UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr BS/81/2012

Korzystanie z internetu

Autor: Michał Feliksiak
|
2012-06-11

Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

- tak /wykres III‘02 - V‘12/

Odsetki użytkowników internetu w grupach wiekowych - wykres

Odsetki użytkowników internetu w grupach wykształcenia - wykres

Odsetki użytkowników internetu w grupach społeczno-zawodowych - wykres

Odsetki użytkowników internetu wg oceny warunków materialnych - wykres

Odsetki użytkowników internetu wg wielkości miejscowości zamieszkania - wykres

Ile mniej więcej godzin tygodniowo zazwyczaj spędza Pan(i) w internecie?

- do 2 godzin

- od 3 do 7

- od 8 do 14

- od 15 do 21

- od 22 do 35

- 36 godzin i więcej

- trudno powiedzieć

/wykres wg badań IV‘10, V/VII‘11, V‘12 / oraz /wykres średniej liczby godzin w tygodniu korzystania z internetu wg wieku użytkowników/

Czy korzysta Pan(i) z internetu: (odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu)

- w domu

- w szkole lub pracy

- w kawiarence internetowej

- w innym miejscu / innych miejscach /wykres VI‘08, IV‘10, V/VII‘1, V‘121/

Czy łączy się Pan(i) z internetem bezprzewodowo, np. używając urządzeń przenośnych takich jak laptop, telefon komórkowy, netbook, tablet? odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu) - wykres wg badań IV‘10, V/VII‘11, V‘12

AKTYWNOŚĆ W SIECI

Czy kiedykolwiek kupił(a) Pan(i) coś przez internet? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres wg badań III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11, V‘12/

Czy kiedykolwiek sprzedał(a) Pan(i) coś przez internet? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres wg badań III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11, V‘12/

Odsetki respondentów, którzy w ciągu miesiąca kupili coś przez internet

- użytkownicy internetu

- ogół dorosłych /tabela III‘02 - V‘12/

Co kupił(a) Pan(i) przez internet w ciągu ostatniego miesiąca? Czy kupił(a) Pan(i):

- odzież, obuwie

- sprzęt elektroniczny

- artykuły motoryzacyjne

- zabawki, artykuły dziecięce

- książki, e-booki, audiobooki

- kosmetyki

- sprzęt sportowy

- bilety na samolot lub pociąg

- programy i gry komputerowe

- dostęp do usług lub treści

- muzykę, filmy

- leki

- artykuły spożywcze

- coś innego /tabela odpowiedzi twierdzące wśród użytkowników internetu i ogółu dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

- korzystał(a) Pan(i) z usług bankowych przez internet

- ściągał(a) Pan(i) darmowe programy, muzykę, filmy

- korzystał(a) Pan(i) z treści dostępnych w sieci internetowej za opłatą, takich jak np. archiwa gazet, zdjęcia, płatne członkostwo w serwisach

/tabele wg badań III‘05 - V‘12 dla użytkowników internetu, ogółu dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

- czytał(a) Pan(i) internetowe wersje gazet lub czasopism

- słuchał(a) Pan(i) przez internet radia

- oglądał(a) Pan(i) przez internet telewizję, filmy, seriale

/tabele wg badań III‘06 - V‘12 dla użytkowników internetu, ogółu dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca zamieszczał(a) Pan(i) w internecie zrobione przez siebie zdjęcia, filmy? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca czytał(a) Pan(i) blogi? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres IV‘10, VII‘11, V‘12/

Czy prowadzi Pan(i) bloga lub własną stronę internetową? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres VI‘09, V‘12/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

- rozmawiał(a) Pan(i) ze znajomymi przez komunikatory, np. Gadu-Gadu, tlen

- prowadził(a) Pan(i) przez internet rozmowy telefoniczne (np. przez tlenofon, Skype)

- dokonywał(a) Pan(i) wpisów na forach, grupach dyskusyjnych

- grał(a) Pan(i) w coś online, w sieci, z innymi osobami

/tabela odsetek odpowiedzi twierdzących użytkowników internetu i ogółu dorosłych wg terminów badań III‘05 - V‘12 / oraz /tabela wg wieku respondentów/

ZAWIERANIE ZNAJOMOŚCI ONLINE I AKTYWNOŚĆ W PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Czy poznał(a) Pan(i) kogoś przez internet:

- Użytkownicy internetu

- Ogół dorosłych /tabela odsetki odpowiedzi twierdzących wg terminów badań III‘05 - V‘12/

Czy spotkał(a) się Pan(i) z osobą poznaną przez internet osobiście:

- użytkownicy internetu

- ogół dorosłych /tabela odsetki odpowiedzi twierdzących wg terminów badań III‘05 - V‘12/

Czy zarejestrował(a) się Pan(i) w jakimś portalu społecznościowym np.. Nasza-klasa, Facebook, Goldenline lub podobnym? Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych /wykres wg badań III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11, V‘12/

Odsetki użytkowników internetu zarejestrowanych na portalach społecznościowych - wykres wg wieku respondentów

Cele korzystania z portali społecznościowych

- Utrzymanie kontaktów ze znajomymi, grupami znajomych

- Odnowienie dawnych znajomości

- Słuchanie muzyki, oglądanie filmów lub zdjęć, czytanie tekstów

- Rozmawianie na interesujące tematy, uczestniczenie w forach dyskusyjnych

- Zamieszczanie swoich zdjęć, filmów, muzyki, tekstów

- Nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich

- Szukanie pracy, zaprezentowanie się potencjalnym pracodawcom

- Nawiązanie znajomości zawodowych, biznesowych /tabela wśród użytkowników internetu i wśród ogółu dorosłych wg badań III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11, V‘12/

ROZWÓJ INTERNETU I STOSUNEK DO NOWYCH TECHNOLOGII

Jak Pan(i) sądzi, czy w ciągu następnego roku będzie Pan(i) korzystać z internetu regularnie, przynajmniej raz w miesiącu?

- na pewno tak

- chyba tak

- chyba nie

- na pewno nie

- trudno powiedzieć

/wykres/

Deklaracje badanych dotyczące korzystania z internetu

- korzystają i będą korzystać

- korzystają, ale nie będą korzystać

- nie korzystają, ale będą korzystać

- nie korzystają i nie będą korzystać

/wykres/

Jak Pan(i) sądzi, czy dzięki nowym technologiom, takim jak internet i telefonia komórkowa, świat staje się lepszy czy też gorszy?

- Lepszy

- Gorszy

- Ani lepszy, ani gorszy

- Trudno powiedzieć

/wykres wg badań III‘02 - V‘12/

Liczba stron:
16
Badanie:
201217 Aktualne problemy i wydarzenia (264)
Kategorie tematyczne:
Internet
Słowa kluczowe:
internet, serwis społecznościowy, internauci, internet bezprzewodowy, zakupy, usługi bankowe, życie towarzyskie, blog, media społecznościowe
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry