UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/167/2004

Polacy o podwyżkach cen i sposobach radzenia sobie z nimi

Autor: Bogna Wciórka
|
2004-10-26

OPINIE O PODWYŻKACH CEN

Odsetki respondentów dostrzegających w ciągu 30 dni poprzedzających sondaże wzrost cen wymienionych produktów - /wykres wg badań VII, VIII, IX), X 2004

JAK ZMIENIAŁY SIĘ ZACHOWANIA KONSUMPCYJNE W OSTATNICH CZTERECH MIESIĄCACH?

Czy dla oszczędności lub z powodu wyższych cen musiał(a) Pan(i) (musieli Państwo) w ciągu ostatnich 30 dni kupować któryś z wymienionych produktów tańszego gatunku niż kupowany poprzednio?

- Mięso i wędliny

- Papierosy

- Cukier i wyroby cukiernicze

- Nabiał (mleko, sery, jajka, masło)

- Środki czystości (mydło, środki higieny osobistej, proszki i płyny do prania i czyszczenia itp.)

- Tłuszcze roślinne (np. margaryna, olej, oliwa)

- Kawa i herbata

- Lekarstwa

- Mąka, makaron, kasza itp.

- Świeże warzywa i owoce

- Napoje alkoholowe (wódka, wino, piwo)

- Przetwory warzywne i owocowe

- Gazety, czasopisma, książki

- Pieczywo

- Benzyna lub olej napędowy /tabela wg badań VII, VIII, IX, X/

Odsetki respondentów, deklarujących kupowanie mniejszych ilości produktów w ciągu 30 dni poprzedzających październikowy sondaż /wykres/

STRATEGIE PRZYSTOSOWAWCZE STOSOWANE PRZEZ KONSUMENTÓW

Odsetki konsumentów deklarujących kupowanie przez ich gospodarstwa domowe mniejszej ilości lub / i tańszych produktów w okresie 30 dni poprzedzających październikowy sondaż /wykres/

Zmiany jakości i ilości mięsa i wędlin kupowanych przez gospodarstwa domowe w ciągu 30 dni poprzedzających sondaże:

- kupowali nie mniej niż poprzednio i nie tańsze

- kupowali nie mniej niż poprzednio, ale tańsze

- kupowali mniej niż poprzednio, ale nie tańsze

- kupowali mniej niż poprzednio i tańsze /wykresy wg badań VII, VIII, IX, X 2004/

PRZEWIDYWANIA INFLACYJNE

Jak Pan(i) sądzi, czy ogólnie rzecz biorąc, w ciągu najbliższych kilku miesięcy ceny w Polsce wzrosną, zmaleją czy raczej pozostaną bez zmian?

- wzrosną

- pozostaną bez zmian

- zmaleją

- trudno powiedzieć /wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Aneks

Tabela 1.

Czy, Pana(i) zdaniem, w ciągu ostatnich 30 dni ceny tych produktów spadły, podniosły się czy pozostały takie same?

- Mięso i wędliny

- Cukier i wyroby cukiernicze

- Benzyna, olej napędowy

- Lekarstwa

- Nabiał (mleko, masło, sery, jajka)

- Papierosy

- Tłuszcze roślinne, np. margaryna, olej, oliwa

- Pieczywo

- Mąka, makaron, kasza i inne wyroby mączne

- Świeże warzywa i owoce

- Środki czystości (mydło, środki higieny osobistej, proszki i płyny do prania i czyszczenia itp.)

- Przetwory warzywne i owocowe

- Gazety, czasopisma, książki

- Kawa, herbata

- Napoje alkoholowe (wódka, wino, piwo) /tabela wg badań VII‘04, VIII‘04, IX‘04, XC‘04/

Tabela 2.

Czy w ciągu ostatnich 30 dni, na potrzeby gospodarstwa domowego kupowali Państwo więcej niż poprzednio czy też mniej wymienionych poniżej produktów?

- kupowali więcej: znacznie / nieco

- kupowali tyle samo

- kupowali mniej: nieco / znacznie / ogółem mniej

- nie kupowali w ogóle

- trudno powiedzieć /tabela wg badań VII, VIII, IX, X 2004/

Tabela 3.

Kategorie produktów:

- kupowali nie mniej niż wcześniej: nie tańsze / tańsze

- kupowali mniej niż wcześniej: nie tańsze / tańsze

- kupowali mniej lub / i tańsze produkty /tabela wg badań VII, VIII, IX, X 2004/

Tabela 4.

Zmiany ilości i jakości mięsa i wędlin kupowanych przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu ostatnich 30 dni

Tabela 5.

Zmiany ilości i jakości nabiału kupowanego przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu ostatnich 30 dni

Tabela 6.

Zmiany ilości i jakości cukru i wyrobów cukierniczych kupowanych przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu ostatnich 30 dni

Tabela 7.

Zmiany ilości i jakości pieczywa kupowanego przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu ostatnich 30 dni

Liczba stron:
22
Badanie:
200427 Aktualne problemy i wydarzenia (173)
Kategorie tematyczne:
Gospodarka, Inflacja; ceny
Słowa kluczowe:
ceny, zachowania konsumenckie, inflacja
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry