UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 152/2019

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami parlamentarnymi

Autor: Michał Feliksiak
|
2019-12-05

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o komitetach i kandydatach startujących w wyborach:

- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

- od znajomych, członków rodziny

- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

- z gazet i czasopism

- z internetu

- ze swoich indywidualnych rozmów z kandydatami

- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/wykres: odpowiedzi twierdzące/ oraz /tabela: odpowiedzi twierdzące wg wieku respondentów/ oraz /tabela: odpowiedzi twierdzące wg terminów badań XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018, VI 2019, XI 2019/

Tabela - Odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej a deklarowane zainteresowanie polityką

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

- bardzo dużo

- raczej dużo

- raczej mało

- bardzo mało

- W ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa: dużo, mało, niczego się nie dowiedziałe(a)m, trudno powiedzieć/

Tabela - poziom poinformowania o kandydatach a udział w wyborach do Sejmu i Senatu

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory do Sejmu i Senatu:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych, komitetów lub kandydatów startujących w tych wyborach

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet, czasopism

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej lub wpisy i komentarze internautów dotyczące polityki

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach, portalach społecznościowych

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach na dany komitet lub któregoś z kandydatów

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/wykres: odpowiedzi twierdzące wśród internautów i ogółu badanych/

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory samorządowe/ parlamentarne/ do parlamentu Europejskiego/ prezydenckie:

- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych, komitetów lub kandydatów startujących w tych wyborach

- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet, czasopism

- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej lub wpisy i komentarze internautów dotyczące polityki

- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze

- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach, portalach społecznościowych

- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach na dany komitet lub któregoś z kandydatów

- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie

- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/tabela: odpowiedzi twierdzące internautów i ogółu badanych wg terminów badań XII 2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018, VI 2019, XI 2019/

Aktywność w wymiarach:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

- ogółem

/tabela internauci, ogół badanych wg terminów badań XII 2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018, VI 2019, XI 2019/

Aktywność użytkowników internetu w wymiarach:

- informacyjnym

- deliberatywnym

- partycypacyjnym

- ogółem

/tabela wg wybranych zmiennych społeczno-demograficznych, udziału i preferencji w ostatnich wyborach parlamentarnych/

Aneks - tabela zróżnicowań społeczno-demograficznych

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł.
Liczba stron:
10
Badanie:
201924 Aktualne problemy i wydarzenia (354)
Kategorie tematyczne:
Wybory parlamentarne, Internet
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, wybory parlamentarne, źródła informacji, internet
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry