UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 

PUBLIKACJE

Komunikat z badań nr 64/2024
 

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami do Parlamentu Europejskiego

Autor: Michał Feliksiak
|
2024-07-01

W czerwcowym sondażu, przeprowadzonym po wyborach do Parlamentu Europejskiego, zapytaliśmy Polaków, skąd czerpali informacje o komitetach i kandydatach oraz czy angażowali się w miesiącu przedwyborczym w jakąś aktywność polityczną w internecie.

Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o komitetach i kandydatach startujących w wyborach do Parlamentu Europejskiego:

-z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji

-ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)

-z internetu

-z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek

-od znajomych, członków rodziny

-z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu

-z gazet i czasopism

-z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)

/wykres/ oraz /tabela wg terminów badań XI 2011-VI 2024/ oraz /tabela wg wieku/

Tabela – zainteresowanie polityką a odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej

Czy, ogólnie rzecz biorąc, podczas kampanii wyborczej dowiedział(a) się Pan(i) o kandydatach startujących w Pana(i) okręgu wyborczym:

-bardzo dużo

-raczej dużo

-raczej mało

-bardzo mało

-w ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m

-Trudno powiedzieć

/wykres/ oraz /tabela wg zainteresowania polityką/ oraz /tabela wg udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego/ oraz /tabela aneksowa: dużo, mało, w ogóle niczego się nie dowiedziałe(a)m, Trudno powiedzieć/

Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory do Parlamentu Europejskiego:

-czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet, czasopism

-oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze

-czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej lub wpisy i komentarze internautów dotyczące polityki

-przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych, komitetów lub kandydatów startujących w tych wyborach

-pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach, portalach społecznościowych

-wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie

-zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach na dany komitet lub któregoś z kandydatów

-zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy

-przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego

/wykres: odpowiedzi twierdzące użytkowników internetu oraz ogółu badanych/ oraz /tabela wg terminów badań XII 2010-VI 2024/

Tabela: Internauci – aktywność w wymiarach informacyjnym, deliberatywnym, partycypacyjnym według terminów badań XII 2010-VI 2024

Tabela: ogół badanych – aktywność w wymiarach informacyjnym, deliberatywnym, partycypacyjnym według terminów badań XII 2010-VI 2024

Tabela: Aktywność polityczna użytkowników internetu w wymiarach informacyjnym, deliberatywnym, partycypacyjnym według płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania, wykształcenia, poglądów politycznych, zainteresowania polityką, udziału w wyborach do PE, komitetu wyborczego popartego w wyborach do PE

Aneks - tabela zróżnicowań społeczno-demograficznych

Cena pełnej wersji elektronicznej: 10.00 zł.
Liczba stron:
11
Badanie:
202421 Aktualne problemy i wydarzenia (410)
Kategorie tematyczne:
Wybory parlamentarne, Internet
Słowa kluczowe:
kampania wyborcza, wybory parlamentarne, źródła informacji, internet
Tabele zróżnicowań socjodemograficznych:
 
Tak
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
Przewiń do góry