UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 19/2021

Edukacja zdalna - doświadczenia i oceny

Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka
|
2021-02-15

EDUKACJA ZDALNA – DOŚWIADCZENIA

W jaki sposób odbywała się edukacja zdalna?

- Większość lekcji odbywała się w postaci wideospotkań z nauczycielami

- Większość lekcji przesyłana była w postaci materiałów, zadań do samodzielnego wykonania

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg rodzaju szkoły i poziomu edukacji dziecka/

Czy podczas nauki zdalnej dziecko potrzebowało pomocy czy też radziło sobie samodzielnie?

- Dziecko radziło sobie samodzielnie

- Wymagało niewielkiej pomocy

- Wymagało dużej pomocy

- Trudno powiedzieć

/wykres/oraz/tabela wg poziomu edukacji dziecka i sposobu odbywania się edukacji zdalnej/

TRUDNOŚCI PODCZAS EDUKACJI ZDALNEJ

Czy Pana(i) dziecko/dzieci podczas edukacji zdalnej miało/miały któreś z następujących trudności? Proszę wskazać wszystkie występujące trudności

- Problemy z łączem internetowym

- Trudności w obsłudze komputera, programów komputerowych

- Konieczność współdzielenia komputera z innymi domownikami

- Brak komputera w gospodarstwie domowym

- Brak odpowiedniego miejsca, przestrzeni do nauki

- Żadne z powyższych trudności nie wystąpiły

/wykres/ oraz/ tabele wg miejsca zamieszkania, dochodu na osobę, wykształcenia rodziców i poziomu edukacji dziecka

OCENA JAKOŚCI NAUCZANIA

Czy, Pana(i) zdaniem, jesienią szkoły radziły sobie z nauką zdalną lepiej czy gorzej niż wiosną?

- Jesienią radziły sobie lepiej

- Jesienią i wiosna radziły sobie porównywalnie

- Jesienią radziły sobie gorzej

- Trudno powiedzieć

/wykres/

Jak ogólnie ocenia Pan(i) jakość zdalnego nauczania?

- Jest zdecydowanie gorsza od jakości nauki stacjonarnej

- Jest trochę gorsza od jakości nauki stacjonarnej

- Jest porównywalna z jakością nauki stacjonarnej

- Jest zdecydowanie lepsza od jakości nauki stacjonarnej

- Jest trochę lepsza od jakości nauki stacjonarnej

- Trudno powiedzieć

/wykres/

Jak ogólnie ocenia Pan(i) jakość zdalnego nauczania?

- Jest lepsza bądź porównywalna z jakością nauki stacjonarnej

- Jest trochę gorsza od jakości nauki stacjonarnej

- Jest zdecydowanie gorsza od jakości nauki stacjonarnej

- Trudno powiedzieć

/tabela wg wykształcenia, dochodów na jedną osobę i poziomu edukacji dziecka/

POSTRZEGANE KONSEKWENCJE NAUKI ZDALNEJ

Czy w oparciu o własne doświadczenia, dostrzega Pan(i) jakieś problemy wynikające z nauki zdalnej i nieuczęszczania dzieci do szkoły? Proszę wskazać wszystkie występujące trudności

- Brak kontaktów, ograniczenie kontaktów z rówieśnikami

- Zbyt duża ilość czasu spędzanego przy komputerze, w internecie

- Brak, za mało aktywności fizycznej

- Obniżenie nastroju, rozdrażnienie, zachowania agresywne, wybuchy złości u dzieci

- Nadmierne zaangażowanie, obciążenie rodziców

- Trudności z nauką, przyswajaniem wiedzy

- Zahamowanie rozwoju, regres w rozwoju, utrata wcześniej nabytych umiejętności

- Niezdrowe nawyki żywieniowe, jedzenie niezdrowych rzeczy przez dzieci

- Pogorszenie relacji w rodzinie

- Nie dostrzegam żadnych problemów

- Inne

- Trudno powiedzieć

/wykres/oraz/tabele wg miejsca zamieszkania, wykształcenia rodziców i poziomu edukacji dziecka

Czy dostrzega Pan(i) jakieś pozytywne konsekwencje zdalnej edukacji?

- Nie

- Tak

- Trudno powiedzieć

/wykres/oraz/tabela wg płci, miejsca zamieszkania i wykształcenia rodziców/

Jakie pozytywne konsekwencje zdalnej edukacji Pan(i) dostrzega?

Czy dostrzega Pan(i) jakieś pozytywne konsekwencje zdalnej edukacji?

- Rozwój kompetencji informatycznych

- Oszczędności czasowe i finansowe wynikające z pozostawania w domu, braku dojazdów

- Bezpieczeństwo epidemiologiczne, mniej zakażeń

- Więcej czasu spędzanego z dziećmi, lepszy kontakt z dziećmi

- Zadowolenie, że dzieci się uczą, z jakości nauki

- Dzieci są mniej zestresowane, bardziej swobodna nauka

- Rodzice są lepiej poinformowani o tym, co dzieje się w szkole

- Inne

Liczba stron:
12
Badanie:
202101 Aktualne problemy i wydarzenia (368)
Kategorie tematyczne:
Edukacja; nauka; oświata
Słowa kluczowe:
edukacja zdalna, nauka zdalna, szkoła, internet, trudności, problemy, konsekwencje, uczeń, uczniowie
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Nie
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 

O firmie

Ustawa i statut CBOS

Dyrekcja

Rada CBOS

Zaspół Informacji i Komunikacji

Klienci

Zamówienia publiczne

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Badania

Metody realizacji badań

Zamów swoje badanie

Usługi pracowni analiz

 
 

Publikacje

Publikacje

CBOS trendy

CBOS podcast

Wydarzenia

Prenumerata

FAQ

Często zadawane pytania

 
 
 
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przewiń do góry