UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 178/2014

Odbiór kampanii wyborczej i przedwyborcza aktywność polityczna w internecie

Autor: Michał Feliksiak
|
2014-12-30

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o partiach, komitetach i kandydatach startujących w wyborach:

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- z gazet i czasopism

- od znajomych, członków rodziny

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/wykres - odpowiedzi twierdzące/ oraz //tabela wg badań XI‘11, VI‘14, XII‘14/

Odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej a zainteresowanie polityką - tabela

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

– dużo

– mało

– niczego się nie dowiedziałe(a)m

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg badań X‘98, XII‘10, XII‘14/ oraz /tabela wg udziału w I turze wyborów samorządowych/ oraz /tabela aneksowa/

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe/ parlamentarne/ do Parlamentu Europejskiego:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych lub kandydatów startujących w wyborach

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach lub poparcia jakiejś partii, kandydata

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/wykresy: odpowiedzi twierdzące internautów, ogółu badanych/ oraz

/tabela odpowiedzi twierdzące internautów, ogółu badanych wg badań XII 2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014/

Aktywność w wymiarze:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

- Ogółem

/tabela internauci, ogół badanych wg badań XII‘10, XI‘11, VI‘14, XII‘14/

Tabela aneksowa

Liczba stron:
9
Badanie:
201434 Aktualne problemy i wydarzenia (295)
Kategorie tematyczne:
Wybory samorządowe, Internet
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, wybory samorządowe, internet
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry