UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 160/2019

Opinie Polaków o sprzedaży alkoholu

Autor: Marta Bożewicz
|
2019-12-16

KOSZT ALKOHOLU

Ile przeciętnie w ciągu miesiąca wydaje Pan(i) na alkohol?

- brak wydatków

- do 10 zł

- 11-25 zł

- 26-50 zł

- 51 - 100 zł

- 101-200 zł

- powyżej 200 zł

- trudno powiedzieć

/wykresy wg badań 2010, 2019/

Czy, Pana(i) zdaniem, alkohol w Polsce jest drogi czy tani?

- raczej drogi

- raczej tani

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

DOSTĘPNOŚĆ ALKOHOLU

Czy w Pana(i) okolicy znajduje się sklep z alkoholem 24h (czynny całą dobę)?

- Tak wiele

- Tak kilka

- Tak, jeden

- Nie

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Czy w Pana(i) okolicy znajduje się sklep z alkoholem 24h (czynny całą dobę)?

- Tak, kilka lub wiele

- Tak, jeden

- Nie

/wykres wg miejsca zamieszkania/

Jak często kupuje Pan(i) alkohol w sklepach z alkoholem czynnych całą dobę lub na stacji benzynowej?

- bardzo często

- często

- rzadko

- wcale

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Wykresy - Częstość kupowania alkoholu w sklepach otwartych przez całą dobę lub na stacji benzynowej a liczba sklepów w okolicy oferujących alkohol 24h

Czy w Pana(i) okolicy należałoby zwiększyć, zmniejszyć czy może pozostawić bez zmian liczbę całodobowych punktów sprzedaży alkoholu?

- zwiększyć

- pozostawić bez zmian

- zmniejszyć

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

Wykresy - Opinie na temat zwiększenia lub zmniejszenia liczby całodobowych punktów sprzedaży alkoholu a liczba sklepów w okolicy oferujących alkohol 24h

Czy, Pana(i) zdaniem, nadużywanie alkoholu jest dużym czy też małym problemem w Polsce?

- bardzo dużym

- raczej dużym

- raczej małym

- bardzo małym

- trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa/

OPINIE O OGRANICZENIACH ZWIĄZANYCH Z DOSTĘPNOŚCIĄ ALKOHOLU

Czy popiera Pan(i) czy też jest Pan(i) przeciwny(a) następującym rozwiązaniom?

- skuteczniejsze egzekwowanie zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim

- skuteczniejsze egzekwowanie zakazu sprzedaży alkoholu w miejscach publicznych

- kampanie społeczne i działania edukacyjne, które mają na celu przeciwdziałanie alkoholizmowi

- zakaz sprzedaży alkoholi wysokoprocentowych w butelkach o małej pojemności (tzw. małpek)

- wprowadzenie całkowitego zakazu reklamy alkoholu (w tym również piwa)

- zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych

- ograniczenie godzin otwarcia sklepów z alkoholem

- wprowadzenie ograniczeń dotyczących reklamy piwa bezalkoholowego

- ograniczenie liczby miejsc, gdzie można kupić alkohol

- zwiększenie akcyzy na napoje alkoholowe, co skutkuje wzrostem cen alkoholu

* zdecydowanie popieram

* raczej popieram

* raczej jestem przeciwny(a)

* zdecydowanie jestem przeciwny(a)

* trudno powiedzieć

/wykresy/

Tabela - liczba popieranych rozwiązań a odsetek popierających

Aneks - tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Tabela 6

Liczba popieranych rozwiązań

- średnia

- odchylenie standardowe

Cena pełnej wersji elektronicznej: 12.00 zł.
Liczba stron:
16
Badanie:
201921 Aktualne problemy i wydarzenia (353)
Kategorie tematyczne:
Zachowania konsumenckie, Życie codzienne
Słowa kluczowe:
alkohol
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry