UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 160/2018

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami samorządowymi

Autor: Michał Feliksiak
|
2018-12-05

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o partiach, komitetach i kandydatach startujących w wyborach samorządowych:

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- od znajomych, członków rodziny

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- z gazet i czasopism

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/wykres - odpowiedzi twierdzące/ oraz /tabela - odpowiedzi twierdzące wg typu miejscowości zamieszkania/ oraz /tabela - odpowiedzi twierdzące wg grup wiekowych/

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o partiach, komitetach i kandydatach startujących w wyborach :

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- od znajomych, członków rodziny

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- z gazet i czasopism

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/tabela wg terminów badań XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018/

Odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej a zainteresowanie polityką - tabela

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

- bardzo dużo

- raczej dużo

- raczej mało

- bardzo mało

- W ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m

- Trudno powiedzieć

/wykres/

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

[odpowiedzi zrekodowane]

- dużo

- mało

- Niczego się nie dowiedziałe(a)m

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg terminów badań X 1998, XII 2010, XII 2014, XI 2018/ oraz /tabela wg deklaracji udziału w I turze wyborów samorządowych/ oraz /tabela aneksowa/

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych, komitetów lub kandydatów startujących w wyborach

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet, czasopism

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej lub wpisy i komentarze internautów dotyczące polityki

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach, portalach społecznościowych

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach na dany komitet lub któregoś z kandydatów

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/wykres - odpowiedzi twierdzące internautów [respondentów korzystających z internetu przynajmniej raz w tygodniu] i ogółu badanych/

Tabela - deklaracje uzyskane w badaniach przeprowadzonych po wyborach samorządowych w 2010, 2014 i 2018 roku, parlamentarnych w 2011 i 2015 roku, po wyborach do PE w 2014 roku i prezydenckich w 2015 roku (internauci i ogół badanych)

Aktywność w wymiarach:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

- Ogółem

/tabela - internauci i ogół badanych wg terminów badań XII 2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018/ oraz /tabela - aktywność użytkowników internetu wg cech socjodemograficznych: płci, grup wiekowych, typu miejscowości zamieszkania, poziomu wykształcenia, poglądów politycznych, zainteresowania polityką, udziału w I turze wyborów samorządowych, największych elektoratów z wyborów do sejmików wojewódzkich, największych potencjalnych elektoratów w wyborach parlamentarnych/

Aneks - tabela zróżnicowań społeczno-demograficznych

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł.
Liczba stron:
12
Badanie:
201826 Aktualne problemy i wydarzenia (342)
Kategorie tematyczne:
Wybory samorządowe, Internet
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, wybory samorządowe, internet, źródła informacji
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry