ODBIÓR KAMPANII WYBORCZEJ
Czy przed wyborami samorządowymi były organizowane w Pana(i) miejscowości jakieś spotkania z osobami kandydującymi w tych wyborach czy też nie?
- Tak, odbyło się wiele takich spotkań
- Tak, odbyło się kilka takich spotkań
- Tak, odbyło się jedno, dwa takie spotkania
- Nic mi nie wiadomo, żeby odbywały się takie spotkania
- Trudno powiedzieć
/wykresy wg badań VI 1994, X 1998, XII 2010/ oraz /tabela aneksowa/
Czy brał(a) Pan(i) udział w takim spotkaniu?
- Tak
- Nie
/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/ oraz /tabela aneksowa/
Czy jakiś kandydat (lub kandydaci) startujący w wyborach odwiedził (odwiedzili) Pana(ią) osobiście w domu czy też nie?
- Tak
- Nie
/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/
Czy w trakcie kampanii wyborczej do wyborów samorządowych otrzymał(a) Pan(i) ulotki, odezwy lub inne materiały prezentujące programy i kandydatów jakichś partii politycznych lub innych komitetów wyborczych?
- Tak
- Nie
/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/ oraz /tabela aneksowa/
Czy czytał(a) Pan(i) te materiały?
- Tak, większość
- Tak, niektóre
- Nie, nie czytałe(a)m
- Nie otrzymale(a)m materiałów wyborczych
/wykres/
W trakcie kampanii przed wyborami samorządowymi telewizja nadawała audycje wyborcze prezentujące poszczególne komitety wyborcze i ich kandydatów. Czy oglądał(a) Pan(i) te programy?
- Tak, większość
- Tak, niektóre
- Nie, nie oglądałe(a)m
/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/oraz /tabela aneksowa/
Odsetki badanych, którzy:
- mieli kontakt z trzema lub czterema formami agitacji wyborczej
- mieli kontakt z dwiema formami agitacji wyborczej
- mieli kontakt z jedną z form agitacji wyborczej
- nie mieli kontaktu z żadną forma agitacji wyborczej
/wykres wg badań X 1998, XII 2010/ oraz /tabela wg deklaracji uczestnictwa w I turze wyborów samorządowych/
Czy Pan(i) osobiście był(a) zaangażowany(a) w pracę na rzecz jakiegoś komitetu wyborczego, np. zbierał(a) Pan(i) podpisy pod listami kandydatów, roznosił(a) ulotki itp.?
- Tak
- Nie
/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/ oraz /tabela aneksowa/
Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:
- bardzo dużo
- raczej dużo
- raczej mało
- bardzo mało
- w ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m
- Trudno powiedzieć
/wykresy wg badań X 1998, XII 2010/ oraz /tabela aneksowa/
Tabela - zależność między dostępem do różnych form agitacji wyborczej a oceną wartości kampanii pod względem informacyjnym
UDZIAŁ W RÓŻNYCH WYMIARACH E-DEMOKRACJI PRZED WYBORAMI SAMORZĄDOWYMI
Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe:
* przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych lub kandydatów startujących w wyborach samorządowych
* czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet
* czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej
* oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, reklamy wyborcze
* pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach
* zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach lub poparcia jakiejś partii, kandydata
* wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie z zakresu polityki
* zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy
* przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego
/tabela: odpowiedzi twierdzące wśród internautów i ogółu badanych/
Aktywność w wymiarze:
- informacyjnym
- deliberatywnym
- partycypacyjnym
/tabela: internauci, ogół badanych/
Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych