UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 178/2014

Odbiór kampanii wyborczej i przedwyborcza aktywność polityczna w internecie

Autor: Michał Feliksiak
|
2014-12-30

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o partiach, komitetach i kandydatach startujących w wyborach:

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- z gazet i czasopism

- od znajomych, członków rodziny

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/wykres - odpowiedzi twierdzące/ oraz //tabela wg badań XI‘11, VI‘14, XII‘14/

Odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej a zainteresowanie polityką - tabela

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

– dużo

– mało

– niczego się nie dowiedziałe(a)m

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg badań X‘98, XII‘10, XII‘14/ oraz /tabela wg udziału w I turze wyborów samorządowych/ oraz /tabela aneksowa/

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe/ parlamentarne/ do Parlamentu Europejskiego:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych lub kandydatów startujących w wyborach

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach lub poparcia jakiejś partii, kandydata

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/wykresy: odpowiedzi twierdzące internautów, ogółu badanych/ oraz

/tabela odpowiedzi twierdzące internautów, ogółu badanych wg badań XII 2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014/

Aktywność w wymiarze:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

- Ogółem

/tabela internauci, ogół badanych wg badań XII‘10, XI‘11, VI‘14, XII‘14/

Tabela aneksowa

Liczba stron:
9
Badanie:
201434 Aktualne problemy i wydarzenia (295)
Kategorie tematyczne:
Wybory samorządowe, Internet
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, wybory samorządowe, internet
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry