UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/13/2005

Koniec "szoku cenowego"? Percepcja zmian cen i jej wpływ na konsumpcję

Autor: Rafał Boguszewski
|
2005-01-24

POSTRZEGANIE ZMIAN CEN

Odsetki respondentów dostrzegających w ciągu 30 dni poprzedzających sondaże wzrost cen wymienionych produktów:

- mięso i wędliny

- cukier i wyroby cukiernicze

- benzyna, olej napędowy

- nabiał

- lekarstwa

- pieczywo

- mąka, makaron i inne wyroby mączne, kasze

- papierosy

- tłuszcze roślinne (np.. margaryna, olej, oliwa)

- środki czystości

- świeże warzywa i owoce

- gazety, czasopisma, książki

- kawa i herbata

- przetwory warzywne i owocowe

- napoje alkoholowe (wódka, wino, piwo) /wykresy wg badań: VII‘04, VIII‘04, IX‘04, X‘04, XI‘04, XII‘04/

ZMIANY JAKOŚCIOWE W ZACHOWANIACH KONSUMENCKICH

Czy dla oszczędności lub z powodu wyższych cen musiał(a) Pan(i) (musieli Państwo) w ciągu ostatnich 30 dni kupować któryś z wymienionych produktów tańszego gatunku niż kupowany poprzednio?

- mięso i wędliny

- ...

- napoje alkoholowe (wódka, wino, piwo) /wykres/ oraz /tabela wg badań VII‘04 - XII‘04/

ZMIANY ILOŚCIOWE W ZACHOWANIACH KONSUMENCKICH

Odsetki respondentów deklarujących kupowanie mniejszych ilości wymienionych produktów w ciągu 30 dni poprzedzających sondaż:

- mięso, ....

- ..

- napoje alkoholowe /wykres/ oraz tabela wg badań VII‘04 - XII‘04/

JAKOŚCIOWO-ILOŚCIOWE ZMIANY W ZACHOWANIACH KONSUMENCKICH

- Kupowali nie mniej niż wcześniej:

- i nie tańsze

- ale tańsze

- Kupowali mniej niż wcześniej:

- ale nie tańsze

- i tańsze

- Kupowali mniej lub/i tańsze produkty /tabela wg badań VII‘04 - XII‘04/

Zmiany jakości i ilości mięsa i wędlin kupowanych przez gospodarstwa domowe w ciągu 30 dni poprzedzających sondaże

- kupowali nie mniej niż poprzednio i nie tańsze

- kupowali nie mniej niż poprzednio, ale tańsze

- kupował mniej niż poprzednio, ale nie tańsze

- kupował mniej niż poprzednio i tańsze /wykres wg badań VII‘04 - XII‘04/

PRZEWIDYWANIA DOTYCZĄCE ZMIAN CEN

Jak Pan(i) sądzi, czy, ogólnie rzecz biorąc, w ciągu najbliższych kilku miesięcy ceny w Polsce wzrosną, zmaleją czy raczej pozostaną bez zmian?

- wzrosną

- zmaleją

- pozostaną bez zmian

- trudno powiedzieć /wykres wg badań X‘04, XI‘04, XII‘04/

Aneks

Tabela 1.

Czy, Pana(i) zdaniem, w ciągu ostatnich 30 dni ceny wymienionych produktów spadły, podniosły się czy pozostały takie same?

- wzrosły: zdecydowanie, nieco, ogółem

- pozostały takie same

- spadły

- trudno powiedzieć /wg badań VII‘04 - XII‘04/

Tabela 2.

Czy w ciągu ostatnich 30 dni na potrzeby gospodarstwa domowego kupowali Państwo więcej niż poprzednio czy też mniej wymienionych poniżej produktów?

- Kupowali znacznie więcej

- Kupowali nieco więcej

- Kupowali tyle samo

- Kupowali nieco mniej

- Kupowali znacznie mniej

- Kupowali ogółem mniej

- Nie kupowali w ogóle

- Trudno powiedzieć wg badań VII‘04 - XII‘04/

Tabela 3.

Zmiany ilości i jakości mięsa i wędlin kupowanych przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu 30 dni poprzedzających grudniowy sondaż

- nie mniej i nie tańsze

- nie mniej, ale tańsze

- mniej i nie tańsze

- mniej i tańsze

Tabela 4.

Zmiany ilości i jakości cukru i wyrobów cukierniczych kupowanych przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu 30 dni poprzedzających grudniowy sondaż

- nie mniej i nie tańsze

- nie mniej, ale tańsze

- mniej i nie tańsze

- mniej i tańsze

Tabela 5.

Zmiany ilości i jakości pieczywa kupowanego przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu 30 dni poprzedzających grudniowy sondaż

- nie mniej i nie tańsze

- nie mniej, ale tańsze

- mniej i nie tańsze

- mniej i tańsze

Tabela 6.

Zmiany ilości i jakości nabiału kupowanego przez gospodarstwa domowe respondentów w ciągu 30 dni poprzedzających grudniowy sondaż

- nie mniej i nie tańsze

- nie mniej, ale tańsze

- mniej i nie tańsze

- mniej i tańsze

Liczba stron:
20
Badanie:
200435 Aktualne problemy i wydarzenia (175)
Kategorie tematyczne:
Gospodarka, Inflacja; ceny
Słowa kluczowe:
ceny, zachowania konsumenckie, inflacja
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry