Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?
- tak /wykres III‘02 - V‘12/
Odsetki użytkowników internetu w grupach wiekowych - wykres
Odsetki użytkowników internetu w grupach wykształcenia - wykres
Odsetki użytkowników internetu w grupach społeczno-zawodowych - wykres
Odsetki użytkowników internetu wg oceny warunków materialnych - wykres
Odsetki użytkowników internetu wg wielkości miejscowości zamieszkania - wykres
Ile mniej więcej godzin tygodniowo zazwyczaj spędza Pan(i) w internecie?
- do 2 godzin
- od 3 do 7
- od 8 do 14
- od 15 do 21
- od 22 do 35
- 36 godzin i więcej
- trudno powiedzieć
/wykres wg badań IV‘10, V/VII‘11, V‘12 / oraz /wykres średniej liczby godzin w tygodniu korzystania z internetu wg wieku użytkowników/
Czy korzysta Pan(i) z internetu: (odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu)
- w domu
- w szkole lub pracy
- w kawiarence internetowej
- w innym miejscu / innych miejscach /wykres VI‘08, IV‘10, V/VII‘1, V‘121/
Czy łączy się Pan(i) z internetem bezprzewodowo, np. używając urządzeń przenośnych takich jak laptop, telefon komórkowy, netbook, tablet? odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu) - wykres wg badań IV‘10, V/VII‘11, V‘12
AKTYWNOŚĆ W SIECI
Czy kiedykolwiek kupił(a) Pan(i) coś przez internet? Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych /wykres wg badań III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11, V‘12/
Czy kiedykolwiek sprzedał(a) Pan(i) coś przez internet? Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych /wykres wg badań III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11, V‘12/
Odsetki respondentów, którzy w ciągu miesiąca kupili coś przez internet
- użytkownicy internetu
- ogół dorosłych /tabela III‘02 - V‘12/
Co kupił(a) Pan(i) przez internet w ciągu ostatniego miesiąca? Czy kupił(a) Pan(i):
- odzież, obuwie
- sprzęt elektroniczny
- artykuły motoryzacyjne
- zabawki, artykuły dziecięce
- książki, e-booki, audiobooki
- kosmetyki
- sprzęt sportowy
- bilety na samolot lub pociąg
- programy i gry komputerowe
- dostęp do usług lub treści
- muzykę, filmy
- leki
- artykuły spożywcze
- coś innego /tabela odpowiedzi twierdzące wśród użytkowników internetu i ogółu dorosłych/
Czy w ciągu ostatniego miesiąca:
- korzystał(a) Pan(i) z usług bankowych przez internet
- ściągał(a) Pan(i) darmowe programy, muzykę, filmy
- korzystał(a) Pan(i) z treści dostępnych w sieci internetowej za opłatą, takich jak np. archiwa gazet, zdjęcia, płatne członkostwo w serwisach
/tabele wg badań III‘05 - V‘12 dla użytkowników internetu, ogółu dorosłych/
Czy w ciągu ostatniego miesiąca:
- czytał(a) Pan(i) internetowe wersje gazet lub czasopism
- słuchał(a) Pan(i) przez internet radia
- oglądał(a) Pan(i) przez internet telewizję, filmy, seriale
/tabele wg badań III‘06 - V‘12 dla użytkowników internetu, ogółu dorosłych/
Czy w ciągu ostatniego miesiąca zamieszczał(a) Pan(i) w internecie zrobione przez siebie zdjęcia, filmy? Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych /wykres/
Czy w ciągu ostatniego miesiąca czytał(a) Pan(i) blogi? Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych /wykres IV‘10, VII‘11, V‘12/
Czy prowadzi Pan(i) bloga lub własną stronę internetową? Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych /wykres VI‘09, V‘12/
Czy w ciągu ostatniego miesiąca:
- rozmawiał(a) Pan(i) ze znajomymi przez komunikatory, np. Gadu-Gadu, tlen
- prowadził(a) Pan(i) przez internet rozmowy telefoniczne (np. przez tlenofon, Skype)
- dokonywał(a) Pan(i) wpisów na forach, grupach dyskusyjnych
- grał(a) Pan(i) w coś online, w sieci, z innymi osobami
/tabela odsetek odpowiedzi twierdzących użytkowników internetu i ogółu dorosłych wg terminów badań III‘05 - V‘12 / oraz /tabela wg wieku respondentów/
ZAWIERANIE ZNAJOMOŚCI ONLINE I AKTYWNOŚĆ W PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Czy poznał(a) Pan(i) kogoś przez internet:
- Użytkownicy internetu
- Ogół dorosłych /tabela odsetki odpowiedzi twierdzących wg terminów badań III‘05 - V‘12/
Czy spotkał(a) się Pan(i) z osobą poznaną przez internet osobiście:
- użytkownicy internetu
- ogół dorosłych /tabela odsetki odpowiedzi twierdzących wg terminów badań III‘05 - V‘12/
Czy zarejestrował(a) się Pan(i) w jakimś portalu społecznościowym np.. Nasza-klasa, Facebook, Goldenline lub podobnym? Odpowiedzi twierdzące:
- użytkowników internetu
- ogółu dorosłych /wykres wg badań III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11, V‘12/
Odsetki użytkowników internetu zarejestrowanych na portalach społecznościowych - wykres wg wieku respondentów
Cele korzystania z portali społecznościowych
- Utrzymanie kontaktów ze znajomymi, grupami znajomych
- Odnowienie dawnych znajomości
- Słuchanie muzyki, oglądanie filmów lub zdjęć, czytanie tekstów
- Rozmawianie na interesujące tematy, uczestniczenie w forach dyskusyjnych
- Zamieszczanie swoich zdjęć, filmów, muzyki, tekstów
- Nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich
- Szukanie pracy, zaprezentowanie się potencjalnym pracodawcom
- Nawiązanie znajomości zawodowych, biznesowych /tabela wśród użytkowników internetu i wśród ogółu dorosłych wg badań III‘08, VI‘09, IV‘10, V/VII‘11, V‘12/
ROZWÓJ INTERNETU I STOSUNEK DO NOWYCH TECHNOLOGII
Jak Pan(i) sądzi, czy w ciągu następnego roku będzie Pan(i) korzystać z internetu regularnie, przynajmniej raz w miesiącu?
- na pewno tak
- chyba tak
- chyba nie
- na pewno nie
- trudno powiedzieć
/wykres/
Deklaracje badanych dotyczące korzystania z internetu
- korzystają i będą korzystać
- korzystają, ale nie będą korzystać
- nie korzystają, ale będą korzystać
- nie korzystają i nie będą korzystać
/wykres/
Jak Pan(i) sądzi, czy dzięki nowym technologiom, takim jak internet i telefonia komórkowa, świat staje się lepszy czy też gorszy?
- Lepszy
- Gorszy
- Ani lepszy, ani gorszy
- Trudno powiedzieć
/wykres wg badań III‘02 - V‘12/