UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 160/2018

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami samorządowymi

Autor: Michał Feliksiak
|
2018-12-05

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o partiach, komitetach i kandydatach startujących w wyborach samorządowych:

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- od znajomych, członków rodziny

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- z gazet i czasopism

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/wykres - odpowiedzi twierdzące/ oraz /tabela - odpowiedzi twierdzące wg typu miejscowości zamieszkania/ oraz /tabela - odpowiedzi twierdzące wg grup wiekowych/

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o partiach, komitetach i kandydatach startujących w wyborach :

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- od znajomych, członków rodziny

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- z gazet i czasopism

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/tabela wg terminów badań XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018/

Odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej a zainteresowanie polityką - tabela

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

- bardzo dużo

- raczej dużo

- raczej mało

- bardzo mało

- W ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m

- Trudno powiedzieć

/wykres/

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

[odpowiedzi zrekodowane]

- dużo

- mało

- Niczego się nie dowiedziałe(a)m

- Trudno powiedzieć

/wykresy wg terminów badań X 1998, XII 2010, XII 2014, XI 2018/ oraz /tabela wg deklaracji udziału w I turze wyborów samorządowych/ oraz /tabela aneksowa/

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych, komitetów lub kandydatów startujących w wyborach

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet, czasopism

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej lub wpisy i komentarze internautów dotyczące polityki

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach, portalach społecznościowych

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach na dany komitet lub któregoś z kandydatów

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/wykres - odpowiedzi twierdzące internautów [respondentów korzystających z internetu przynajmniej raz w tygodniu] i ogółu badanych/

Tabela - deklaracje uzyskane w badaniach przeprowadzonych po wyborach samorządowych w 2010, 2014 i 2018 roku, parlamentarnych w 2011 i 2015 roku, po wyborach do PE w 2014 roku i prezydenckich w 2015 roku (internauci i ogół badanych)

Aktywność w wymiarach:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

- Ogółem

/tabela - internauci i ogół badanych wg terminów badań XII 2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018/ oraz /tabela - aktywność użytkowników internetu wg cech socjodemograficznych: płci, grup wiekowych, typu miejscowości zamieszkania, poziomu wykształcenia, poglądów politycznych, zainteresowania polityką, udziału w I turze wyborów samorządowych, największych elektoratów z wyborów do sejmików wojewódzkich, największych potencjalnych elektoratów w wyborach parlamentarnych/

Aneks - tabela zróżnicowań społeczno-demograficznych

Cena pełnej wersji elektronicznej: 10.00 zł.
Liczba stron:
12
Badanie:
201826 Aktualne problemy i wydarzenia (342)
Kategorie tematyczne:
Wybory samorządowe, Internet
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, wybory samorządowe, internet, źródła informacji
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry