UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/58/2008

Polacy w sieci

Autor: Michał Wenzel
|
2008-04-10

WYPOSAŻENIE GOSPODARSTW DOMOWYCH W KOMPUTERY I DOSTĘP DO INTERNETU

Odsetki badanych mających w swoim gospodarstwie domowym:

- komputer osobisty /tabela aneksowa/

- dostęp do internetu /tabela aneksowa/

- telefon stacjonarny

- telewizję kablową lub satelitarną

/wykres wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/

W jaki sposób można połączyć się z internetem z Pana(i) gospodarstwa domowego?

- Przez stałe łącze obsługiwane przez firmę oferującą usługi telekomunikacyjne

- Przez stałe łącze obsługiwane przez firmę oferującą telewizję kablową

- Przez połączenie wydzwaniane

- Przez sieć lokalną (blokową, osiedlową)

- W inny sposób (np. przez łącze radiowe, satelitarne)

/tabela wg terminów badań II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/

Połączenie przez telefon komórkowy:

* Odsetki respondentów posiadających telefon komórkowy do osobistego użytku

* Odsetki respondentów, których telefony komórkowe mają funkcję pozwalającą korzystać z internetu

* Odsetki respondentów, którzy kiedykolwiek skorzystali z tej funkcji

/wykresy wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/

KORZYSTANIE Z KOMPUTERÓW

Czy zdarza się panu(i) używać komputera?

/wykres: odsetki odpowiedzi twierdzących wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/ oraz /tabela aneksowa/

Korzystanie z komputera

* W domu

* W pracy lub w szkole

* Gdzie indziej (np. w kafejce internetowej, u znajomych, w bibliotece)

/tabela: odsetki użytkowników ogółem, w tym odsetki korzystających codziennie lub prawie codziennie oraz kilka razy w tygodniu lub rzadziej - wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/

KORZYSTANIE Z INTERNETU

Odsetki badanych korzystających z internetu (sieci www lub poczty elektronicznej, e-mail)

/wykres wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/ oraz /tabela aneksowa/

Korzystający z internetu w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie

* Przeglądający strony www

* Sprawdzający pocztę elektroniczną

/tabela: odsetki użytkowników ogółem, w tym odsetki korzystających codziennie lub prawie codziennie oraz kilka razy w tygodniu lub rzadziej - wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/

Korzystanie z poczty elektronicznej:

* w kontaktach służbowych

* w kontaktach prywatnych

/tabela: wskazania respondentów wg terminów badań III 2006, III 2007, III 2008/

Czy pana(i) praca wymaga korzystania z internetu?

Odsetki odpowiedzi twierdzących wśród:

- ogółu pracujących

- pracujących internautów

/wykresy wg terminów badań III 2007, III 2008/

PERSPEKTYWY ROZWOJU INTERNETU

Jak pan(i) sądzi, czy w ciągu następnego roku będzie pan(i) korzystać z internetu regularnie, czyli przynajmniej raz w miesiącu?

- Na pewno tak

- Chyba tak

- Chyba nie

- Na pewno nie

- Trudno powiedzieć

/wykres/

Deklaracje badanych dotyczące korzystania z internetu:

– Korzystają z internetu i będą korzystać

– Korzystają z internetu, ale nie będą korzystać

– Nie korzystają z internetu, ale zaczną

– Nie korzystają i nie będą

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

CELE KORZYSTANIA Z INTERNETU

Czy kiedykolwiek kupił/sprzedał coś przez internet?

- kupujący

- sprzedający

/wykresy: użytkownicy internetu i ogół dorosłych badanych/

Wskazania ogółu dorosłych badanych i użytkowników internetu, którzy w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie kupili coś przez internet

/tabela wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/ oraz /tabela aneksowa/

Zakupy dokonywane przez internet

- Odzież, obuwie

- Sprzęt elektroniczny

- Książki

- Płyty

- Zabawki, artykuły dziecięce

- Programy komputerowe, sprzęt komputerowy

- Części samochodowe, motoryzacyjne

- Bilety na samolot lub pociąg

- Sprzęt sportowy

- Coś innego

/tabela: odsetki kupujących wśród użytkowników internetu i ogółu dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

* korzystał(a) Pan(i) z usług bankowych przez internet?

* ściągał(a) Pan(i) darmowe programy, muzykę, filmy?

* korzystał(a) Pan(i) z treści dostępnych w sieci internetowej za opłatą, takich jak np. archiwa gazet, zdjęcia?

- Użytkownicy internetu

- Ogół dorosłych

/tabela wg terminów badań III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/

Czy zarejestrował(a) się Pan(i) w jakimś portalu społecznościowym, np. Nasza-klasa, MySpace, GoldenLine lub podobnym?

- Użytkownicy internetu /tabela aneksowa/

- Ogół dorosłych

Cele korzystania z portali społecznościowych

- Odnowienie dawnych znajomości

- Słuchanie muzyki, oglądanie filmów lub zdjęć, czytanie tekstów

- Nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich

- Zamieszczanie swoich zdjęć, filmów, muzyki, tekstów

- Szukanie pracy

- Nawiązanie znajomości zawodowych, biznesowych

Czy:

* poznał(a) Pan(i) kogoś przez internet?

- Użytkownicy internetu /tabela aneksowa/

- Ogół dorosłych

* spotkał(a) się Pan(i) z osobą poznaną przez internet osobiście?

- Użytkownicy internetu

- Ogół dorosłych

/odpowiedzi twierdzące wg terminów badań III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

* rozmawiał(a) Pan(i) za znajomymi przez komunikatory, np. Gadu-Gadu, tlen?

- Użytkownicy internetu

- Ogół dorosłych

* brał(a) pani udział w grupach, forach dyskusyjnych?

- Użytkownicy internetu

- Ogół dorosłych

* prowadził(a) Pan(i) przez internet rozmowy telefoniczne (np. przez tlenofon, Skype)?

- Użytkownicy internetu

- Ogół dorosłych

/odpowiedzi twierdzące wg terminów badań III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/

Czy kiedykolwiek otrzymał(a) Pan(i) przez internet lub e-mail niechciane propozycje, był(a) obiektem gróźb lub wyzwisk?

- Użytkownicy internetu

- Ogół dorosłych

/odpowiedzi twierdzące III 2008/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

* czytał(a) Pan(i) internetowe wersje gazet lub czasopism?

- Użytkownicy internetu

- Ogół dorosłych

* słuchał(a) Pan(i) przez internet radia?

- Użytkownicy internetu

- Ogół dorosłych

* oglądał(a) Pan(i) przez internet telewizję?

- Użytkownicy internetu

- Ogół dorosłych

/odpowiedzi twierdzące wg terminów badań III 2006, III 2007, III 2008/

OPINIE O ZNACZENIU NOWYCH TECHNOLOGII

Jak Pan(i) sądzi, czy dzięki nowym technologiom, takim jak internet i telefonia komórkowa, świat staje się lepszy czy też gorszy?

- Lepszy

- Ani lepszy, ani gorszy

- Gorszy

- Trudno powiedzieć

/wykres wg terminów badań III 2002, II 2004, III 2005, III 2006, III 2007, III 2008/ oraz /odpowiedzi użytkowników telefonów komórkowych, komputera i korzystających z internetu/ oraz /tabela aneksowa/

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Liczba stron:
28
Badanie:
200808 Aktualne problemy i wydarzenia (214)
Kategorie tematyczne:
Internet
Słowa kluczowe:
komputer, internet, internauci, internet bezprzewodowy, telefon, telefon komórkowy, zakupy, serwis społecznościowy, usługi bankowe, prasa, życie towarzyskie, radio, telewizja, media społecznościowe
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry