POINFORMOWANIE O ZMIANACH
Jak by Pan(i) określił(a) stopień swojego poinformowania na temat:
- działania zreformowanego ZUS-u (kto płaci składkę, jakiej wysokości, co się dzieje z pieniędzmi wpłacanymi przez ubezpieczonego do ZUS itp.)
- uczestnictwa w funduszach emerytalnych (kto może przystąpić do funduszu, komu się to opłaca, czym się należy kierować przy wyborze funduszu emerytalnego itp.)
- korzystania ze służby zdrowia (gdzie się leczyć, jak się dostać do specjalisty, jakie usługi są bezpłatne, a za jakie trzeba zapłacić itp.)
- uprawnień poszczególnych organów samorządu terytorialnego (jakie sprawy można załatwić w gminie, a z jakimi należy udać się do powiatu lub województwa itp.)
- zmian, jakie wprowadzono w szkolnictwie (m.in. jakie są obecnie rodzaje szkół, co się zmieniło w programach nauczania, zasadach wynagradzania nauczycieli i finansowania szkół, komu obecnie podlegają szkoły itp.). /tabela wg stopnia poinformowania z badań III‘99, VI 2000/
OCENA FUNKCJONOWANIA INSTYTUCJI PO WPROWADZENIU ZMIAN
Czy, Pana(i) zdaniem, obecnie opieka zdrowotna funkcjonuje lepiej czy też gorzej niż przed wprowadzeniem reformy?
- znacznie lepiej
- trochę lepiej
- ani lepiej, ani gorzej
- trochę gorzej
- znacznie gorzej
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa
Czy, Pana(i) zdaniem, obecnie władze samorządowe (gminne, powiatowe) funkcjonują lepiej czy też gorzej niż przed wprowadzeniem reformy?
- znacznie lepiej
- trochę lepiej
- ani lepiej, ani gorzej
- trochę gorzej
- znacznie gorzej
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa
Czy, Pana(i) zdaniem, obecnie szkolnictwo funkcjonuje lepiej czy też gorzej niż przed wprowadzeniem reformy?
- znacznie lepiej
- trochę lepiej
- ani lepiej, ani gorzej
- trochę gorzej
- znacznie gorzej
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa
Czy, Pana(i) zdaniem, obecnie system ubezpieczeń emerytalnych funkcjonuje lepiej czy też gorzej niż przed wprowadzeniem reformy?
- znacznie lepiej
- trochę lepiej
- ani lepiej, ani gorzej
- trochę gorzej
- znacznie gorzej
- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/
DLA KOGO SĄ REFORMY?
Jak Pan(i) sądzi, czy dla ludzi takich jak Pan(i) (jest korzystne, nie ma znaczenia, trudno powiedzieć) wprowadzenie:
- reformy systemu emerytalnego
- reformy służby zdrowia
- reformy administracji państwowej (samorządowej) - związanej z wprowadzeniem powiatów i zmniejszeniem liczby województw
- reformy edukacji, szkolnictwa /tabela wg badań III‘99, VI‘99, XII‘99, VI 2000/
Czy dla ludzi takich jak Pan(i) wprowadzenie reformy systemu emerytalnego, służby zdrowia, administracji i edukacji jest korzystne czy też niekorzystne?
- Reforma systemu emerytalnego
- Reforma służby zdrowia
- Reforma administracji państwowej
- Reforma edukacji /tabela wg kategorii społeczno-demograficznych/
Tabele aneksowe