UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/323/17/88

Jak ludzie oceniają pracę instytucji?

Autor: Andrzej Florczyk
|
1988-12-08

Ocena pracy instytucji o charakterze urzędów

- Terenowe oddziały administracji państwowej - urzędy miejskie, gminne, dzielnicowe

- Administracja domów mieszkalnych

- Państwowy Zakład Ubezpieczeń

- Zakład Ubezpieczeń Społecznych

- Bank PKO, spółdzielczy lub inny

- Urząd pocztowy

/‘87, ‘88/ oraz /tabela aneksowa: proporcja ocen pozytywnych do negatywnych/

Propozycje usprawnień w funkcjonowanie instytucji o charakterze urzędów

- Zmienić organizację pracy

- Usprawnić pracę personelu, zwiększyć kompetencje oraz wynagrodzenia

- Walczyć z biurokracją

- Podwyższyć kulturę obsługi klientów - petentów w urzędach i instytucjach

- Poprawić stan bazy materialnej

- Podwyższyć jakość pracy

- Zmienić złe przepisy, zlikwidować ich nadmiar

- Inne propozycje

/‘87, ‘88/

Szczegółowe propozycje usprawnień organizacji pracy instytucji o charakterze urzędów

- Uprościć działania, uprościć procedury, zlikwidować sztuczne tłoki, kolejki

- Poprawić dyscyplinę pracy

- Zwiększyć nadzór nad pracownikami, rozwijać efektywną kontrolę

- Zwiększyć liczbę placówek, dopasować ich rozmieszczenie do potrzeb ludzi

- Ustalić dogodny dla ludzi czas pracy urzędów i instytucji

- Inne

Ocena pracy państwowych placówek służby zdrowia

- służba zdrowia ogółem

- przychodnie ogólne

- przychodnie specjalistyczne

- szpitale

/tabela aneksowa: proporcja ocen pozytywnych do negatywnych/

Ocena pracy placówek świadczących drobne usługi

- zakłady fryzjerskie i kosmetyczne

- pralnie, prasowalnie

- zakłady krawieckie i szewskie

- zakłady naprawy sprzętu domowego i radio-telewizyjnego

/tabela aneksowa: proporcja ocen pozytywnych do negatywnych/

Ocena pracy placówek handlowych

- sklepy warzywnicze

- sklepy przemysłowe

- sklepy spożywcze

- sklepy mięsne

/tabela aneksowa: proporcja ocen pozytywnych do negatywnych/

Łapówkarstwo w instytucjach

Czy opinie o braniu łapówek przez pracowników instytucji są uzasadnione?

Instytucje:

- Terenowe organy administracji państwowej

- ADM

- PZU

- ZUS

- Przychodnie i szpitale

- Spółdzielnie mieszkaniowe

- Urzędy pocztowe

- Banki

- Placówki handlowe

- Punkty usługowe

- Restauracje

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Liczba stron:
28
Badanie:
T168 Co o tym myślisz? (12) - Omnibus 3
Kategorie tematyczne:
Instytucje, Korupcja i łapownictwo
Słowa kluczowe:
urzędy, banki, służba zdrowia, placówki handlowe, łapówki, sklepy, przychodnia, usługi, organizacja pracy, ZUS - Zakład Ubezpieczeń Społecznych, szpital, PZU - Powszechny Zakład Ubezpieczeń (dawniej: Państwowy Zakład Ubezpieczeń)
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry