OCENA FUNKCJONOWANIA OPIEKI ZDROWOTNEJ
Czy, ogólnie rzecz biorąc, jest Pan(i) zadowolony(a) czy też niezadowolony(a) z tego, jak obecnie funkcjonuje opieka zdrowotna w naszym kraju?
- Zdecydowanie zadowolony(a)
- Raczej zadowolony(a)
- Raczej niezadowolony(a)
- Zdecydowanie niezadowolony(a)
- Trudno powiedzieć
/wykres wg terminów badań I 2001, III 2007, VIII 2008, III 2009, II 2010, II 2012, VI 2014, VI 2016, VI 2018, VI 2020, VII 2021, IX 2021, VI 2023/ oraz /tabela wg badanych, którzy w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających sondaż korzystali z usług medycznych publicznych i prywatnych/ oraz /tabela aneksowa: zadowolony(a), niezadowolony(a), trudno powiedzieć/
SŁABE I MOCNE STRONY SYSTEMU OPIEKI ZDROWOTNEJ
Czy zgadza się Pan(i) czy też nie zgadza z następującymi opiniami dotyczącymi porad i świadczeń medycznych, jakie otrzymuje się obecnie w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego w Narodowym Funduszu Zdrowia?
* Lekarze są kompetentni – znają się na tym, co robią
* W opiece zdrowotnej z powodzeniem wykorzystuje się nowoczesne rozwiązania, np. internet
* Lekarze angażują się w swoją pracę – zależy im na tym, aby pomóc pacjentom
* Wykorzystuje się nowoczesną aparaturę medyczną
* Lekarze podstawowej opieki zdrowotnej właściwie rozpoznają, na czym polegają problemy pacjenta i podejmują odpowiednie decyzje co do dalszego postępowania
* Do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) można się dostać bez trudności
* Pacjenci są traktowani z życzliwością i troską
* Wszyscy pacjenci są równo traktowani, zależnie jedynie od ich stanu zdrowia
* Jest dobra informacja o tym, gdzie można uzyskać poradę czy pomoc
* Nawet w nocy można liczyć na natychmiastową pomoc lekarską
* Administracja placówek obsługuje pacjentów szybko i skutecznie
* Lekarze różnych specjalności i pracownie diagnostyczne świadczą usługi w dogodnych dla pacjentów lokalizacjach – nie trzeba ich daleko szukać
* Pomoc medyczną z łatwością uzyskuje się także poza miejscem zamieszkania
* Opieka nocna i świąteczna dobrze działa
* Bez problemu można umówić wizytę na dogodną dla siebie godzinę, tak aby np. nie musieć zwalniać się z pracy / lekcji / zajęć
* Potrzebne badania diagnostyczne można wykonać szybko i bez większych trudności
* Liczba personelu medycznego w szpitalach jest wystarczająca
* Jeśli pacjent tego potrzebuje, może dostać się na wizytę do specjalisty
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
- Trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela: odpowiedzi twierdzące wg terminów badań III 2007, III 2009, II 2010, II 2012, VI 2014, VI 2016, VI 2018, IX 2021, VI 2023/ oraz /tabele aneksowe: tak, nie, trudno powiedzieć/
Czy Pana(i) zdaniem leczenie w Polsce jest bezpłatne?
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
- Trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela wg badanych, którzy w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających sondaż korzystali z usług medycznych publicznych i prywatnych/ oraz /tabela aneksowa: tak, nie, trudno powiedzieć/
Czy Pana(i) zdaniem nowe elektroniczne rozwiązania, np. e-recepty, e-skierowania, Internetowe Konto Pacjenta, ułatwiają leczenie?
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
- Trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela aneksowa: tak, nie, trudno powiedzieć/
Tabela – współczynniki korelacji Pearsona między zadowoleniem z systemu opieki zdrowotnej a poszczególnymi aspektami jej funkcjonowania
Aneks – tabele zróżnicowań społeczno-demograficznych