1. Znaczenie spraw seksu i aktywność seksualna młodzieży
Czy utrzymujesz stosunki seksualne?
2. Opinie o kontaktach seksualnych i rozpowszechnianiu pornografii
3. Wychowanie seksualne w szkole
Czy twoim zdaniem powinno się mówić w szkole o problemach współżycia seksualnego? /tabela wg typu szkoły: liceum ogólnokształcące, technikum, zasadnicza zawodowa/
4. Opinie młodzieży na temat wycofania podręcznika pt. "Przysposobienie do życia w rodzinie"
Deklarowana znajomość podręcznika
Bezpośrednia
- pełna
- fragmentaryczna
- pobieżna
Pośrednia
/tabela wg respondentów opowiadających się za wycofaniem podręcznika ze szkół i przeciwników wycofania podręcznika ze szkół/
Powody odrzucenia bądź braku aprobaty podręcznika
- Położono zbyt duży nacisk na "techniczną stronę" kontaktów seksualnych, a zbyt małą na uczucia
- Jest niedostosowany wiekowo, miałaby się z niego uczyć młodzież zarówno z pierwszych, jak i ostatnich klas szkół średnich
- Mógł przedwcześnie rozbudzić potrzebę współżycia seksualnego u młodzieży
- Jego treść jest niezgodna z zasadami wiary katolickiej
- Propaguje środki i metody antykoncepcyjne
- Nie potępia przedmałżeńskich stosunków seksualnych /tabela/
5. Postawy młodzieży wobec seksu
Cechy społeczne i demograficzne badanych
Respondenci:
- uznający seks za sprawę dla siebie ważną i bardzo ważną
- przyzwalający na przedmałżeńskie stosunki seksualne
- opowiadający się za wyświetlaniem w kinach filmów pornograficznych
- aktywni seksualnie
- domagający się, aby w szkołach mówiono o seksie jak najwięcej
- opowiadający się za pozostawieniem podręcznika w szkołach /tabela/