W czerwcowym sondażu, przeprowadzonym po wyborach do Parlamentu Europejskiego, zapytaliśmy Polaków, skąd czerpali informacje o komitetach i kandydatach oraz czy angażowali się w miesiącu przedwyborczym w jakąś aktywność polityczną w internecie.
Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o komitetach i kandydatach startujących w wyborach do Parlamentu Europejskiego:
-z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji
-ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)
-z internetu
-z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek
-od znajomych, członków rodziny
-z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu
-z gazet i czasopism
-z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)
/wykres/ oraz /tabela wg terminów badań XI 2011-VI 2024/ oraz /tabela wg wieku/
Tabela – zainteresowanie polityką a odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej
Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:
-bardzo dużo
-raczej dużo
-raczej mało
-bardzo mało
-w ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m
-Trudno powiedzieć
/wykres/ oraz /tabela wg zainteresowania polityką/ oraz /tabela wg udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego/ oraz /tabela aneksowa: dużo, mało, w ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m, Trudno powiedzieć/
Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory do Parlamentu Europejskiego:
-czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet, czasopism
-oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze
-czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej lub wpisy i komentarze internautów dotyczące polityki
-przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych, komitetów lub kandydatów startujących w tych wyborach
-pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach, portalach społecznościowych
-wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie
-zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach na dany komitet lub któregoś z kandydatów
-zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy
-przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego
/wykres: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu badanych/ oraz /tabela wg terminów badań XII 2010-VI 2024/
Tabela: Internauci – aktywność w wymiarach informacyjnym, deliberatywnym, partycypacyjnym według terminów badań XII 2010-VI 2024
Tabela: ogół badanych – aktywność w wymiarach informacyjnym, deliberatywnym, partycypacyjnym według terminów badań XII 2010-VI 2024
Tabela: Aktywność polityczna użytkowników internetu w wymiarach informacyjnym, deliberatywnym, partycypacyjnym według płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania, wykształcenia, poglądów politycznych, zainteresowania polityką, udziału w wyborach do PE, komitetu wyborczego popartego w wyborach do PE
Aneks - tabela zróżnicowań społeczno-demograficznych