DLA KOGO ISTNIENIE HIPERMARKETÓW JEST KORZYSTNE, A DLA KOGO NIE
Czy, Pana(i) zdaniem, ogólnie rzecz biorąc istnienie dużych centrów handlowych - hipermarketów - jest korzystne, niekorzystne czy też nie ma znaczenia dla:
- większości kupujących (klientów)
- ludzi takich jak Pan(i)
- polskiej gospodarki
- kupców/ właścicieli mniejszych sklepów /tabela wg terminów badań ‘96, ‘00/ oraz /tabele aneksowe/
OPINIE O LOKALIZACJI HIPERMARKETÓW
Czy, Pana(i) zdaniem, hipermarkety powinny powstawać w centrach miast czy też raczej na ich obrzeżach?
- Hipermarkety powinny powstawać w centrach miast
- Hipermarkety powinny powstawać na obrzeżach miast
Trudno powiedzieć /‘96, ‘00/ oraz /tabela aneksowa/
OGRANICZAĆ LICZBĘ HIPERMARKETÓW CZY NIE?
Słyszy się poglądy, że władze powinny chronić drobnych kupców* przed konkurencją - między innymi ograniczając ilość dużych supermarketów i hipermarketów*. Czy, Pana(i) zdaniem:
- o liczbie dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce powinny decydować władze, aby chronić kupców przed konkurencją
- władze nie powinny ograniczać liczby dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce, klienci powinni móc sami wybrać, gdzie chcą robić zakupy
Trudno powiedzieć /‘96, ‘00/ oraz /tabela aneksowa/
Sejm przyjął niedawno nową ustawę, na mocy której o tym, czy gdzieś można lub nie można budować supermarketu lub hipermarketu, ma decydować rada danej gminy. Może ona wprowadzić zakup budowania super- i hipermarketów na terenie gminy. Czy, Pana(i) zdaniem, takie uregulowanie tej sprawy jest słuszne czy też niesłuszne?
- Zdecydowanie słuszne
- Raczej słuszne
- Zdecydowanie niesłuszne
- Raczej niesłuszne
- Trudno powiedzieć /tabela aneksowa/
JAK CZĘSTO ROBIMY ZAKUPY W HIPERMARKETACH
Jak często robi Pan(i) zakupy w hipermarkecie, tzn. dużym centrum handlowym złożonym z paru supermarketów, wielu sklepów?
- W ogóle nie robię zakupów w hipermarketach
- Rzadziej niż 1 raz w miesiącu - kilka razy w roku
- 1 raz w miesiącu
- 2-3 razy w miesiącu
- 1 raz w tygodniu
- 2-3 razy w tygodniu
- Codziennie lub prawie codziennie
Czym zwykle jeździ Pan(i) na zakupy do hipermarketu - czy samochodem, czy też w inny sposób, np.. autobusem? /tabela aneksowa/
CO KUPUJEMY
Co kupuje Pan(i) w hipermarketach? Czy kupuje Pan(i):
- artykuły spożywcze
- środki czystości, kosmetyki
- artykuły dla dzieci, artykuły szkolne, zabawki
- sprzęt gospodarstwa domowego
- kasety wideo z nagraniami filmów, kasety magnetofonowe z muzyką, płyty kompaktowe (CD)
- odzież, bieliznę, buty
- artykuły sportowe, treningowe, rekreacyjne
- książki, czasopisma, gazety - dla dzieci lub dla dorosłych
- sprzęt audiowizualny (tv, radiomagnetofony, odtwarzacze CD, kamery wideo itp.) i czyste kasety do nagrań
- artykuły wyposażenia mieszkań: meble, dywany, firanki, poduszki itp.
- inne artykuły
DOBRE I ZŁE STRONY ZAKUPÓW W HIPERMARKETACH
Proszę powiedzieć, dlaczego kupuje Pan(i) w hipermarketach? Czy przede wszystkim dlatego, że:
- jest duży wybór towarów, dobre zaopatrzenie
- można zrobić większe zakupy, na dłuższy czas
- są niskie ceny, promocje, obniżki cen
- wszystko można kupić pod jednym dachem
- są dogodne godziny otwarcia
- jest dogodny dojazd samochodem, parking, można podjechać wózkiem do samochodu
- można robić zakupy z całą rodziną - np. w sobotę lub niedzielę
- jest elegancko, wszystko jest ładnie urządzone, sklepy są eleganckie
- są degustacje, można spróbować różnych produktów
- jest dużo nowości i towarów, których nie ma gdzie indziej
- jest miła, fachowa obsługa
- odpowiada mi atmosfera takiego wielkiego centrum handlowego - hipermarketu
- towary są dobrej jakości
- jest dogodnie położony (np. po drodze z pracy, niedaleko itp.)
- można coś zjeść, napić się, odpocząć
- można skorzystać z różnych usług, banku, poczty, fryzjera i innych
Są jeszcze inne powody
Czy jest coś, co się Panu(i) nie podoba w hipermarkecie, czego Pan(i) nie lubi? Czy uważa Pan(i), że:
- jest zbyt dużo pokus - kupuje się rzeczy niepotrzebne, wydaje się zbyt dużo pieniędzy
- są za długie kolejki do kas
- jest zbyt wielu ludzi, tłum, tłok
- zdarza się, że są różne ceny na towarze i w kasie - trzeba więcej zapłacić
- ceny towarów nie zawsze są wyraźnie zaznaczone
- jest zbyt hałaśliwie, za duży gwar
- często nie ma danego towaru w małych opakowaniach - są tylko duże
- brak informacji - nie ma kogo spytać o towar, który chciałoby się kupić
- jest za dużo sklepów, towarów - człowiek się w tym gubi
- traci się niepotrzebnie dużo czasu na zakupy
- trudno znaleźć to, co chce się kupić - wywieszki nad stoiskami są niedokładne lub mało widoczne
- atmosfera takiego dużego centrum handlowego jest nieprzyjemna
- hipermarket jest położony niedogodnie, trudno się do niego dostać
- kasjerki często mylą się na niekorzyść klienta
- jest zbyt duszno, zła wentylacja
- towary są kiepskiej jakości
- nie ma takich towarów, jakich Pan(i) szuka, potrzebuje
- obsługa jest często nieprzyjemna
- jest za mały wybór towarów danego rodzaju
Tabele aneksowe