EDUKACJA ZDALNA – DOŚWIADCZENIA
W jaki sposób odbywała się edukacja zdalna?
- Większość lekcji odbywała się w postaci wideospotkań z nauczycielami
- Większość lekcji przesyłana była w postaci materiałów, zadań do samodzielnego wykonania
- Trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela wg rodzaju szkoły i poziomu edukacji dziecka/
Czy podczas nauki zdalnej dziecko potrzebowało pomocy czy też radziło sobie samodzielnie?
- Dziecko radziło sobie samodzielnie
- Wymagało niewielkiej pomocy
- Wymagało dużej pomocy
- Trudno powiedzieć
/wykres/oraz/tabela wg poziomu edukacji dziecka i sposobu odbywania się edukacji zdalnej/
TRUDNOŚCI PODCZAS EDUKACJI ZDALNEJ
Czy Pana(i) dziecko/dzieci podczas edukacji zdalnej miało/miały któreś z następujących trudności? Proszę wskazać wszystkie występujące trudności
- Problemy z łączem internetowym
- Trudności w obsłudze komputera, programów komputerowych
- Konieczność współdzielenia komputera z innymi domownikami
- Brak komputera w gospodarstwie domowym
- Brak odpowiedniego miejsca, przestrzeni do nauki
- Żadne z powyższych trudności nie wystąpiły
/wykres/ oraz/ tabele wg miejsca zamieszkania, dochodu na osobę, wykształcenia rodziców i poziomu edukacji dziecka
OCENA JAKOŚCI NAUCZANIA
Czy, Pana(i) zdaniem, jesienią szkoły radziły sobie z nauką zdalną lepiej czy gorzej niż wiosną?
- Jesienią radziły sobie lepiej
- Jesienią i wiosna radziły sobie porównywalnie
- Jesienią radziły sobie gorzej
- Trudno powiedzieć
/wykres/
Jak ogólnie ocenia Pan(i) jakość zdalnego nauczania?
- Jest zdecydowanie gorsza od jakości nauki stacjonarnej
- Jest trochę gorsza od jakości nauki stacjonarnej
- Jest porównywalna z jakością nauki stacjonarnej
- Jest zdecydowanie lepsza od jakości nauki stacjonarnej
- Jest trochę lepsza od jakości nauki stacjonarnej
- Trudno powiedzieć
/wykres/
Jak ogólnie ocenia Pan(i) jakość zdalnego nauczania?
- Jest lepsza bądź porównywalna z jakością nauki stacjonarnej
- Jest trochę gorsza od jakości nauki stacjonarnej
- Jest zdecydowanie gorsza od jakości nauki stacjonarnej
- Trudno powiedzieć
/tabela wg wykształcenia, dochodów na jedną osobę i poziomu edukacji dziecka/
POSTRZEGANE KONSEKWENCJE NAUKI ZDALNEJ
Czy w oparciu o własne doświadczenia, dostrzega Pan(i) jakieś problemy wynikające z nauki zdalnej i nieuczęszczania dzieci do szkoły? Proszę wskazać wszystkie występujące trudności
- Brak kontaktów, ograniczenie kontaktów z rówieśnikami
- Zbyt duża ilość czasu spędzanego przy komputerze, w internecie
- Brak, za mało aktywności fizycznej
- Obniżenie nastroju, rozdrażnienie, zachowania agresywne, wybuchy złości u dzieci
- Nadmierne zaangażowanie, obciążenie rodziców
- Trudności z nauką, przyswajaniem wiedzy
- Zahamowanie rozwoju, regres w rozwoju, utrata wcześniej nabytych umiejętności
- Niezdrowe nawyki żywieniowe, jedzenie niezdrowych rzeczy przez dzieci
- Pogorszenie relacji w rodzinie
- Nie dostrzegam żadnych problemów
- Inne
- Trudno powiedzieć
/wykres/oraz/tabele wg miejsca zamieszkania, wykształcenia rodziców i poziomu edukacji dziecka
Czy dostrzega Pan(i) jakieś pozytywne konsekwencje zdalnej edukacji?
- Nie
- Tak
- Trudno powiedzieć
/wykres/oraz/tabela wg płci, miejsca zamieszkania i wykształcenia rodziców/
Jakie pozytywne konsekwencje zdalnej edukacji Pan(i) dostrzega?
Czy dostrzega Pan(i) jakieś pozytywne konsekwencje zdalnej edukacji?
- Rozwój kompetencji informatycznych
- Oszczędności czasowe i finansowe wynikające z pozostawania w domu, braku dojazdów
- Bezpieczeństwo epidemiologiczne, mniej zakażeń
- Więcej czasu spędzanego z dziećmi, lepszy kontakt z dziećmi
- Zadowolenie, że dzieci się uczą, z jakości nauki
- Dzieci są mniej zestresowane, bardziej swobodna nauka
- Rodzice są lepiej poinformowani o tym, co dzieje się w szkole
- Inne