UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/167/2004

Polacy o podwyżkach cen i sposobach radzenia sobie z nimi

Autor: Bogna Wciórka
|
2004-10-26

OPINIE O PODWYŻKACH CEN

Odsetki respondentów dostrzegających w ciągu 30 dni poprzedzających sondaże wzrost cen wymienionych produktów - /wykres wg badań VII, VIII, IX), X 2004

JAK ZMIENIAŁY SIĘ ZACHOWANIA KONSUMPCYJNE W OSTATNICH CZTERECH MIESIĄCACH?

Czy dla oszczędności lub z powodu wyższych cen musiał(a) Pan(i) (musieli Państwo) w ciągu ostatnich 30 dni kupować któryś z wymienionych produktów tańszego gatunku niż kupowany poprzednio?

- Mięso i wędliny

- Papierosy

- Cukier i wyroby cukiernicze

- Nabiał (mleko, sery, jajka, masło)

- Środki czystości (mydło, środki higieny osobistej, proszki i płyny do prania i czyszczenia itp.)

- Tłuszcze roślinne (np. margaryna, olej, oliwa)

- Kawa i herbata

- Lekarstwa

- Mąka, makaron, kasza itp.

- Świeże warzywa i owoce

- Napoje alkoholowe (wódka, wino, piwo)

- Przetwory warzywne i owocowe

- Gazety, czasopisma, książki

- Pieczywo

- Benzyna lub olej napędowy /tabela wg badań VII, VIII, IX, X/

Odsetki respondentów, deklarujących kupowanie mniejszych ilości produktów w ciągu 30 dni poprzedzających październikowy sondaż /wykres/

STRATEGIE PRZYSTOSOWAWCZE STOSOWANE PRZEZ KONSUMENTÓW

Odsetki konsumentów deklarujących kupowanie przez ich gospodarstwa domowe mniejszej ilości lub / i tańszych produktów w okresie 30 dni poprzedzających październikowy sondaż /wykres/

Zmiany jakości i ilości mięsa i wędlin kupowanych przez gospodarstwa domowe w ciągu 30 dni poprzedzających sondaże:

- kupowali nie mniej niż poprzednio i nie tańsze

- kupowali nie mniej niż poprzednio, ale tańsze

- kupowali mniej niż poprzednio, ale nie tańsze

- kupowali mniej niż poprzednio i tańsze /wykresy wg badań VII, VIII, IX, X 2004/

PRZEWIDYWANIA INFLACYJNE

Jak Pan(i) sądzi, czy ogólnie rzecz biorąc, w ciągu najbliższych kilku miesięcy ceny w Polsce wzrosną, zmaleją czy raczej pozostaną bez zmian?

- wzrosną

- pozostaną bez zmian

- zmaleją

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Aneks

Tabela 1.

Czy, Pana(i) zdaniem, w ciągu ostatnich 30 dni ceny tych produktów spadły, podniosły się czy pozostały takie same?

- Mięso i wędliny

- Cukier i wyroby cukiernicze

- Benzyna, olej napędowy

- Lekarstwa

- Nabiał (mleko, masło, sery, jajka)

- Papierosy

- Tłuszcze roślinne, np. margaryna, olej, oliwa

- Pieczywo

- Mąka, makaron, kasza i inne wyroby mączne

- Świeże warzywa i owoce

- Środki czystości (mydło, środki higieny osobistej, proszki i płyny do prania i czyszczenia itp.)

- Przetwory warzywne i owocowe

- Gazety, czasopisma, książki

- Kawa, herbata

- Napoje alkoholowe (wódka, wino, piwo) /tabela wg badań VII‘04, VIII‘04, IX‘04, XC‘04/

Tabela 2.

Czy w ciągu ostatnich 30 dni, na potrzeby gospodarstwa domowego kupowali Państwo więcej niż poprzednio czy też mniej wymienionych poniżej produktów?

- kupowali więcej: znacznie / nieco

- kupowali tyle samo

- kupowali mniej: nieco / znacznie / ogółem mniej

- nie kupowali w ogóle

- trudno powiedzieć /tabela wg badań VII, VIII, IX, X 2004/

Tabela 3.

Kategorie produktów:

- kupowali nie mniej niż wcześniej: nie tańsze / tańsze

- kupowali mniej niż wcześniej: nie tańsze / tańsze

- kupowali mniej lub / i tańsze produkty /tabela wg badań VII, VIII, IX, X 2004/

Tabela 4.

Zmiany ilości i jakości mięsa i wędlin kupowanych przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu ostatnich 30 dni

Tabela 5.

Zmiany ilości i jakości nabiału kupowanego przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu ostatnich 30 dni

Tabela 6.

Zmiany ilości i jakości cukru i wyrobów cukierniczych kupowanych przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu ostatnich 30 dni

Tabela 7.

Zmiany ilości i jakości pieczywa kupowanego przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu ostatnich 30 dni

Liczba stron:
22
Badanie:
200427 Aktualne problemy i wydarzenia (173)
Kategorie tematyczne:
Gospodarka, Inflacja; ceny
Słowa kluczowe:
ceny, zachowania konsumenckie, inflacja
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry