UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 98/2015

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie

Autor: Michał Feliksiak
|
2015-07-08

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o partiach, komitetach / kandydatach startujących w wyborach:

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- od znajomych, członków rodziny

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z gazet i czasopism

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/wykres/ oraz /tabela wg badań XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015/

Odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej a zainteresowanie polityką - tabela

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe/ parlamentarne/ do Parlamentu Europejskiego/ prezydenckie:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych lub startujących w wyborach kandydatów

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet, czasopism

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej lub wpisy i komentarze internautów dotyczące polityki*

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach, portalach społecznościowych

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach na któregoś z kandydatów

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/wykresy - odpowiedzi twierdzące wśród : internautów, ogółu badanych/ oraz /tabela - odpowiedzi twierdzące wśród : internautów, ogółu badanych i wg badań XII2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015/

Aktywność w wymiarach:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

- Ogółem

/tabela internauci, ogół badanych wg badań XII‘10, XI‘11, VI‘14, XII‘14, VI‘15/ oraz /tabela wg zmiennych socjo-demograficznych/ oraz /tabela wg udziału w I, II turze wyborów prezydenckich/ oraz /tabela wg elektoratów A. Dudy, B. Komorowskiego z II tury wyborów prezydenckich/

Liczba stron:
8
Badanie:
201513 Aktualne problemy i wydarzenia (301)
Kategorie tematyczne:
Wybory prezydenckie, Internet
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, wybory prezydenckie, internet, internauci
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry