UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 125/2021

Opinie na temat funkcjonowania systemu opieki zdrowotnej

Autor: Małgorzata Omyła-Rudzka
|
2021-10-19

OCENA FUNKCJONOWANIA OPIEKI ZDROWOTNEJ

Czy, ogólnie rzecz biorąc, jest Pan(i) zadowolony(a) czy też niezadowolony(a) z tego, jak obecnie funkcjonuje opieka zdrowotna w naszym kraju?

- Zdecydowanie zadowolony(a)

- Raczej zadowolony(a)

- Raczej niezadowolony(a)

- Zdecydowanie niezadowolony(a)

- Trudno powiedzieć

/wykres wg terminów badań I 2001, III 2007, VIII 2008, III 2009, II 2010, II 2012, VI 2014, VI 2016, VI 2018, VI 2020, VII 2021, IX 2021/ oraz /tabela aneksowa: zadowolony(a), niezadowolony(a), trudno powiedzieć/

SŁABE I MOCNE STRONY SYSTEMU OPIEKI ZDROWOTNEJ

Czy zgadza się Pan(i) czy też nie zgadza z następującymi opiniami dotyczącymi porad i świadczeń medycznych, jakie otrzymuje się obecnie w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego w Narodowym Funduszu Zdrowia?

* Lekarze są kompetentni – znają się na tym, co robią

* W opiece zdrowotnej w ramach NFZ z powodzeniem wykorzystuje się nowoczesne rozwiązania, np. internet

* Lekarze przyjmujący w ramach NFZ angażują się w swoją pracę – zależy im na tym, aby pomóc pacjentom

* Do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) można się dostać bez trudności

* Lekarze podstawowej opieki zdrowotnej właściwie rozpoznają, na czym polegają problemy pacjenta i podejmują odpowiednie decyzje co do dalszego postępowania

* W ramach leczenia NFZ wykorzystuje się nowoczesną aparaturę medyczną

* Jest dobra informacja o tym, gdzie można uzyskać poradę czy pomoc w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego

* Pacjenci leczeni w ramach NFZ są traktowani z życzliwością i troską

* W ramach NFZ wszyscy pacjenci są równo traktowani, zależnie jedynie od ich stanu zdrowia

* Lekarze różnych specjalności i pracownie diagnostyczne w ramach NFZ świadczą usługi w dogodnych dla pacjentów lokalizacjach – nie trzeba ich daleko szukać

* Nawet w nocy można liczyć na natychmiastową pomoc lekarską

* Pomoc medyczną w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego z łatwością uzyskuje się także poza miejscem zamieszkania

* Administracja placówek obsługuje pacjentów szybko i skutecznie

* Opieka nocna i świąteczna dobrze działa

* Potrzebne badania diagnostyczne w ramach NFZ można wykonać szybko i bez większych trudności

* W ramach NFZ bez problemu można umówić wizytę na dogodną dla siebie godzinę, tak aby np. nie musieć zwalniać się z pracy / lekcji / zajęć

* Jeśli pacjent tego potrzebuje, w ramach NFZ łatwo dostać się na wizytę do specjalisty

* Liczba personelu medycznego w szpitalach jest wystarczająca

- Tak

- Nie

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela: odpowiedzi twierdzące wg terminów badań III 2007, III 2009, II 2010, II 2012, VI 2014, VI 2016, VI 2018, IX 2021/ oraz /tabele aneksowe/

Czy Pana(i) zdaniem leczenie w Polsce jest bezpłatne?

- Zdecydowanie tak

- Raczej tak

- Raczej nie

- Zdecydowanie nie

- Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela aneksowa: tak, nie, trudno powiedzieć/

Tabela – współczynniki korelacji Pearsona między zadowoleniem z systemu opieki zdrowotnej a poszczególnymi aspektami jej funkcjonowania

Aneks – tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych

Cena pełnej wersji elektronicznej: 10.00 zł.
Liczba stron:
28
Badanie:
202109 Aktualne problemy i wydarzenia (376)
Kategorie tematyczne:
Ochrona zdrowia i opieka społeczna
Słowa kluczowe:
opieka zdrowotna, służba zdrowia, system opieki zdrowotnej, lekarz, leczenie, pacjent, NFZ - Narodowy Fundusz Zdrowia
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry