UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 152/2019

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami parlamentarnymi

Autor: Michał Feliksiak
|
2019-12-05

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o komitetach i kandydatach startujących w wyborach:

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- od znajomych, członków rodziny

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- z gazet i czasopism

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/wykres: odpowiedzi twierdzące/ oraz /tabela: odpowiedzi twierdzące wg wieku respondentów/ oraz /tabela: odpowiedzi twierdzące wg terminów badań XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018, VI 2019, XI 2019/

Tabela - Odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej a deklarowane zainteresowanie polityką

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

- bardzo dużo

- raczej dużo

- raczej mało

- bardzo mało

- W ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa: dużo, mało, niczego się nie dowiedziałe(a)m, trudno powiedzieć/

Tabela - poziom poinformowania o kandydatach a udział w wyborach do Sejmu i Senatu

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory do Sejmu i Senatu:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych, komitetów lub kandydatów startujących w tych wyborach

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet, czasopism

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej lub wpisy i komentarze internautów dotyczące polityki

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach, portalach społecznościowych

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach na dany komitet lub któregoś z kandydatów

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/wykres: odpowiedzi twierdzące wśród internautów i ogółu badanych/

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe/ parlamentarne/ do parlamentu Europejskiego/ prezydenckie:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych, komitetów lub kandydatów startujących w tych wyborach

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet, czasopism

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej lub wpisy i komentarze internautów dotyczące polityki

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach, portalach społecznościowych

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach na dany komitet lub któregoś z kandydatów

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/tabela: odpowiedzi twierdzące internautów i ogółu badanych wg terminów badań XII 2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018, VI 2019, XI 2019/

Aktywność w wymiarach:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

- ogółem

/tabela internauci, ogół badanych wg terminów badań XII 2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018, VI 2019, XI 2019/

Aktywność użytkowników internetu w wymiarach:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

- ogółem

/tabela wg wybranych zmiennych społeczno-demograficznych, udziału i preferencji w ostatnich wyborach parlamentarnych/

Aneks - tabela zróżnicowań społeczno-demograficznych

Cena pełnej wersji elektronicznej: 10.00 zł.
Liczba stron:
10
Badanie:
201924 Aktualne problemy i wydarzenia (354)
Kategorie tematyczne:
Wybory parlamentarne, Internet
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, wybory parlamentarne, źródła informacji, internet
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry