WYPOSAŻENIE GOSPODARSTW DOMOWYCH W KOMPUTERY I DOSTĘP DO INTERNETU
Odsetki badanych mających w swoim gospodarstwie domowym:
- komputer osobisty /tabela aneksowa/
- dostęp do internetu /tabela aneksowa/
- telefon stacjonarny
- telewizję kablową lub satelitarną
/wykres wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/
W jaki sposób można połączyć się z internetem z Pana(i) gospodarstwa domowego?
- Przez stałe łącze obsługiwane przez firmę oferującą usługi telekomunikacyjne
- Przez stałe łącze obsługiwane przez firmę oferującą telewizję kablową
- Przez połączenie wydzwaniane
- Przez sieć lokalną (blokową, osiedlową)
- W inny sposób (np. przez łącze radiowe, satelitarne)
/tabela wg terminów badań II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/
Połączenie przez telefon komórkowy:
* Odsetki respondentów posiadających telefon komórkowy do osobistego użytku
* Odsetki respondentów, których telefony komórkowe mają funkcję pozwalającą korzystać z internetu
* Odsetki respondentów, którzy kiedykolwiek skorzystali z tej funkcji
/wykresy wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/
KORZYSTANIE Z KOMPUTERÓW
Czy zdarza się panu(i) używać komputera?
/wykres: odsetki odpowiedzi twierdzących wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/ oraz /tabela aneksowa/
Korzystanie z komputera
* W domu
* W pracy lub w szkole
* Gdzie indziej (np. w kafejce internetowej, u znajomych, w bibliotece)
/tabela: odsetki użytkowników ogółem, w tym odsetki korzystających codziennie lub prawie codziennie oraz kilka razy w tygodniu lub rzadziej - wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/
KORZYSTANIE Z INTERNETU
Odsetki badanych korzystających z internetu (sieci www lub poczty elektronicznej, e-mail)
/wykres wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/ oraz /tabela aneksowa/
Korzystający z internetu w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie
* Przeglądający strony www
* Sprawdzający pocztę elektroniczną
/tabela: odsetki użytkowników ogółem, w tym odsetki korzystających codziennie lub prawie codziennie oraz kilka razy w tygodniu lub rzadziej - wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/
Korzystanie z poczty elektronicznej:
* w kontaktach służbowych
* w kontaktach prywatnych
/tabela: wskazania respondentów wg terminów badań III 2006, III 2007, III 2008/
Czy pana(i) praca wymaga korzystania z internetu?
Odsetki odpowiedzi twierdzących wśród:
- ogółu pracujących
- pracujących internautów
/wykresy wg terminów badań III 2007, III 2008/
PERSPEKTYWY ROZWOJU INTERNETU
Jak pan(i) sądzi, czy w ciągu następnego roku będzie pan(i) korzystać z internetu regularnie, czyli przynajmniej raz w miesiącu?
- Na pewno tak
- Chyba tak
- Chyba nie
- Na pewno nie
- Trudno powiedzieć
/wykres/
Deklaracje badanych dotyczące korzystania z internetu:
– Korzystają z internetu i będą korzystać
– Korzystają z internetu, ale nie będą korzystać
– Nie korzystają z internetu, ale zaczną
– Nie korzystają i nie będą
/wykres/ oraz /tabela aneksowa/
CELE KORZYSTANIA Z INTERNETU
Czy kiedykolwiek kupił/sprzedał coś przez internet?
- kupujący
- sprzedający
/wykresy: użytkownicy internetu i ogół dorosłych badanych/
Wskazania ogółu dorosłych badanych i użytkowników internetu, którzy w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie kupili coś przez internet
/tabela wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/ oraz /tabela aneksowa/
Zakupy dokonywane przez internet
- Odzież, obuwie
- Sprzęt elektroniczny
- Książki
- Płyty
- Zabawki, artykuły dziecięce
- Programy komputerowe, sprzęt komputerowy
- Części samochodowe, motoryzacyjne
- Bilety na samolot lub pociąg
- Sprzęt sportowy
- Coś innego
/tabela: odsetki kupujących wśród użytkowników internetu i ogółu dorosłych/
Czy w ciągu ostatniego miesiąca:
* korzystał(a) Pan(i) z usług bankowych przez internet?
* ściągał(a) Pan(i) darmowe programy, muzykę, filmy?
* korzystał(a) Pan(i) z treści dostępnych w sieci internetowej za opłatą, takich jak np. archiwa gazet, zdjęcia?
- Użytkownicy internetu
- Ogół dorosłych
/tabela wg terminów badań III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/
Czy zarejestrował(a) się Pan(i) w jakimś portalu społecznościowym, np. Nasza-klasa, MySpace, GoldenLine lub podobnym?
- Użytkownicy internetu /tabela aneksowa/
- Ogół dorosłych
Cele korzystania z portali społecznościowych
- Odnowienie dawnych znajomości
- Słuchanie muzyki, oglądanie filmów lub zdjęć, czytanie tekstów
- Nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich
- Zamieszczanie swoich zdjęć, filmów, muzyki, tekstów
- Szukanie pracy
- Nawiązanie znajomości zawodowych, biznesowych
Czy:
* poznał(a) Pan(i) kogoś przez internet?
- Użytkownicy internetu /tabela aneksowa/
- Ogół dorosłych
* spotkał(a) się Pan(i) z osobą poznaną przez internet osobiście?
- Użytkownicy internetu
- Ogół dorosłych
/odpowiedzi twierdzące wg terminów badań III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/
Czy w ciągu ostatniego miesiąca:
* rozmawiał(a) Pan(i) za znajomymi przez komunikatory, np. Gadu-Gadu, tlen?
- Użytkownicy internetu
- Ogół dorosłych
* brał(a) pani udział w grupach, forach dyskusyjnych?
- Użytkownicy internetu
- Ogół dorosłych
* prowadził(a) Pan(i) przez internet rozmowy telefoniczne (np. przez tlenofon, Skype)?
- Użytkownicy internetu
- Ogół dorosłych
/odpowiedzi twierdzące wg terminów badań III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/
Czy kiedykolwiek otrzymał(a) Pan(i) przez internet lub e-mail niechciane propozycje, był(a) obiektem gróźb lub wyzwisk?
- Użytkownicy internetu
- Ogół dorosłych
/odpowiedzi twierdzące III 2008/
Czy w ciągu ostatniego miesiąca:
* czytał(a) Pan(i) internetowe wersje gazet lub czasopism?
- Użytkownicy internetu
- Ogół dorosłych
* słuchał(a) Pan(i) przez internet radia?
- Użytkownicy internetu
- Ogół dorosłych
* oglądał(a) Pan(i) przez internet telewizję?
- Użytkownicy internetu
- Ogół dorosłych
/odpowiedzi twierdzące wg terminów badań III 2006, III 2007, III 2008/
OPINIE O ZNACZENIU NOWYCH TECHNOLOGII
Jak Pan(i) sądzi, czy dzięki nowym technologiom, takim jak internet i telefonia komórkowa, świat staje się lepszy czy też gorszy?
- Lepszy
- Ani lepszy, ani gorszy
- Gorszy
- Trudno powiedzieć
/wykres wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/ oraz /odpowiedzi użytkowników telefonów komórkowych, komputera i korzystających z internetu/ oraz /tabela aneksowa/
Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych