UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/170/2010

Społeczny odbiór kampanii wyborczej i udział w e-demokracji przed wyborami samorządowymi

Autor: Michał Feliksiak
|
2010-12-23

ODBIÓR KAMPANII WYBORCZEJ

Czy przed wyborami samorządowymi były organizowane w Pana(i) miejscowości jakieś spotkania z osobami kandydującymi w tych wyborach czy też nie?

- Tak, odbyło się wiele takich spotkań

- Tak, odbyło się kilka takich spotkań

- Tak, odbyło się jedno, dwa takie spotkania

- Nic mi nie wiadomo, żeby odbywały się takie spotkania

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg badań VI 1994, X 1998, XII 2010/ oraz /tabela aneksowa/

Czy brał(a) Pan(i) udział w takim spotkaniu?

- Tak

- Nie

/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/ oraz /tabela aneksowa/

Czy jakiś kandydat (lub kandydaci) startujący w wyborach odwiedził (odwiedzili) Pana(ią) osobiście w domu czy też nie?

- Tak

- Nie

/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/

Czy w trakcie kampanii wyborczej do wyborów samorządowych otrzymał(a) Pan(i) ulotki, odezwy lub inne materiały prezentujące programy i kandydatów jakichś partii politycznych lub innych komitetów wyborczych?

- Tak

- Nie

/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/ oraz /tabela aneksowa/

Czy czytał(a) Pan(i) te materiały?

- Tak, większość

- Tak, niektóre

- Nie, nie czytałe(a)m

- Nie otrzymale(a)m materiałów wyborczych

/wykres/

W trakcie kampanii przed wyborami samorządowymi telewizja nadawała audycje wyborcze prezentujące poszczególne komitety wyborcze i ich kandydatów. Czy oglądał(a) Pan(i) te programy?

- Tak, większość

- Tak, niektóre

- Nie, nie oglądałe(a)m

/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/oraz /tabela aneksowa/

Odsetki badanych, którzy:

- mieli kontakt z trzema lub czterema formami agitacji wyborczej

- mieli kontakt z dwiema formami agitacji wyborczej

- mieli kontakt z jedną z form agitacji wyborczej

- nie mieli kontaktu z żadną forma agitacji wyborczej

/wykres wg badań X 1998, XII 2010/ oraz /tabela wg deklaracji uczestnictwa w I turze wyborów samorządowych/

Czy Pan(i) osobiście był(a) zaangażowany(a) w pracę na rzecz jakiegoś komitetu wyborczego, np. zbierał(a) Pan(i) podpisy pod listami kandydatów, roznosił(a) ulotki itp.?

- Tak

- Nie

/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/ oraz /tabela aneksowa/

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

- bardzo dużo

- raczej dużo

- raczej mało

- bardzo mało

- w ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/ oraz /tabela aneksowa/

Tabela - zależność między dostępem do różnych form agitacji wyborczej a oceną wartości kampanii pod względem informacyjnym

UDZIAŁ W RÓŻNYCH WYMIARACH E-DEMOKRACJI PRZED WYBORAMI SAMORZĄDOWYMI

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe:

* przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych lub kandydatów startujących w wyborach samorządowych

* czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet

* czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej

* oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, reklamy wyborcze

* pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach

* zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach lub poparcia jakiejś partii, kandydata

* wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie z zakresu polityki

* zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

* przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/tabela: odpowiedzi twierdzące wśród internautów i ogółu badanych/

Aktywność w wymiarze:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

/tabela: internauci, ogół badanych/

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Liczba stron:
18
Badanie:
201053 Aktualne problemy i wydarzenia (247)
Kategorie tematyczne:
Wybory samorządowe, Internet
Słowa kluczowe:
wybory samorządowe, kampania wyborcza, internet
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry