UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/13/2005

Koniec "szoku cenowego"? Percepcja zmian cen i jej wpływ na konsumpcję

Autor: Rafał Boguszewski
|
2005-01-24

POSTRZEGANIE ZMIAN CEN

Odsetki respondentów dostrzegających w ciągu 30 dni poprzedzających sondaże wzrost cen wymienionych produktów:

- mięso i wędliny

- cukier i wyroby cukiernicze

- benzyna, olej napędowy

- nabiał

- lekarstwa

- pieczywo

- mąka, makaron i inne wyroby mączne, kasze

- papierosy

- tłuszcze roślinne (np.. margaryna, olej, oliwa)

- środki czystości

- świeże warzywa i owoce

- gazety, czasopisma, książki

- kawa i herbata

- przetwory warzywne i owocowe

- napoje alkoholowe (wódka, wino, piwo) /wykresy wg badań: VII‘04, VIII‘04, IX‘04, X‘04, XI‘04, XII‘04/

ZMIANY JAKOŚCIOWE W ZACHOWANIACH KONSUMENCKICH

Czy dla oszczędności lub z powodu wyższych cen musiał(a) Pan(i) (musieli Państwo) w ciągu ostatnich 30 dni kupować któryś z wymienionych produktów tańszego gatunku niż kupowany poprzednio?

- mięso i wędliny

- ...

- napoje alkoholowe (wódka, wino, piwo) /wykres/ oraz /tabela wg badań VII‘04 - XII‘04/

ZMIANY ILOŚCIOWE W ZACHOWANIACH KONSUMENCKICH

Odsetki respondentów deklarujących kupowanie mniejszych ilości wymienionych produktów w ciągu 30 dni poprzedzających sondaż:

- mięso, ....

- ..

- napoje alkoholowe /wykres/ oraz tabela wg badań VII‘04 - XII‘04/

JAKOŚCIOWO-ILOŚCIOWE ZMIANY W ZACHOWANIACH KONSUMENCKICH

- Kupowali nie mniej niż wcześniej:

- i nie tańsze

- ale tańsze

- Kupowali mniej niż wcześniej:

- ale nie tańsze

- i tańsze

- Kupowali mniej lub/i tańsze produkty /tabela wg badań VII‘04 - XII‘04/

Zmiany jakości i ilości mięsa i wędlin kupowanych przez gospodarstwa domowe w ciągu 30 dni poprzedzających sondaże

- kupowali nie mniej niż poprzednio i nie tańsze

- kupowali nie mniej niż poprzednio, ale tańsze

- kupował mniej niż poprzednio, ale nie tańsze

- kupował mniej niż poprzednio i tańsze /wykres wg badań VII‘04 - XII‘04/

PRZEWIDYWANIA DOTYCZĄCE ZMIAN CEN

Jak Pan(i) sądzi, czy, ogólnie rzecz biorąc, w ciągu najbliższych kilku miesięcy ceny w Polsce wzrosną, zmaleją czy raczej pozostaną bez zmian?

- wzrosną

- zmaleją

- pozostaną bez zmian

- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘04, XI‘04, XII‘04/

Aneks

Tabela 1.

Czy, Pana(i) zdaniem, w ciągu ostatnich 30 dni ceny wymienionych produktów spadły, podniosły się czy pozostały takie same?

- wzrosły: zdecydowanie, nieco, ogółem

- pozostały takie same

- spadły

- trudno powiedzieć /wg badań VII‘04 - XII‘04/

Tabela 2.

Czy w ciągu ostatnich 30 dni na potrzeby gospodarstwa domowego kupowali Państwo więcej niż poprzednio czy też mniej wymienionych poniżej produktów?

- Kupowali znacznie więcej

- Kupowali nieco więcej

- Kupowali tyle samo

- Kupowali nieco mniej

- Kupowali znacznie mniej

- Kupowali ogółem mniej

- Nie kupowali w ogóle

- Trudno powiedzieć wg badań VII‘04 - XII‘04/

Tabela 3.

Zmiany ilości i jakości mięsa i wędlin kupowanych przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu 30 dni poprzedzających grudniowy sondaż

- nie mniej i nie tańsze

- nie mniej, ale tańsze

- mniej i nie tańsze

- mniej i tańsze

Tabela 4.

Zmiany ilości i jakości cukru i wyrobów cukierniczych kupowanych przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu 30 dni poprzedzających grudniowy sondaż

- nie mniej i nie tańsze

- nie mniej, ale tańsze

- mniej i nie tańsze

- mniej i tańsze

Tabela 5.

Zmiany ilości i jakości pieczywa kupowanego przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu 30 dni poprzedzających grudniowy sondaż

- nie mniej i nie tańsze

- nie mniej, ale tańsze

- mniej i nie tańsze

- mniej i tańsze

Tabela 6.

Zmiany ilości i jakości nabiału kupowanego przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu 30 dni poprzedzających grudniowy sondaż

- nie mniej i nie tańsze

- nie mniej, ale tańsze

- mniej i nie tańsze

- mniej i tańsze

Liczba stron:
20
Badanie:
200435 Aktualne problemy i wydarzenia (175)
Kategorie tematyczne:
Gospodarka, Inflacja; ceny
Słowa kluczowe:
ceny, zachowania konsumenckie, inflacja
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry