Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?
- tak /wykres III‘02 - V/VII‘11/
Odsetki użytkowników internetu w grupach wiekowych - wykres
Odsetki użytkowników internetu w grupach wykształcenia - wykres
Odsetki użytkowników internetu w grupach społeczno-zawodowych - wykres
Odsetki użytkowników internetu wg oceny warunków materialnych - wykres
Odsetki użytkowników internetu wg wielkości miejscowości zamieszkania - wykres
Odsetki użytkowników internetu w województwach - mapka
Ile mniej więcej godzin tygodniowo zazwyczaj spędza pan(i) w internecie?
- do 2 godzin
- od 3 do 7
- od 8 do 14
- od 15 do 21
- od 22 do 35
- 36 godzin i więcej
- trudno powiedzieć /wykres wg badań IV‘10, V/VII‘11 / oraz /wykres średniej liczby godzin w tygodniu korzystania z internetu wg wieku użytkowników/
[Odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu]
Czy korzysta pan(i) z internetu:
- w domu
- w szkole lub pracy
- w kawiarence internetowej
- w innym miejscu / innych miejscach /wykres VI‘08, IV‘10, V/VII‘11/
Czy łączy się pan(i) z internetem bezprzewodowo, np. używając urządzeń przenośnych takich jak laptop, telefon komórkowy, netbook, tablet? [odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu] - wykres wg badań IV‘10, V/VII‘11
RODZAJE AKTYWNOŚCI W SIECI
Czy kiedykolwiek kupił(a) pan(i) coś przez internet? Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych /wykres III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11/
Czy kiedykolwiek sprzedał(a) pan(i) coś przez internet? Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych /wykres III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11/
Odsetki respondentów, którzy w ciągu miesiąca kupili coś przez internet
- użytkownicy internetu
- ogół dorosłych /tabela III‘02 - VII‘11/
Co kupił(a) Pan(i) przez internet w ciągu ostatniego miesiąca? Czy kupił(a) Pan(i):
- odzież, obuwie
- sprzęt elektroniczny
- artykuły motoryzacyjne
- zabawki, artykuły dziecięce
- książki
- płyty
- programy i gry komputerowe
- bilety na samolot lub pociąg
- pliki z muzyką
- artykuły spożywcze
- leki
- coś innego /tabela odpowiedzi twierdzące wśród użytkowników internetu i ogółu dorosłych/
Czy w ciągu ostatniego miesiąca:
- korzystał(a) Pan(i) z usług bankowych przez internet
- ściągał(a) Pan(i) darmowe programy, muzykę, filmy
- korzystał(a) Pan(i) z treści dostępnych w sieci internetowej za opłatą, takich jak np. archiwa gazet, zdjęcia, płatne członkostwo w serwisach
- czytał(a) Pan(i) internetowe wersje gazet lub czasopism
- słuchał(a) Pan(i) przez internet radia
- oglądał(a) Pan(i) przez internet telewizję, filmy, seriale
/tabela wg badań III‘06 - VII‘11 dla użytkowników internetu, ogółu dorosłych/
Czy w ciągu ostatniego miesiąca czytał(a) pan(i) blogi? Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych /wykres IV‘10, VII‘11/
Czy w ciągu ostatniego miesiąca:
- rozmawiał(a) Pan(i) ze znajomymi przez komunikatory, np. Gadu-Gadu, tlen
- prowadził(a) Pan(i) przez internet rozmowy telefoniczne (np. przez tlenofon, Skype)
- dokonywał(a) Pan(i) wpisów na forach, grupach dyskusyjnych
- grał(a) Pan(i) w coś online, w sieci, z innymi osobami
- poznał(a) Pan(i) kogoś przez internet
- spotkał(a) się Pan(i) z osobą poznaną przez internet osobiście
/tabela wg terminów badań III‘05 - VII‘11 dla użytkowników internetu, ogółu dorosłych/
Odsetki użytkowników internetu, którzy
- poznali kogoś przez internet
- spotkali się z osobą poznaną przez internet
/wykresy wg wieku użytkowników internetu/
Czy zarejestrował się Pan(i) w jakimś portalu społecznościowym, np. Nasza-klasa, Facebook, Goldenline lub podobnym? Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych
/wykresy wg badań III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11/
Odsetki internautów korzystających z portali społecznościowych w zależności od wieku /wykres/
Odsetki internautów korzystających z portali społecznościowych w zależności od wykształcenia /wykres/
Cele korzystania z portali społecznościowych
- Utrzymanie kontaktów ze znajomymi, grupami znajomych
- Zaspokajanie ciekawości
- Odnowienie dawnych znajomości
- Wypełnianie wolnego czasu
- Słuchanie muzyki, oglądanie filmów lub zdjęć, czytanie tekstów
- Zamieszczanie swoich zdjęć, filmów, muzyki, tekstów
- Rozmawianie na interesujące tematy, uczestniczenie w forach dyskusyjnych
- Nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich
- Szukanie pracy, zaprezentowanie się potencjalnym pracodawcom
- Nawiązanie znajomości zawodowych, biznesowych
/odsetki wskazań wg terminów badań III‘08 - V/VII‘11 wśród użytkowników internetu i ogółu dorosłych/
Odsetki internautów korzystających z portali społecznościowych, aby:
- nawiązać znajomości zawodowe, biznesowe
- szukać pracy, zaprezentować się potencjalnym pracodawcom
/wykres wg grup społeczno-zawodowych/
PERSPEKTYWY ROZWOJU SIECI I STOSUNEK DO NOWYCH TECHNOLOGII
Jak pan(i) sądzi, czy w ciągu następnego roku będzie pan(i) korzystać z internetu regularnie, przynajmniej raz w miesiącu?
- na pewno tak
- chyba tak
- chyba nie
- na pewno nie
- trudno powiedzieć /wykres/
Deklaracje badanych dotyczące korzystania z internetu
- korzystają i będą korzystać
- korzystają, ale nie będą korzystać
- nie korzystają, ale będą korzystać
- nie korzystają i nie będą korzystać
Jak pan(i) sądzi, czy dzięki nowym technologiom, takim jak internet i telefonia komórkowa, świat staje się lepszy czy też gorszy?
- Lepszy
- Gorszy
- Ani lepszy, ani gorszy
- Trudno powiedzieć /wykres wg badań III‘02 - V/VII‘11/