IV ‘96 XII ‘98/

ZNACZĄCY INNI - RODZICE, RODZEŃSTWO, RÓWIEŚNICY

Wskaż nie więcej niż dwie osoby: (matka, ojciec, rodzeństwo, przyjaciele, mój chłopak, moja dziewczyna, koledzy, koleżanki; nie mam takiej osoby)

- z którymi najchętniej spędzasz czas wolny

- z którymi najchętniej dyskutujesz, rozmawiasz oraz /tabela aneksowa/

- które mają największy wpływ na to, jak się ubierasz

- na których uznaniu najbardziej ci zależy oraz /tabela aneksowa/

- na które przede wszystkim możesz liczyć w trudnych chwilach oraz /tabela aneksowa/

/tabela/ oraz /tabela wg badań IV‘94, IV‘96, XII‘98 /

Tabele aneksowe.

Liczba stron:
21
Badanie:
9850 Młodzież 98
Kategorie tematyczne:
Młodzież
Słowa kluczowe:
stosunki z nauczycielami, stosunki z kolegami, rodzeństwo, ojciec, matka, rodzice
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry