UWAGA! Ten serwis używa cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.Rozumiem
 
OGŁOSZENIA
Praca dla ankieterów ... więcej >

PUBLIKACJE

Odbiór kampanii wyborczej i aktywność polityczna w internecie przed wyborami prezydenckimi
Kafelek tematyczny komunikatu Nr 59/2025
W czerwcowym sondażu, przeprowadzonym po II turze wyborów prezydenckich, zapytaliśmy Polaków, skąd czerpali informacje o kandydatach oraz czy angażowali się w jakąś aktywność polityczną w internecie. Porównując obecne wyniki do zarejestrowanych w badaniach po poprzednich wyborach prezydenckich w 2020 roku i jeszcze wcześniejszych – w roku 2015, obserwujemy przede wszystkim umacnianie się politycznego znaczenia internetu, którego skutkiem jest mniejsze znaczenie tradycyjnych mediów – telewizji, radia i prasy.
Czy w trakcie kampanii wyborczej czerpał(a) Pan(i) informacje o komitetach i kandydatach startujących w wyborach:
- z programów informacyjnych i publicystycznych w telewizji
- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)
- z internetu
- ze spotów, reklam wyborczych (np. w radiu i telewizji)
- od znajomych, członków rodziny
- z audycji informacyjnych i publicystycznych w radiu
- z billboardów, plakatów wyborczych, ulotek
- z gazet i czasopism
- z wieców, spotkań wyborczych, w których Pan(i) uczestniczył(a)
/wykres oraz tabela - odpowiedzi twierdzące wg terminów badań XI‘11, VI‘14, XII‘14, VI‘15, XI‘15, XI‘18, VI‘19, XI‘19, VIII‘20, XI‘23 VI‘24, VI‘25 oraz tabela - odpowiedzi twierdzące według wieku/
Zainteresowane polityką a odsetki osób niekorzystających z żadnego ze źródeł informacji o kampanii wyborczej - tabela
Powiedział(a) Pan(i), że czerpał(a) informacje o kandydatach z internetu. Czy czerpał(a) Pan(i) je z:
- internetowych portali informacyjnych, jak np. Onet, Interia, Wirtualna Polska itp.?
- internetowych serwisów społecznościowych, jak np. Facebook, YouTube, X, TikTok?
/rys. + tabela z odpowiedziami wg wieku/
Czy w ciągu miesiąca poprzedzającego wybory prezydenckie (I lub II turę)
- oglądał(a) Pan(i) w internecie materiały wideo o tematyce politycznej, np. wywiady z politykami, spoty, reklamy wyborcze
- czytał(a) Pan(i) w internecie artykuły o tematyce politycznej, np. w internetowych wersjach gazet, czasopism
- przeglądał(a) Pan(i) strony internetowe partii politycznych, komitetów lub kandydatów startujących w wyborach
- czytał(a) Pan(i) blogi o tematyce politycznej lub wpisy i komentarze internautów dotyczące polityki
- pisał(a) Pan(i) w internecie na tematy polityczne, np. na forach, blogach, portalach społecznościowych
- zachęcał(a) Pan(i) w internecie innych użytkowników do głosowania w wyborach na któregoś z kandydatów
- zapisał(a) się Pan(i) w internecie do grupy popierającej jakiegoś polityka, kandydata lub organizację polityczną, komitet wyborczy
- wysłał(a) Pan(i) przez internet list do polityka lub podpisał(a) Pan(i) internetową petycję w jakiejś sprawie
- przekazał(a) Pan(i) przez internet pieniądze dla organizacji politycznej, komitetu wyborczego
/wykres - odpowiedzi twierdzące wśród: internautów, ogółu badanych/
oraz
/tabela - odpowiedzi twierdzące uzyskane w badaniach przeprowadzonych po wyborach samorządowych w 2010, 2014 i 2018 roku, parlamentarnych w 2011, 2015 i 2019 i 2023 roku, po wyborach do PE w 2014 i 2019 i 2024 roku oraz prezydenckich w 2015, 2020 i 2025 roku/
Aktywność w wymiarach:
- informacyjnym
- deliberatywnym
- partycypacyjnym
- ogółem
/tabela internauci wg terminów badań XII 2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018, VI 2019, XI 2019, VIII 2020, XI 2023, VI 2024, VI 2025/
Aktywność użytkowników internetu w wymiarach:
- informacyjnym
- deliberatywnym
- partycypacyjnym
- ogółem
/tabela ogół badanych wg terminów badań XII 2010, XI 2011, VI 2014, XII 2014, VI 2015, XI 2015, XI 2018, VI 2019, XI 2019, VIII 2020, XI 2023, VI 2024, VI 2025/
Aktywność polityczna użytkowników internetu w wymiarach:
- informacyjnym
- deliberatywnym
- partycypacyjnym
- ogółem
/tabela ogółem i wg wybranych zmiennych społeczno-demograficznych, udziału i preferencji w I turze wyborów prezydenckich/
2025-06-25
Autor: Michał Feliksiak
Kondycja psychiczna młodych Polaków
Kafelek tematyczny komunikatu Nr 58/2025
Dużo się mówi o złej kondycji psychicznej młodszych pokoleń Polaków. W badaniu, które przeprowadziliśmy na próbie reprezentatywnej dla dwóch generacji – Z, czyli osób w wieku 18–29 lat i Y, czyli mających od 30 do 44 lat – zadaliśmy pytania, które pozwoliły zdiagnozować, jak czują się osoby w tym wieku – jakich stanów psychicznych doznają i jak oceniają stan swojego zdrowia psychicznego.
Interesowało nas nie tylko to, jak wypadają oni pod tym względem na tle ogółu dorosłych, ale także to, czy istnieją różnice między tymi dwoma generacjami oraz jakie są główne czynniki kształtujące ich samopoczucie i zdrowie psychiczne.
SAMOPOCZUCIE
Ankietowanym przedstawiliśmy trzynaście stanów psychicznych – sześć pozytywnych i siedem negatywnych – prosząc, aby określili, jak często doznawali ich w czasie dwunastu miesięcy poprzedzających pomiar.
Jak często w ciągu ostatniego roku doznawał(a) Pan(i) następujących uczuć?
Czuł(a) się Pan(i) potrzebny(a) innym
Poczuł(a) Pan(i) pewność, że wszystko układa się dobrze
Był(a) Pan(i) zadowolony(a), bo coś się udało, powiodło w życiu
Był(a) Pan(i) szczególnie czymś zaciekawiony(a), zainteresowany(a), podekscytowany(a)
Był(a) Pan(i) dumna ze swoich osiągnięć
Czuł(a) Pan(i), że dużo od Pana(i) zależy
Był(a) Pan(i) zdenerwowany(a), rozdrażniony(a)
Czuł(a) się Pan(i) przytłoczony(a) wielością decyzji do podjęcia
Czuł(a) się Pan(i) nieszczęśliwy(a)
Czuł(a) się Pan(i) bezradny(a)
Czuł(a) się Pan(i) samotny(a)
Ogarniał(a) Pana(ią) wściekłość, miał(a) Pan(i) ochotę, aby wszystko rozwalić
Myślał(a) Pan(i) o popełnieniu samobójstwa
/+ rys. z podziałem na ogół dorosłych i osoby 18-44 lata/
/+ tabela z odpowiedziami osób z pokolenia Z i Y oraz ogółem/
/+ tabela z podziałem na grupy wiekowe 18–24, 25–29, 30–34, 35–39, 39–44 lata, płeć/
Samopoczucie a sytuacja materialna
Średnie wartości wskaźnika samopoczucia (pokolenie Z, pokolenie Y, Z + Y ogółem)
/rys./
Samopoczucie a sytuacja osobista
Średnie wartości wskaźnika samopoczucia (mężczyźni Z, kobiety Z, mężczyźni Y, kobiety Y, mężczyźni Z + Y ogółem, kobiety Z + Y ogółem)
Sytuacja osobista - w związku małżeńskim, w związku nieformalnym, wolny(a)
/rys./
Samopoczucie a uprawianie seksu
Średnie wartości wskaźnika samopoczucia (mężczyźni Z, kobiety Z, mężczyźni Y, kobiety Y, mężczyźni Z + Y ogółem, kobiety Z + Y ogółem)
/rys./
Ile osób ze swojego otoczenia zaliczył(a)by Pan(i) do swoich przyjaciół, najbliższych znajomych? (odpowiedzi: 0-11+ / pokolenie Z, pokolenie Y, Z + Y ogółem)
/rys./
Samopoczucie a czas korzystania z mediów społecznościowych (Z, Y, Z+Y)
Dzienna ilość czasu korzystania z mediów społecznościowych: mniej niż godzinę, 1–2 godziny, 2–3 godziny, 3 godziny i więcej
/rys./
Samopoczucie a poglądy polityczne (Z, Y, Z+Y)
Poglądy polityczne: lewicowe, centrowe, prawicowe, niesprecyzowane
/rys./
Samopoczucie a udział w praktykach religijnych
Udział w praktykach religijnych: co najmniej raz w tygodniu, 1–2 razy w miesiącu, kilka razy w roku, brak
/rys./
Jak ważne są w Pana(i) życiu poniższe wartości (skala 1-7)
Praca zawodowa
Rodzina
Patriotyzm
Zachowanie dobrego zdrowia
Wiara
Rozwój, samorealizacja
Edukacja
Ochrona swojej prywatności
Przyjaźń
Szacunek innych ludzi
Uczciwość
Swoboda wyrażania siebie, autentyczność
Doświadczanie nowych przeżyć
Kontakt z kulturą
Bezpieczeństwo finansowe
Ekologia, dbanie o środowisko
Równe traktowanie innych
Wolność, niezależność
Sława
Bogactwo
Spokój
/tabela/
ZDROWIE PSYCHICZNE
Badanych pytano również o to, jak oceniają stan swojego zdrowia psychicznego. Trzy czwarte z nich (74%) określa ten stan jako dobry, jedna piąta (20%) jako taki sobie, a co dwudziesty (5%) – jako zły.
Jak, ogólnie rzecz biorąc, ocenia Pan(i) obecny stan swojego zdrowia psychicznego? (Z, Y, Z+Y, przedziały wiekowe, kobiety - mężczyźni) + tabela uwzględniająca miejsce zamieszkania, sytuację materialną, osobistą, praktyki religijne
Samopoczucie a zdrowie psychiczne - średnie wartości wskaźnika samopoczucia pokolenia Z, Y, Z+Y
/rys./
Czy korzysta Pan(i) obecnie lub czy korzystał(a) Pan(i) w przeszłości z pomocy psychologa, psychoterapeuty bądź psychiatry?
Odpowiedzi: tak, nie, trudno powiedzieć / odmowa odpowiedzi
/rys./
Czy przyjmuje Pan(i) obecnie lub czy przyjmował(a) Pan(i) w przeszłości leki psychotropowe?
/rys./
Korzystanie z pomocy psychologicznej/psychoterapeutycznej/psychiatrycznej oraz przyjmowanie leków psychotropowych w zależności od wieku badanych
/rys./
Korzystanie z pomocy psychologicznej/psychoterapeutycznej/psychiatrycznej oraz przyjmowanie leków psychotropowych w zależności od płci i pokolenia badanych
/rys./
Odsetek badanych, którzy kiedykolwiek:
- korzystali z pomocy psychologicznej / psychoterapeutycznej / psychiatrycznej
- przyjmowali leki psychotropowe
/tabela uwzględniająca miejsce zamieszkania, sytuację materialną, osobistą, praktyki religijne/
2025-06-24
Autor: Michał Feliksiak
Życie towarzyskie i uczuciowe młodych Polaków
Kafelek tematyczny komunikatu Nr 57/2025
Prawie trzy czwarte badanych w wieku 18–44 lata jest obecnie w związku małżeńskim bądź nieformalnym (71%). Mediana liczby poważnych związków w ciągu życia wyniosła 2. Respondenci poznawali swoich partnerów(ki) najczęściej na prywatnych imprezach lub spotkaniach z przyjaciółmi, w szkole, na studiach lub w miejscu pracy. W pokoleniu Z większą rolę odgrywały aplikacje randkowe lub inne sposoby nawiązywania znajomości przez internet, a wśród millenialsów nieco większą miejsca publiczne, takie jak kluby czy bary.
ŻYCIE TOWARZYSKIE
Ile osób ze swojego otoczenia zaliczył(a)by Pan(i) do swoich przyjaciół, najbliższych znajomych?
Odpowiedzi: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11+
/rys./
Analiza krzyżowa czasu spędzanego dziennie w mediach społecznościowych ze średnią liczbą bliskich znajomych.
/tabela/
Jak często spotyka się Pan(i) ze znajomymi poza miejscem pracy lub studiów?
- codziennie
- kilka razy w tygodniu
- raz w tygodniu
- 2-3 razy w miesiącu
- raz w miesiącu
- rzadziej niż raz w miesiącu
- nigdy
- trudno powiedzieć
/rys./
Jak, ogólnie rzecz biorąc, ocenia Pan(i) obecny stan swojego zdrowia psychicznego?
- dobry
- taki sobie, ani dobry, ani zły
- zły
- trudno powiedzieć
/tabela + analiza krzyżowa z poprzednim pytaniem/
W jakiej formie najczęściej kontaktuje się Pan(i) z poszczególnymi osobami: mama, tata, partner/partnerka, przyjaciel/przyjaciółka, znajomy, przełożony w pracy:
-rozmawiamy twarzą w twarz
- rozmawiamy przez telefon
- rozmawiamy z użyciem kamerki (WhatsApp, Messenger, Discord, Teams)
- wymieniamy wiadomości
- nie dotyczy – nie mam takiej osoby / nie mam kontaktu z tą osobą
/rys./
ŻYCIE UCZUCIOWE
Sytuacja osobista:
- w związku małżeńskim
- w związku nieformalnym
- wolny(a)
/rys./
Sytuacja osobista a płeć i poglądy polityczne
/rys./
Z iloma osobami w życiu był(a) Pan(i) w poważnym związku?
Odpowiedzi: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
/rys./
Jak Pan(i) poznał(a) swoją(ego) obecną(ego) partnerkę(a) lub małżonkę(a)?
- na prywatnej imprezie lub spotkaniu z przyjaciółmi
- w szkole lub na studiach
- w miejscu pracy
- przez aplikację lub portal randkowy
- przez internet, ale nie aplikację lub portal randkowy
- na dyskotece, w klubie nocnym
- w barze, pubie albo restauracji
- w inny sposób
/rys./
Które z tych stwierdzeń najlepiej określa obecnie Pana(i) sytuację:
- szukam poważnego związku
- nie szukam obecnie żadnej relacji
- jestem otwarty(a) zarówno na krótkie relacje, jak i na poważny związek
- szukam krótkich relacji, przelotnych romansów
- trudno powiedzieć
/rys./
Niezależnie od Pana(i) sytuacji, jeśli miał(a)by Pan(i) wejść z kimś w nowy związek, co byłoby dla Pana(i) najistotniejsze? Proszę wybrać maksymalnie cztery odpowiedzi.
Dobry charakter partnera(ki)
Poczucie bezpieczeństwa, oparcie emocjonalne, jakie daje partner(ka)
Wspólne wartości, poglądy
Wspólne cele życiowe
Spokój w relacji, brak konfliktów z partnerem(ką)
Możliwość prowadzenia z partnerem(ką) szczerych, otwartych rozmów
Wspólne zainteresowania
Wspólne poczucie humoru
Relacja oparta na równości, gotowość partnera(ki) do dzielenia się obowiązkami
Atrakcyjność fizyczna partnera(ki)
Wsparcie ze strony partnera(ki) w osiąganiu moich celów
Satysfakcjonujące życie erotyczne z partnerem(ką)
Dobra sytuacja finansowa partnera(ki)
Zajmowane przez partnera(kę) stanowisko, wykonywana praca
Trudno powiedzieć
/rys./
Niezależnie od Pana(i) sytuacji, jeśli miał(a)by Pan(i) wejść z kimś w nowy związek, co byłoby dla Pana(i) najistotniejsze? Proszę wybrać maksymalnie cztery odpowiedzi.
Poczucie bezpieczeństwa, oparcie emocjonalne, jakie daje partner(ka)
Dobry charakter partnera(ki)
Wspólne wartości, poglądy
Wspólne cele życiowe
Spokój w relacji, brak konfliktów z partnerem(ką)
Możliwość prowadzenia z partnerem(ką) szczerych, otwartych rozmów
Relacja oparta na równości, gotowość partnera(ki) do dzielenia się obowiązkami
Wspólne poczucie humoru
Wspólne zainteresowania
Wsparcie ze strony partnera(ki) w osiąganiu moich celów
Dobra sytuacja finansowa partnera(ki)
Satysfakcjonujące życie erotyczne z partnerem(ką)
Atrakcyjność fizyczna partnera(ki)
Zajmowane przez partnera(kę) stanowisko, wykonywana praca
Trudno powiedzieć
/rys./
ŻYCIE EROTYCZNE
Ile(u) miał(a) Pan(i) w życiu partnerek(ów) seksualnych?
Odpowiedzi: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, >10
/rys./
Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy uprawiał(a) Pan(i) seks?
Odpowiedzi z podziałem na wiek
/rys./
Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy uprawiał(a) Pan(i) seks?
Odpowiedzi badanych w wieku18–24 lata z podziałem na kobiety i mężczyzn oraz poglądy (lewicowe - prawicowe)
/rys./
Jaka jest Pana(i) orientacja seksualna?
Homoseksualna
Trudno powiedzieć
Biseksualna
Aseksualna
Inna
+ ANEKS
2025-06-16
Autor: Jonathan Scovil
Młodzi Polacy o wyzwaniach stojących przed ich pokoleniem
Kafelek tematyczny komunikatu Nr 56/2025
Większość młodych Polaków przewidywała poprawę swojej sytuacji życiowej w nieodległej przyszłości (59%). Natomiast znacznie rzadziej myśleli oni z optymizmem o przyszłości swojego kraju (38%), a tym bardziej – całego świata (30%).
Listę zagrożeń przyszłości, które budziły w młodych Polakach największe obawy, otwiera groźba masowych migracji ludności z Afryki i Bliskiego Wschodu do Europy (68%) oraz wybuchu trzeciej wojny światowej (68%). Duży niepokój wywoływały też wizje zagrożeń społeczno-politycznych, negatywne konsekwencje rozwoju sztucznej inteligencji czy katastrofa demograficzna, związana ze starzeniem się społeczeństw. Co ciekawe, zmiany klimatu i globalne ocieplenie plasowały się dopiero na ósmej pozycji wśród zagrożeń budzących w młodych Polakach największe lęki. Najmniej obawiali się oni natomiast kolejnych pandemii.
Zdecydowana większość młodych Polaków sądziła, że ich rówieśników czekają większe wyzwania, niż te, przed którymi musieli stawać ich rodzice (64%). Opinie były natomiast znacznie bardziej podzielone w przypadku stwierdzenia, że pokolenie rodziców respondentów miało pod wieloma względami łatwiej w życiu niż oni – co prawda, przeważały odpowiedzi twierdzące (48%), ale przeczących było niewiele mniej (42%). Nieco ponad połowa badanych (53%) uznała, że byłoby lepiej dla całego społeczeństwa, gdyby to przedstawiciele ich generacji objęli kluczowe stanowiska polityczne, ale co trzeci respondent (32%) był przeciwnego zdania.
Pokolenie Z wyraźnie częściej patrzyło na swoją przyszłość z optymizmem niż starsi badani. Młodsze pokolenie rzadziej też obawiało się wielu potencjalnych wyzwań przyszłości, takich jak masowy napływ imigrantów z Bliskiego Wschodu i Afryki do Europy, inwazja Rosji na Polskę, a zwłaszcza kolejne pandemie – obawy przed nimi narastały bardziej z wiekiem. Wszystko to przeczy raczej popularnej tezie o szczególnym czarnowidztwie dzisiejszych młodych ludzi.
CZY MŁODZI POLACY SĄ PESYMISTYCZNI?
Jak Pan(i) sądzi, czy w ciągu najbliższych pięciu lat Pana(i) sytuacja życiowa poprawi się, pogorszy się czy też nie zmieni się znacząco?
Zdecydowanie się poprawi
Raczej się poprawi
Nie zmieni się znacząco
Raczej się pogorszy
Zdecydowanie się pogorszy
Trudno powiedzieć
/rys./
Jak Pan(i) sądzi, czy w perspektywie dziesięciu lat warunki życiowe w Polsce poprawią się, pogorszą czy będą podobne jak teraz?
Zdecydowanie się poprawią
Raczej się poprawią
Będą podobne jak teraz
Raczej się pogorszą
Zdecydowanie się pogorszą
Trudno powiedzieć
/rys./
Jak Pan(i) sądzi, czy w perspektywie dziesięciu lat ogólne warunki życiowe na świecie poprawią się, pogorszą czy będą podobne jak teraz?
Zdecydowanie się poprawią
Raczej się poprawią
Będą podobne jak teraz
Raczej się pogorszą
Zdecydowanie się pogorszą
Trudno powiedzieć
/rys./
OBAWY O PRZYSZŁOŚĆ
Proszę powiedzieć, na ile Pan(i) osobiście obawia się:
- masowych migracji do Europy ludności z Afryki i Bliskiego Wschodu
- możliwości wybuchu wojny światowej
- rosnącej centralizacji władzy w rękach wąskiej elity, ograniczania demokracji
- inwazji Rosji na Polskę
- negatywnych konsekwencji rozwoju sztucznej inteligencji
- narastania nierówności ekonomicznych na świecie
- katastrofy demograficznej, starzenia się społeczeństw
- zmian klimatu, globalnego ocieplenia
- upadku tradycyjnych wartości,takich jak rodzina, religia czy naród
- rozwoju ruchów nacjonalistycznych lub fundamentalistycznych w Polsce i na świecie
- pandemii potencjalnie groźniejszych od pandemii COVID-19
/Odpowiedzi: zdecydowanie się obawiam, trochę się obawiam, raczej się nie obawiam, w ogóle się nie obawiam, trudno powiedzieć/
/rys./
OCENA SYTUACJI SWOJEGO POKOLENIA
Czy zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami:
- moje pokolenie czekają większe wyzwania niż te, przed którymi stawało pokolenie moich rodziców
- byłoby lepiej dla całego społeczeństwa, gdyby więcej osób z mojego pokolenia objęło kluczowe stanowiska polityczne
- pokoleniu moich rodziców było pod wieloma względami łatwiej w życiu niż mojemu
/Odpowiedzi: zdecydowanie tak, raczej tak, raczej nie, zdecydowanie nie, trudno powiedzieć/
/rys./
+ ANEKS
2025-06-10
Autor: Jonathan Scovil
Młodzi i media społecznościowe
Kafelek tematyczny komunikatu Nr 55/2025
Media społecznościowe dla młodych (18–44 lata) stanowią ważne źródło informacji, nie tylko o codziennym życiu ich znajomych i przyjaciół, ale także o wydarzeniach w kraju i na świecie. Najmłodsi badani (osoby poniżej 25 roku życia) wymieniają je na pierwszym miejscu głównych źródeł informacji, przed portalami internetowymi i telewizją, a także przed radiem i prasą, co jest dosyć oczywiste.
Korzystanie z poszczególnych mediów społecznościowych zależy od płci i wieku przedstawicieli generacji Z i Y. Kobiety częściej niż mężczyźni przyznają, że regularnie korzystają z Facebooka, Instagrama i TikToka, podczas gdy więcej mężczyzn niż kobiet deklaruje korzystanie z YouTube’a i X. Pokolenie Z śledzi regularnie więcej różnych mediów społecznościowych niż millenialsi. Ci ostatni są w odrobinę większej części niż zetki obecni tylko na Facebooku i LinkedIn.
ŹRÓDŁA WIEDZY O WYDARZENIACH
Skąd przede wszystkim czerpie Pan(i) informacje o wydarzeniach w kraju i na świecie?
Z portali informacyjnych w internecie
Z telewizji (również oglądanej w internecie)
Z mediów społecznościowych
Z radia
Z podcastów
Z prasy
Z żadnego z powyższych źródeł
Trudno powiedzieć
/rys. z podziałem na wiek/
KORZYSTANIE Z MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Z jakich mediów społecznościowych Pan(i) regularnie korzysta?
Facebook
YouTube
Instagram
Tik Tok
X (dawniej Twitter)
Snapchat
LinkedIn
Twitch
Inne
Z żadnych, nie korzystam regularnie z mediów społecznościowych
Trudno powiedzieć
/rys. mężczyźni - kobiety - wiek/
Ile czasu spędza Pan(i) zwykle dziennie, korzystając z mediów społecznościowych?
Mniej niż godzinę
1–2 godziny
2–3 godziny
3–5 godzin
Więcej niż 5 godzin
Zwykle nie korzystam z mediów społecznościowych codziennie
Trudno powiedzieć
WPŁYW MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH NA ZDROWIE PSYCHICZNE
Jak często zdarza się Panu(i) publikować w mediach społecznościowych post niezgodny z Pana(i) aktualnym samopo-czuciem, np. zdjęcie, na którym jest Pan(i) uśmiechnięty(a), podczas gdy nie jest Pan(i) w dobrym nastroju:
- często
- czasami
- rzadko
- wcale
- Nie dotyczy – rzadko albo nigdy nie publikuję niczego w mediach społecznościowych
- Trudno powiedzieć
/rys, tabele/
Jak często w ciągu ostatniego roku czuł(a) się Pan(i) nieszczęśliwy(a)?
- często
- czasami
- rzadko
- wcale
- Nie dotyczy – rzadko albo nigdy nie publikuję niczego w mediach społecznościowych
- Trudno powiedzieć
/ANEKS/
2025-06-09
Autor: Marta Bożewicz
 
 
 
 
 

CBOSTRENDY Wyniki badań

 
 
 
Przejdź do pkjpaPKJPA        Projekty EFSEFS        Przejdź do portalu Badania WyborczeBadania wyborcze
 
 
 
 
 
 
 
 
Logo CBOS
 
Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej
ul. Świętojerska 5/7 00-236 Warszawa
tel. 22 625 76 23 e‑mail: info@cbos.pl
NIP: 5262135442 REGON: 012908368 KRS: 0000070275
Przejdź na górę Przewiń do góry