UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/143/2000

Opinie o hipermarketach

Autor: Włodzimierz Derczyński
|
2000-09-27

DLA KOGO ISTNIENIE HIPERMARKETÓW JEST KORZYSTNE, A DLA KOGO NIE

Czy, Pana(i) zdaniem, ogólnie rzecz biorąc istnienie dużych centrów handlowych - hipermarketów - jest korzystne, niekorzystne czy też nie ma znaczenia dla:

- większości kupujących (klientów)

- ludzi takich jak Pan(i)

- polskiej gospodarki

- kupców/ właścicieli mniejszych sklepów /tabela wg terminów badań ‘96, ‘00/ oraz /tabele aneksowe/

OPINIE O LOKALIZACJI HIPERMARKETÓW

Czy, Pana(i) zdaniem, hipermarkety powinny powstawać w centrach miast czy też raczej na ich obrzeżach?

- Hipermarkety powinny powstawać w centrach miast

- Hipermarkety powinny powstawać na obrzeżach miast

Trudno powiedzieć /‘96, ‘00/ oraz /tabela aneksowa/

OGRANICZAĆ LICZBĘ HIPERMARKETÓW CZY NIE?

Słyszy się poglądy, że władze powinny chronić drobnych kupców* przed konkurencją - między innymi ograniczając ilość dużych supermarketów i hipermarketów*. Czy, Pana(i) zdaniem:

- o liczbie dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce powinny decydować władze, aby chronić kupców przed konkurencją

- władze nie powinny ograniczać liczby dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce, klienci powinni móc sami wybrać, gdzie chcą robić zakupy

Trudno powiedzieć /‘96, ‘00/ oraz /tabela aneksowa/

Sejm przyjął niedawno nową ustawę, na mocy której o tym, czy gdzieś można lub nie można budować supermarketu lub hipermarketu, ma decydować rada danej gminy. Może ona wprowadzić zakup budowania super- i hipermarketów na terenie gminy. Czy, Pana(i) zdaniem, takie uregulowanie tej sprawy jest słuszne czy też niesłuszne?

- Zdecydowanie słuszne

- Raczej słuszne

- Zdecydowanie niesłuszne

- Raczej niesłuszne

- Trudno powiedzieć /tabela aneksowa/

JAK CZĘSTO ROBIMY ZAKUPY W HIPERMARKETACH

Jak często robi Pan(i) zakupy w hipermarkecie, tzn. dużym centrum handlowym złożonym z paru supermarketów, wielu sklepów?

- W ogóle nie robię zakupów w hipermarketach

- Rzadziej niż 1 raz w miesiącu - kilka razy w roku

- 1 raz w miesiącu

- 2-3 razy w miesiącu

- 1 raz w tygodniu

- 2-3 razy w tygodniu

- Codziennie lub prawie codziennie

Czym zwykle jeździ Pan(i) na zakupy do hipermarketu - czy samochodem, czy też w inny sposób, np.. autobusem? /tabela aneksowa/

CO KUPUJEMY

Co kupuje Pan(i) w hipermarketach? Czy kupuje Pan(i):

- artykuły spożywcze

- środki czystości, kosmetyki

- artykuły dla dzieci, artykuły szkolne, zabawki

- sprzęt gospodarstwa domowego

- kasety wideo z nagraniami filmów, kasety magnetofonowe z muzyką, płyty kompaktowe (CD)

- odzież, bieliznę, buty

- artykuły sportowe, treningowe, rekreacyjne

- książki, czasopisma, gazety - dla dzieci lub dla dorosłych

- sprzęt audiowizualny (tv, radiomagnetofony, odtwarzacze CD, kamery wideo itp.) i czyste kasety do nagrań

- artykuły wyposażenia mieszkań: meble, dywany, firanki, poduszki itp.

- inne artykuły

DOBRE I ZŁE STRONY ZAKUPÓW W HIPERMARKETACH

Proszę powiedzieć, dlaczego kupuje Pan(i) w hipermarketach? Czy przede wszystkim dlatego, że:

- jest duży wybór towarów, dobre zaopatrzenie

- można zrobić większe zakupy, na dłuższy czas

- są niskie ceny, promocje, obniżki cen

- wszystko można kupić pod jednym dachem

- są dogodne godziny otwarcia

- jest dogodny dojazd samochodem, parking, można podjechać wózkiem do samochodu

- można robić zakupy z całą rodziną - np. w sobotę lub niedzielę

- jest elegancko, wszystko jest ładnie urządzone, sklepy są eleganckie

- są degustacje, można spróbować różnych produktów

- jest dużo nowości i towarów, których nie ma gdzie indziej

- jest miła, fachowa obsługa

- odpowiada mi atmosfera takiego wielkiego centrum handlowego - hipermarketu

- towary są dobrej jakości

- jest dogodnie położony (np. po drodze z pracy, niedaleko itp.)

- można coś zjeść, napić się, odpocząć

- można skorzystać z różnych usług, banku, poczty, fryzjera i innych

Są jeszcze inne powody

Czy jest coś, co się Panu(i) nie podoba w hipermarkecie, czego Pan(i) nie lubi? Czy uważa Pan(i), że:

- jest zbyt dużo pokus - kupuje się rzeczy niepotrzebne, wydaje się zbyt dużo pieniędzy

- są za długie kolejki do kas

- jest zbyt wielu ludzi, tłum, tłok

- zdarza się, że są różne ceny na towarze i w kasie - trzeba więcej zapłacić

- ceny towarów nie zawsze są wyraźnie zaznaczone

- jest zbyt hałaśliwie, za duży gwar

- często nie ma danego towaru w małych opakowaniach - są tylko duże

- brak informacji - nie ma kogo spytać o towar, który chciałoby się kupić

- jest za dużo sklepów, towarów - człowiek się w tym gubi

- traci się niepotrzebnie dużo czasu na zakupy

- trudno znaleźć to, co chce się kupić - wywieszki nad stoiskami są niedokładne lub mało widoczne

- atmosfera takiego dużego centrum handlowego jest nieprzyjemna

- hipermarket jest położony niedogodnie, trudno się do niego dostać

- kasjerki często mylą się na niekorzyść klienta

- jest zbyt duszno, zła wentylacja

- towary są kiepskiej jakości

- nie ma takich towarów, jakich Pan(i) szuka, potrzebuje

- obsługa jest często nieprzyjemna

- jest za mały wybór towarów danego rodzaju

Tabele aneksowe

Liczba stron:
25
Badanie:
200028 Aktualne problemy i wydarzenia (123)
Kategorie tematyczne:
Zachowania konsumenckie
Słowa kluczowe:
promocje, supermarket, hipermarket, zakupy, sklepy
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry