UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 98/2015

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie

Autor: Michał Feliksiak
|
2015-07-08

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o partiach, komitetach / kandydatach startujących w wyborach:

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- od znajomych, członków rodziny

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z gazet i czasopism

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/wykres/ oraz /tabela wg badań XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015/

Odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej a zainteresowanie polityką - tabela

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe/ parlamentarne/ do Parlamentu Europejskiego/ prezydenckie:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych lub startujących w wyborach kandydatów

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet, czasopism

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej lub wpisy i komentarze internautów dotyczące polityki*

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach, portalach społecznościowych

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach na któregoś z kandydatów

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/wykresy - odpowiedzi twierdzące wśród : internautów, ogółu badanych/ oraz /tabela - odpowiedzi twierdzące wśród : internautów, ogółu badanych i wg badań XII2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015/

Aktywność w wymiarach:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

- Ogółem

/tabela internauci, ogół badanych wg badań XII‘10, XI‘11, VI‘14, XII‘14, VI‘15/ oraz /tabela wg zmiennych socjo-demograficznych/ oraz /tabela wg udziału w I, II turze wyborów prezydenckich/ oraz /tabela wg elektoratów A. Dudy, B. Komorowskiego z II tury wyborów prezydenckich/

Liczba stron:
8
Badanie:
201513 Aktualne problemy i wydarzenia (301)
Kategorie tematyczne:
Wybory prezydenckie, Internet
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, wybory prezydenckie, internet, internauci
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry