KORZYSTANIE ZE ŚWIADCZEŃ W RAMACH UBEZPIECZENIA
Czy z powodu choroby lub stanu zdrowia swojego lub dziecka korzystał(a) Pan(i) w ciągu ostatniego półrocza w ramach ubezpieczenia zdrowotnego (kasy chorych)z usług:
- lekarza ogólnego
- lekarza specjalisty
- laboratorium, pracowni badań diagnostycznych
- dentysty lub pracowni protetycznej
- wizyt domowych
- pogotowia ratunkowego
- z innych usług /tabela wg częstotliwości korzystania z usług/ oraz /tabela aneksowa/
OCENA JAKOŚCI USŁUG I ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH
Jak ocenia Pan(i) jakość uzyskanych świadczeń i usług medycznych? Czy, ogólnie rzecz biorąc, uważa Pan(i), że są one obecnie:
- zdecydowanie lepsze niż przed reformą
- raczej lepsze niż przed reformą
- takie same jak przed reformą
- raczej gorsze niż przed reformą
- zdecydowanie gorsze niż przed reformą
- Trudno powiedzieć /tabela wg badan VI‘99, I 2000/ oraz /tabela aneksowa/
TRUDNOŚCI Z UZYSKANIEM ŚWIADCZEŃ W RAMACH UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO
Czy korzystając w tym okresie ze służby zdrowia w ramach ubezpieczenia miał(a) Pan(i) jakieś
trudności lub kłopoty w uzyskaniu porady lekarskiej albo innych świadczeń medycznych, związane z reformą i zmianą zasad funkcjonowania opieki zdrowotnej?
- Tak
- Nie
- Trudno powiedzieć /tabela wg badań VI‘99, I 2000/ oraz /tabela aneksowa/
Na czym polegały trudności i kłopoty w uzyskaniu porady lekarskiej albo innych świadczeń medycznych?
Trudności z uzyskaniem porady, usługi:
· trudności z dostaniem się do lekarza pierwszego kontaktu, ogólnego
· trudności i kłopoty związane ze skierowaniem do specjalisty
· niemożność dostania się do specjalisty z powodu kolejek lub braku specjalisty
· odmowa skierowania do specjalisty lub na badania specjalistyczne
· odmowa przyjęcia lub skierowania - np. do specjalisty, na badania specjalistyczne, do szpitala, do dentysty - ze względu na limit
· trudności o charakterze biurokratycznym (brak informacji, odsyłanie, wielokrotne wizyty, uzyskiwanie pieczątek, zaświadczeń, skierowań, wymaganie dokumentów)
· odmowa udzielenia pomocy, przyjęcia (pogotowie, szpital), kłopoty z przyjęciem, uzyskaniem pomocy (inna kasa itp.)
· odmowa wykonania badań, zabiegów, leczenia - pokrycia kosztów przez kasę chorych
· trudności z dostaniem się do dentysty (stomatologa, ortodonty)
· trudności z uzyskaniem zaświadczeń o stanie zdrowia i wykonaniem niezbędnych badań
· trudności związane z wykonaniem badań analitycznych, laboratoryjnych i innych (USG)
Koszty dodatkowe:
· ponoszenie opłat za usługi i środki medyczne w placówkach publicznych (w tym także „cegiełki” i przypadki należenia do innej kasy)
· ponoszenie kosztów usług prywatnych (badania, terapie) z powodu niemożności uzyskania tych usług w publicznej służbie zdrowia czy w ramach kasy chorych
· koszty leków przedtem bezpłatnych
Inne:
· pobieżne badanie, zła diagnoza - brak rozpoznania choroby
· lekceważenie pacjentów, złe traktowanie
· brak możliwości uzyskania porady i świadczeń w soboty i niedziele
Inne trudności i kłopoty /tabela wg badań VI‘99, I 2000/
KORZYSTANIE Z USŁUG MEDYCZNYCH NA WŁASNY KOSZT
Czy z powodu choroby lub stanu zdrowia swojego lub dziecka korzystał(a) Pan(i) w ciągu ostatniego półrocza z prywatnych świadczeń medycznych (prywatnego lub spółdzielczego gabinetu, przychodni, kliniki, z usług fundacji), tzn. na własny koszt, z usług:
- dentysty lub pracowni protetycznej
- lekarza specjalisty
- lekarza ogólnego
- z badań diagnostycznych
- wizyt domowych
- pogotowia ratunkowego
- z innych usług /tabela wg częstotliwości korzystania/ oraz /tabela aneksowa/
Dlaczego korzystał(a) Pan(i) z prywatnych,a nie z publicznych usług medycznych?
- Uważam, że prywatne usługi zdrowotne są lepsze
- Ponieważ miałem/am trudności/ nie mogłem/am uzyskać tych usług w ramach ubezpieczenia zdrowotnego (kasy chorych)
- Z obu przyczyn
- Z innych przyczyn
- Trudno powiedzieć /tabela wg badan VI‘99, I 2000/ oraz /tabela aneksowa/
Tabele aneksowe.