KOSZT ALKOHOLU
Ile przeciętnie w ciągu miesiąca wydaje Pan(i) na alkohol?
- brak wydatków
- do 10 zł
- 11-25 zł
- 26-50 zł
- 51 - 100 zł
- 101-200 zł
- powyżej 200 zł
- trudno powiedzieć
/wykresy wg badań 2010, 2019/
Czy, Pana(i) zdaniem, alkohol w Polsce jest drogi czy tani?
- raczej drogi
- raczej tani
- trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela aneksowa/
DOSTĘPNOŚĆ ALKOHOLU
Czy w Pana(i) okolicy znajduje się sklep z alkoholem 24h (czynny całą dobę)?
- Tak wiele
- Tak kilka
- Tak, jeden
- Nie
- Trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Czy w Pana(i) okolicy znajduje się sklep z alkoholem 24h (czynny całą dobę)?
- Tak, kilka lub wiele
- Tak, jeden
- Nie
/wykres wg miejsca zamieszkania/
Jak często kupuje Pan(i) alkohol w sklepach z alkoholem czynnych całą dobę lub na stacji benzynowej?
- bardzo często
- często
- rzadko
- wcale
- trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Wykresy - Częstość kupowania alkoholu w sklepach otwartych przez całą dobę lub na stacji benzynowej a liczba sklepów w okolicy oferujących alkohol 24h
Czy w Pana(i) okolicy należałoby zwiększyć, zmniejszyć czy może pozostawić bez zmian liczbę całodobowych punktów sprzedaży alkoholu?
- zwiększyć
- pozostawić bez zmian
- zmniejszyć
- trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela aneksowa/
Wykresy - Opinie na temat zwiększenia lub zmniejszenia liczby całodobowych punktów sprzedaży alkoholu a liczba sklepów w okolicy oferujących alkohol 24h
Czy, Pana(i) zdaniem, nadużywanie alkoholu jest dużym czy też małym problemem w Polsce?
- bardzo dużym
- raczej dużym
- raczej małym
- bardzo małym
- trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela aneksowa/
OPINIE O OGRANICZENIACH ZWIĄZANYCH Z DOSTĘPNOŚCIĄ ALKOHOLU
Czy popiera Pan(i) czy też jest Pan(i) przeciwny(a) następującym rozwiązaniom?
- skuteczniejsze egzekwowanie zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim
- skuteczniejsze egzekwowanie zakazu sprzedaży alkoholu w miejscach publicznych
- kampanie społeczne i działania edukacyjne, które mają na celu przeciwdziałanie alkoholizmowi
- zakaz sprzedaży alkoholi wysokoprocentowych w butelkach o małej pojemności (tzw. małpek)
- wprowadzenie całkowitego zakazu reklamy alkoholu (w tym również piwa)
- zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych
- ograniczenie godzin otwarcia sklepów z alkoholem
- wprowadzenie ograniczeń dotyczących reklamy piwa bezalkoholowego
- ograniczenie liczby miejsc, gdzie można kupić alkohol
- zwiększenie akcyzy na napoje alkoholowe, co skutkuje wzrostem cen alkoholu
* zdecydowanie popieram
* raczej popieram
* raczej jestem przeciwny(a)
* zdecydowanie jestem przeciwny(a)
* trudno powiedzieć
/wykresy/
Tabela - liczba popieranych rozwiązań a odsetek popierających
Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych
Tabela 6
Liczba popieranych rozwiązań
- średnia
- odchylenie standardowe