UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 95/2019

Korzystanie z internetu

Autor: Michał Feliksiak
|
2019-07-19

ZASIĘG I SPOSÓB KORZYSTANIA Z INTERNETU

Czy korzysta Pan(i) z internetu (stron internetowych, poczty e-mail, komunikatora internetowego itp.) przynajmniej raz w tygodniu?

Odpowiedzi twierdzące - wykresy wg terminów badań III 2002 - V 2019

Odsetki korzystających z internetu wg wieku - wykres

Odsetki korzystających z internetu wg poziomu wykształcenia - wykres

Odsetki korzystających z internetu w grupach zawodowych - wykres

Odsetki korzystających z internetu wg oceny własnej sytuacji materialnej - wykres

Odsetki korzystających z internetu wg miejsca zamieszkania - wykres

Ile (mniej więcej) godzin tygodniowo zazwyczaj spędza Pan(i) w internecie?

- Do 2 godzin

- Od 3 do 7 godzin

- Od 8 do 14 godzin

- Od 15 do 21 godzin

- Od 22 do 35 godzin

- 36 godzin i więcej

- Trudno powiedzieć

/wykres wg terminów badań IV 2010 - V 2019/

Średnia liczba godzin w tygodniu spędzanych w internecie - wykres wg terminów badań IV 2010 - V 2019/

Wiek użytkowników internetu a średnia liczba godzin spędzanych tygodniowo online - wykres

Czy korzysta Pan(i) z internetu:

* w domu

* w szkole lub w pracy

* w kawiarence internetowej

* w innym miejscu / innych miejscach

/wykresy: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu wg terminów badań VI 2008 - V 2019/

Czy łączy się Pan(i) z internetem bezprzewodowo, np. używając urządzeń przenośnych, takich jak telefon komórkowy, laptop, netbook, tablet?

/wykresy: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu wg badań IV 2010 - V 2019/

Odsetki osób korzystających z internetu, które łączą się z siecią bezprzewodowo, używając urządzeń przenośnych, takich jak telefon komórkowy, laptop, netbook, tablet - wykres według wieku

Który z opisów najlepiej pasuje do Pana(i) sposobu korzystania z internetu w celach niezwiązanych z pracą zawodową?

- W zasadzie cały czas jestem online, na bieżąco otrzymuję informacje i reaguję na wiadomości

- Na ogół uruchamiam aplikacje internetowe tylko wówczas, kiedy chcę coś zrobić, np. coś sprawdzić lub skontaktować się z kimś

/wykresy: odpowiedzi użytkowników internetu wg terminów badań IV 2018, V 2019/ oraz /wykresy: odpowiedzi użytkowników internetu wg wieku/

AKTYWNOŚĆ W SIECI

Czy kiedykolwiek kupił(a) Pan(i) coś przez internet?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg terminów badań III 2008 - V 2019/

Czy kiedykolwiek sprzedał(a) Pan(i) coś przez internet?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg terminów badań III 2008 - V 2019/

Respondenci, którzy w ciągu miesiąca kupili coś przez internet

- użytkownicy internetu

- ogół dorosłych

/tabela wg terminów badań III 2002 - V 2019/

[Pytanie zadane osobom, które w ciągu ostatniego miesiąca robiły zakupy przez internet]

Co kupił(a) Pan(i) przez internet w ciągu ostatniego miesiąca? Czy kupił(a) Pan(i):

* odzież, obuwie

* książki, e-booki, audiobooki

* sprzęt elektroniczny

* zabawki, artykuły dziecięce

* kosmetyki

* bilety na samolot, pociąg lub autobus

* artykuły motoryzacyjne

* leki

* sprzęt sportowy

* dostęp do usług lub treści

* artykuły spożywcze

* programy, gry komputerowe

* muzykę, filmy

* coś innego

/tabela: odpowiedzi twierdzące wśród użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

* korzystał(a) Pan(i) z usług bankowych przez internet

* ściągał(a) Pan(i) darmowe programy, muzykę, filmy

* korzystał(a) Pan(i) z treści dostępnych w sieci internetowej za opłatą, takich jak gazety, zdjęcia, materiały video, płatne członkostwo w serwisach, grach

/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań III 2005- V 2019/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

* czytał(a) Pan(i) internetowe wersje gazet, czasopism lub internetowe portale informacyjne

* słuchał(a) Pan(i) przez internet radia

* oglądał(a) Pan(i) przez internet telewizję, filmy, seriale, nagrania wideo

* oglądał(a) Pan(i) w internecie transmisje realizowane i nadawane na żywo przez innych użytkowników

/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań III 2006 - V 2019/

* oglądał(a) Pan(i) vlogi (wideoblogi)

/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca zamieszczał(a) Pan(i) w internecie zrobione przez siebie zdjęcia, filmy?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg terminów badań V 2012 - V 2019/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca czytał(a) Pan(i) blogi?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg terminów badań IV 2010 - V 2019/

Internauci, którzy w ciągu ostatniego miesiąca:

* czytali internetowe wersje gazet, czasopism lub internetowe portale informacyjne

* słuchali przez internet radia

* oglądali przez internet telewizję, filmy, seriale, nagrania wideo

* czytali blogi

* zamieszczali w internecie zrobione przez siebie zdjęcia, filmy

* oglądali w internecie transmisje realizowane i nadawane na żywo przez innych użytkowników

* oglądali vlogi (wideoblogi)

/tabela wg wieku/

Czy prowadzi Pan(i) bloga lub własną stronę internetową?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg terminów badań VI 2009 - V 2019/

Czy w ciągu ostatniego miesiąca:

* kontaktował(a) Pan(i) ze znajomymi przez komunikator internetowy np. Messenger (Facebook), WhatsApp, Skype, Hangouts (Google), GG (GaduGadu)

* prowadził(a) Pan(i) przez internet rozmowy telefoniczne (np. przez Skype)

* dokonywał(a) Pan(i) wpisów na forach, grupach dyskusyjnych, stronach serwisów społecznościowych

* grał(a) Pan(i) w coś w sieci z innymi ludźmi

/tabela: odpowiedzi twierdzące: użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań III 2005 - V 2019/

Użytkownicy internetu, którzy w ciągu ostatniego miesiąca:

* kontaktowali się przez komunikator internetowy

* prowadzili rozmowy telefoniczne przez internet

* dokonywali wpisów na forach, w serwisach społecznościowych

* grali w sieci

/tabela wg wieku/

ZAWIERANIE ZNAJOMOŚCI PRZEZ INTERNET I KORZYSTANIE Z SERWISÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Czy:

* poznał(a) Pan(i) kogoś przez internet

* spotkał(a) się Pan(i) z osobą poznaną przez internet osobiście

/tabela: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu dorosłych wg terminów badań III 2005 - V 2019/ oraz /wykresy wg wieku/

Czy zarejestrował(a) się Pan(i), ma Pan(i) konto w jakimś serwisie społecznościowym, np. Facebook, Google+, Instagram, Nasza-klasa, GoldenLine LinkedIn lub podobnym?

Odpowiedzi twierdzące:

- użytkowników internetu

- ogółu dorosłych

/wykresy wg terminów badań III 2008 - V 2019/

Odsetki użytkowników internetu zarejestrowanych w serwisach społecznościowych według wieku - wykres

Cele korzystania z serwisów społecznościowych

* Utrzymanie kontaktów ze znajomymi, grupami znajomych

* Odnawianie dawnych znajomości

* Słuchanie muzyki, oglądanie filmów lub zdjęć, czytanie tekstów

* Rozmawianie na interesujące tematy, uczestniczenie w forach dyskusyjnych, komentowanie informacji

* Zamieszczanie swoich zdjęć, filmów, muzyki, tekstów

* Nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich

* Szukanie pracy, zaprezentowanie się potencjalnym pracodawcom

* Nawiązywanie znajomości zawodowych, biznesowych

/tabela: odsetki wskazań wśród użytkowników internetu i ogółu dorosłych wg terminów badań III 2008 - V 2019/

Liczba stron:
18
Badanie:
201911 Aktualne problemy i wydarzenia (348)
Kategorie tematyczne:
Internet
Słowa kluczowe:
internet, internauci, internet bezprzewodowy, zakupy, blog, serwis społecznościowy, życie towarzyskie, usługi bankowe, vlog, prasa, radio, media społecznościowe
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry