UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 19/2021

Edukacja zdalna - doświadczenia i oceny

Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka
|
2021-02-15

EDUKACJA ZDALNA – DOŚWIADCZENIA

W jaki sposób odbywała się edukacja zdalna?

- Większość lekcji odbywała się w postaci wideospotkań z nauczycielami

- Większość lekcji przesyłana była w postaci materiałów, zadań do samodzielnego wykonania

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg rodzaju szkoły i poziomu edukacji dziecka/

Czy podczas nauki zdalnej dziecko potrzebowało pomocy czy też radziło sobie samodzielnie?

- Dziecko radziło sobie samodzielnie

- Wymagało niewielkiej pomocy

- Wymagało dużej pomocy

- Trudno powiedzieć

/wykres/oraz/tabela wg poziomu edukacji dziecka i sposobu odbywania się edukacji zdalnej/

TRUDNOŚCI PODCZAS EDUKACJI ZDALNEJ

Czy Pana(i) dziecko/dzieci podczas edukacji zdalnej miało/miały któreś z następujących trudności? Proszę wskazać wszystkie występujące trudności

- Problemy z łączem internetowym

- Trudności w obsłudze komputera, programów komputerowych

- Konieczność współdzielenia komputera z innymi domownikami

- Brak komputera w gospodarstwie domowym

- Brak odpowiedniego miejsca, przestrzeni do nauki

- Żadne z powyższych trudności nie wystąpiły

/wykres/ oraz/ tabele wg miejsca zamieszkania, dochodu na osobę, wykształcenia rodziców i poziomu edukacji dziecka

OCENA JAKOŚCI NAUCZANIA

Czy, Pana(i) zdaniem, jesienią szkoły radziły sobie z nauką zdalną lepiej czy gorzej niż wiosną?

- Jesienią radziły sobie lepiej

- Jesienią i wiosna radziły sobie porównywalnie

- Jesienią radziły sobie gorzej

- Trudno powiedzieć

/wykres/

Jak ogólnie ocenia Pan(i) jakość zdalnego nauczania?

- Jest zdecydowanie gorsza od jakości nauki stacjonarnej

- Jest trochę gorsza od jakości nauki stacjonarnej

- Jest porównywalna z jakością nauki stacjonarnej

- Jest zdecydowanie lepsza od jakości nauki stacjonarnej

- Jest trochę lepsza od jakości nauki stacjonarnej

- Trudno powiedzieć

/wykres/

Jak ogólnie ocenia Pan(i) jakość zdalnego nauczania?

- Jest lepsza bądź porównywalna z jakością nauki stacjonarnej

- Jest trochę gorsza od jakości nauki stacjonarnej

- Jest zdecydowanie gorsza od jakości nauki stacjonarnej

- Trudno powiedzieć

/tabela wg wykształcenia, dochodów na jedną osobę i poziomu edukacji dziecka/

POSTRZEGANE KONSEKWENCJE NAUKI ZDALNEJ

Czy w oparciu o własne doświadczenia, dostrzega Pan(i) jakieś problemy wynikające z nauki zdalnej i nieuczęszczania dzieci do szkoły? Proszę wskazać wszystkie występujące trudności

- Brak kontaktów, ograniczenie kontaktów z rówieśnikami

- Zbyt duża ilość czasu spędzanego przy komputerze, w internecie

- Brak, za mało aktywności fizycznej

- Obniżenie nastroju, rozdrażnienie, zachowania agresywne, wybuchy złości u dzieci

- Nadmierne zaangażowanie, obciążenie rodziców

- Trudności z nauką, przyswajaniem wiedzy

- Zahamowanie rozwoju, regres w rozwoju, utrata wcześniej nabytych umiejętności

- Niezdrowe nawyki żywieniowe, jedzenie niezdrowych rzeczy przez dzieci

- Pogorszenie relacji w rodzinie

- Nie dostrzegam żadnych problemów

- Inne

- Trudno powiedzieć

/wykres/oraz/tabele wg miejsca zamieszkania, wykształcenia rodziców i poziomu edukacji dziecka

Czy dostrzega Pan(i) jakieś pozytywne konsekwencje zdalnej edukacji?

- Nie

- Tak

- Trudno powiedzieć

/wykres/oraz/tabela wg płci, miejsca zamieszkania i wykształcenia rodziców/

Jakie pozytywne konsekwencje zdalnej edukacji Pan(i) dostrzega?

Czy dostrzega Pan(i) jakieś pozytywne konsekwencje zdalnej edukacji?

- Rozwój kompetencji informatycznych

- Oszczędności czasowe i finansowe wynikające z pozostawania w domu, braku dojazdów

- Bezpieczeństwo epidemiologiczne, mniej zakażeń

- Więcej czasu spędzanego z dziećmi, lepszy kontakt z dziećmi

- Zadowolenie, że dzieci się uczą, z jakości nauki

- Dzieci są mniej zestresowane, bardziej swobodna nauka

- Rodzice są lepiej poinformowani o tym, co dzieje się w szkole

- Inne

Liczba stron:
12
Badanie:
202101 Aktualne problemy i wydarzenia (368)
Kategorie tematyczne:
Edukacja; nauka; oświata
Słowa kluczowe:
edukacja zdalna, nauka zdalna, szkoła, internet, trudności, problemy, konsekwencje, uczeń, uczniowie
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry