UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/99/2011

Korzystanie z internetu

Autor: Michał Feliksiak
|
2011-08-31

Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

- tak /wykres III‘02 - V/VII‘11/

Odsetki użytkowników internetu w grupach wiekowych - wykres

Odsetki użytkowników internetu w grupach wykształcenia - wykres

Odsetki użytkowników internetu w grupach społeczno-zawodowych - wykres

Odsetki użytkowników internetu wg oceny warunków materialnych - wykres

Odsetki użytkowników internetu wg wielkości miejscowości zamieszkania - wykres

Odsetki użytkowników internetu w województwach - mapka

Ile mniej więcej godzin tygodniowo zazwyczaj spędza pan(i) w internecie?

- do 2 godzin

- od 3 do 7

- od 8 do 14

- od 15 do 21

- od 22 do 35

- 36 godzin i więcej

- trudno powiedzieć /wykres wg badań IV‘10, V/VII‘11 / oraz /wykres średniej liczby godzin w tygodniu korzystania z internetu wg wieku użytkowników/

[Odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu]

Czy korzysta pan(i) z internetu:

- w domu

- w szkole lub pracy

- w kawiarence internetowej

- w innym miejscu / innych miejscach /wykres VI‘08, IV‘10, V/VII‘11/

Czy łączy się pan(i) z internetem bezprzewodowo, np. używając urządzeń przenośnych takich jak laptop, telefon komórkowy, netbook, tablet? [odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu] - wykres wg badań IV‘10, V/VII‘11

RODZAJE AKTYWNOŚCI W SIECI

Czy kiedykolwiek kupił(a) pan(i) coś przez internet? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11/

Czy kiedykolwiek sprzedał(a) pan(i) coś przez internet? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11/

Odsetki respondentów, którzy w ciągu miesiąca kupili coś przez internet

- użytkownicy internetu

- ogół dorosłych /tabela III‘02 - VII‘11/

Co kupił(a) Pan(i) przez internet w ciągu ostatniego miesiąca? Czy kupił(a) Pan(i):

- odzież, obuwie

- sprzęt elektroniczny

- artykuły motoryzacyjne

- zabawki, artykuły dziecięce

- książki

- płyty

- programy i gry komputerowe

- bilety na samolot lub pociąg

- pliki z muzyką

- artykuły spożywcze

- leki

- coś innego /tabela odpowiedzi twierdzące wśród użytkowników internetu i ogółu dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

- korzystał(a) Pan(i) z usług bankowych przez internet

- ściągał(a) Pan(i) darmowe programy, muzykę, filmy

- korzystał(a) Pan(i) z treści dostępnych w sieci internetowej za opłatą, takich jak np. archiwa gazet, zdjęcia, płatne członkostwo w serwisach

- czytał(a) Pan(i) internetowe wersje gazet lub czasopism

- słuchał(a) Pan(i) przez internet radia

- oglądał(a) Pan(i) przez internet telewizję, filmy, seriale

/tabela wg badań III‘06 - VII‘11 dla użytkowników internetu, ogółu dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca czytał(a) pan(i) blogi? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres IV‘10, VII‘11/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

- rozmawiał(a) Pan(i) ze znajomymi przez komunikatory, np. Gadu-Gadu, tlen

- prowadził(a) Pan(i) przez internet rozmowy telefoniczne (np. przez tlenofon, Skype)

- dokonywał(a) Pan(i) wpisów na forach, grupach dyskusyjnych

- grał(a) Pan(i) w coś online, w sieci, z innymi osobami

- poznał(a) Pan(i) kogoś przez internet

- spotkał(a) się Pan(i) z osobą poznaną przez internet osobiście

/tabela wg terminów badań III‘05 - VII‘11 dla użytkowników internetu, ogółu dorosłych/

Odsetki użytkowników internetu, którzy

- poznali kogoś przez internet

- spotkali się z osobą poznaną przez internet

/wykresy wg wieku użytkowników internetu/

Czy zarejestrował się Pan(i) w jakimś portalu społecznościowym, np. Nasza-klasa, Facebook, Goldenline lub podobnym? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg badań III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11/

Odsetki internautów korzystających z portali społecznościowych w zależności od wieku /wykres/

Odsetki internautów korzystających z portali społecznościowych w zależności od wykształcenia /wykres/

Cele korzystania z portali społecznościowych

- Utrzymanie kontaktów ze znajomymi, grupami znajomych

- Zaspokajanie ciekawości

- Odnowienie dawnych znajomości

- Wypełnianie wolnego czasu

- Słuchanie muzyki, oglądanie filmów lub zdjęć, czytanie tekstów

- Zamieszczanie swoich zdjęć, filmów, muzyki, tekstów

- Rozmawianie na interesujące tematy, uczestniczenie w forach dyskusyjnych

- Nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich

- Szukanie pracy, zaprezentowanie się potencjalnym pracodawcom

- Nawiązanie znajomości zawodowych, biznesowych

/odsetki wskazań wg terminów badań III‘08 - V/VII‘11 wśród użytkowników internetu i ogółu dorosłych/

Odsetki internautów korzystających z portali społecznościowych, aby:

- nawiązać znajomości zawodowe, biznesowe

- szukać pracy, zaprezentować się potencjalnym pracodawcom

/wykres wg grup społeczno-zawodowych/

PERSPEKTYWY ROZWOJU SIECI I STOSUNEK DO NOWYCH TECHNOLOGII

Jak pan(i) sądzi, czy w ciągu następnego roku będzie pan(i) korzystać z internetu regularnie, przynajmniej raz w miesiącu?

- na pewno tak

- chyba tak

- chyba nie

- na pewno nie

- trudno powiedzieć /wykres/

Deklaracje badanych dotyczące korzystania z internetu

- korzystają i będą korzystać

- korzystają, ale nie będą korzystać

- nie korzystają, ale będą korzystać

- nie korzystają i nie będą korzystać

Jak pan(i) sądzi, czy dzięki nowym technologiom, takim jak internet i telefonia komórkowa, świat staje się lepszy czy też gorszy?

- Lepszy

- Gorszy

- Ani lepszy, ani gorszy

- Trudno powiedzieć /wykres wg badań III‘02 - V/VII‘11/

Liczba stron:
17
Badania:
201123 Aktualne problemy i wydarzenia (252)
201128 Aktualne problemy i wydarzenia (254)
Kategorie tematyczne:
Internet
Słowa kluczowe:
internet, serwis społecznościowy, internauci, zakupy, internet bezprzewodowy, usługi bankowe, blog, życie towarzyskie, media społecznościowe
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry