UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/99/2011

Korzystanie z internetu

Autor: Michał Feliksiak
|
2011-08-31

Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

- tak /wykres III‘02 - V/VII‘11/

Odsetki użytkowników internetu w grupach wiekowych - wykres

Odsetki użytkowników internetu w grupach wykształcenia - wykres

Odsetki użytkowników internetu w grupach społeczno-zawodowych - wykres

Odsetki użytkowników internetu wg oceny warunków materialnych - wykres

Odsetki użytkowników internetu wg wielkości miejscowości zamieszkania - wykres

Odsetki użytkowników internetu w województwach - mapka

Ile mniej więcej godzin tygodniowo zazwyczaj spędza pan(i) w internecie?

- do 2 godzin

- od 3 do 7

- od 8 do 14

- od 15 do 21

- od 22 do 35

- 36 godzin i więcej

- trudno powiedzieć /wykres wg badań IV‘10, V/VII‘11 / oraz /wykres średniej liczby godzin w tygodniu korzystania z internetu wg wieku użytkowników/

[Odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu]

Czy korzysta pan(i) z internetu:

- w domu

- w szkole lub pracy

- w kawiarence internetowej

- w innym miejscu / innych miejscach /wykres VI‘08, IV‘10, V/VII‘11/

Czy łączy się pan(i) z internetem bezprzewodowo, np. używając urządzeń przenośnych takich jak laptop, telefon komórkowy, netbook, tablet? [odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu] - wykres wg badań IV‘10, V/VII‘11

RODZAJE AKTYWNOŚCI W SIECI

Czy kiedykolwiek kupił(a) pan(i) coś przez internet? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11/

Czy kiedykolwiek sprzedał(a) pan(i) coś przez internet? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11/

Odsetki respondentów, którzy w ciągu miesiąca kupili coś przez internet

- użytkownicy internetu

- ogół dorosłych /tabela III‘02 - VII‘11/

Co kupił(a) Pan(i) przez internet w ciągu ostatniego miesiąca? Czy kupił(a) Pan(i):

- odzież, obuwie

- sprzęt elektroniczny

- artykuły motoryzacyjne

- zabawki, artykuły dziecięce

- książki

- płyty

- programy i gry komputerowe

- bilety na samolot lub pociąg

- pliki z muzyką

- artykuły spożywcze

- leki

- coś innego /tabela odpowiedzi twierdzące wśród użytkowników internetu i ogółu dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

- korzystał(a) Pan(i) z usług bankowych przez internet

- ściągał(a) Pan(i) darmowe programy, muzykę, filmy

- korzystał(a) Pan(i) z treści dostępnych w sieci internetowej za opłatą, takich jak np. archiwa gazet, zdjęcia, płatne członkostwo w serwisach

- czytał(a) Pan(i) internetowe wersje gazet lub czasopism

- słuchał(a) Pan(i) przez internet radia

- oglądał(a) Pan(i) przez internet telewizję, filmy, seriale

/tabela wg badań III‘06 - VII‘11 dla użytkowników internetu, ogółu dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca czytał(a) pan(i) blogi? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres IV‘10, VII‘11/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

- rozmawiał(a) Pan(i) ze znajomymi przez komunikatory, np. Gadu-Gadu, tlen

- prowadził(a) Pan(i) przez internet rozmowy telefoniczne (np. przez tlenofon, Skype)

- dokonywał(a) Pan(i) wpisów na forach, grupach dyskusyjnych

- grał(a) Pan(i) w coś online, w sieci, z innymi osobami

- poznał(a) Pan(i) kogoś przez internet

- spotkał(a) się Pan(i) z osobą poznaną przez internet osobiście

/tabela wg terminów badań III‘05 - VII‘11 dla użytkowników internetu, ogółu dorosłych/

Odsetki użytkowników internetu, którzy

- poznali kogoś przez internet

- spotkali się z osobą poznaną przez internet

/wykresy wg wieku użytkowników internetu/

Czy zarejestrował się Pan(i) w jakimś portalu społecznościowym, np. Nasza-klasa, Facebook, Goldenline lub podobnym? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11/

Odsetki internautów korzystających z portali społecznościowych w zależności od wieku /wykres/

Odsetki internautów korzystających z portali społecznościowych w zależności od wykształcenia /wykres/

Cele korzystania z portali społecznościowych

- Utrzymanie kontaktów ze znajomymi, grupami znajomych

- Zaspokajanie ciekawości

- Odnowienie dawnych znajomości

- Wypełnianie wolnego czasu

- Słuchanie muzyki, oglądanie filmów lub zdjęć, czytanie tekstów

- Zamieszczanie swoich zdjęć, filmów, muzyki, tekstów

- Rozmawianie na interesujące tematy, uczestniczenie w forach dyskusyjnych

- Nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich

- Szukanie pracy, zaprezentowanie się potencjalnym pracodawcom

- Nawiązanie znajomości zawodowych, biznesowych

/odsetki wskazań wg terminów badań III‘08 - V/VII‘11 wśród użytkowników internetu i ogółu dorosłych/

Odsetki internautów korzystających z portali społecznościowych, aby:

- nawiązać znajomości zawodowe, biznesowe

- szukać pracy, zaprezentować się potencjalnym pracodawcom

/wykres wg grup społeczno-zawodowych/

PERSPEKTYWY ROZWOJU SIECI I STOSUNEK DO NOWYCH TECHNOLOGII

Jak pan(i) sądzi, czy w ciągu następnego roku będzie pan(i) korzystać z internetu regularnie, przynajmniej raz w miesiącu?

- na pewno tak

- chyba tak

- chyba nie

- na pewno nie

- trudno powiedzieć /wykres/

Deklaracje badanych dotyczące korzystania z internetu

- korzystają i będą korzystać

- korzystają, ale nie będą korzystać

- nie korzystają, ale będą korzystać

- nie korzystają i nie będą korzystać

Jak pan(i) sądzi, czy dzięki nowym technologiom, takim jak internet i telefonia komórkowa, świat staje się lepszy czy też gorszy?

- Lepszy

- Gorszy

- Ani lepszy, ani gorszy

- Trudno powiedzieć /wykres wg badań III‘02 - V/VII‘11/

Liczba stron:
17
Badania:
201123 Aktualne problemy i wydarzenia (252)
201128 Aktualne problemy i wydarzenia (254)
Kategorie tematyczne:
Internet
Słowa kluczowe:
internet, serwis społecznościowy, internauci, zakupy, internet bezprzewodowy, usługi bankowe, blog, życie towarzyskie, media społecznościowe
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry