UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/94/2000

Cztery reformy w opinii społecznej: poinformowanie i ocena

Autor: Macieja Falkowska
|
2000-06-21

POINFORMOWANIE O ZMIANACH

Jak by Pan(i) określił(a) stopień swojego poinformowania na temat:

- działania zreformowanego ZUS-u (kto płaci składkę, jakiej wysokości, co się dzieje z pieniędzmi wpłacanymi przez ubezpieczonego do ZUS itp.)

- uczestnictwa w funduszach emerytalnych (kto może przystąpić do funduszu, komu się to opłaca, czym się należy kierować przy wyborze funduszu emerytalnego itp.)

- korzystania ze służby zdrowia (gdzie się leczyć, jak się dostać do specjalisty, jakie usługi są bezpłatne, a za jakie trzeba zapłacić itp.)

- uprawnień poszczególnych organów samorządu terytorialnego (jakie sprawy można załatwić w gminie, a z jakimi należy udać się do powiatu lub województwa itp.)

- zmian, jakie wprowadzono w szkolnictwie (m.in. jakie są obecnie rodzaje szkół, co się zmieniło w programach nauczania, zasadach wynagradzania nauczycieli i finansowania szkół, komu obecnie podlegają szkoły itp.). /tabela wg stopnia poinformowania z badań III‘99, VI 2000/

OCENA FUNKCJONOWANIA INSTYTUCJI PO WPROWADZENIU ZMIAN

Czy, Pana(i) zdaniem, obecnie opieka zdrowotna funkcjonuje lepiej czy też gorzej niż przed wprowadzeniem reformy?

- znacznie lepiej

- trochę lepiej

- ani lepiej, ani gorzej

- trochę gorzej

- znacznie gorzej

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa

Czy, Pana(i) zdaniem, obecnie władze samorządowe (gminne, powiatowe) funkcjonują lepiej czy też gorzej niż przed wprowadzeniem reformy?

- znacznie lepiej

- trochę lepiej

- ani lepiej, ani gorzej

- trochę gorzej

- znacznie gorzej

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa

Czy, Pana(i) zdaniem, obecnie szkolnictwo funkcjonuje lepiej czy też gorzej niż przed wprowadzeniem reformy?

- znacznie lepiej

- trochę lepiej

- ani lepiej, ani gorzej

- trochę gorzej

- znacznie gorzej

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa

Czy, Pana(i) zdaniem, obecnie system ubezpieczeń emerytalnych funkcjonuje lepiej czy też gorzej niż przed wprowadzeniem reformy?

- znacznie lepiej

- trochę lepiej

- ani lepiej, ani gorzej

- trochę gorzej

- znacznie gorzej

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

DLA KOGO SĄ REFORMY?

Jak Pan(i) sądzi, czy dla ludzi takich jak Pan(i) (jest korzystne, nie ma znaczenia, trudno powiedzieć) wprowadzenie:

- reformy systemu emerytalnego

- reformy służby zdrowia

- reformy administracji państwowej (samorządowej) - związanej z wprowadzeniem powiatów i zmniejszeniem liczby województw

- reformy edukacji, szkolnictwa /tabela wg badań III‘99, VI‘99, XII‘99, VI 2000/

Czy dla ludzi takich jak Pan(i) wprowadzenie reformy systemu emerytalnego, służby zdrowia, administracji i edukacji jest korzystne czy też niekorzystne?

- Reforma systemu emerytalnego

- Reforma służby zdrowia

- Reforma administracji państwowej

- Reforma edukacji /tabela wg kategorii społeczno-demograficznych/

Tabele aneksowe

Liczba stron:
14
Badanie:
200017 Aktualne problemy i wydarzenia (121)
Kategorie tematyczne:
Przemiany
Słowa kluczowe:
reforma administracyjna, reforma systemu emerytalnego, reforma szkolnictwa, reforma samorządowa, reforma służby zdrowia, reforma systemu edukacji
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry